• Äldre 19 Dec 07:43
    7955 visningar
    24 svar
    24
    7955

    FamiljeLivs julkalender 19/12! Vinn presentkort värt 1000:-


    Nu är det bara tre dagar kvar av Familjelivs adventskalender!
    Tiden går fort när man har roligt men vår stackars tomte har råkat ut för ett rejält bakslag!
    Han har tappat julklappssäcken!
    Ve, vojne och HUVVA! Tomte

    Idag vill vi därför att ni hjälper tomten och kommer med förslag på alternativa julklappssäckar!
    Vad har ni era klappar i?
    Ta ett foto på er julklappssäck, korg eller vad helst ni lägger klapparna i och ladda upp här i tråden.
    Förhoppningsvis får vår kära tomte inspiration att söka vidare efter sin säck!

    Ni är som är med och tävlar och hjälper tomten har idag chansen att vinna ett presentkort på 1000:- från Familjesmycken!
    Där kan ni välja mellan massor av läckra smycken bl.a. fina namnsmycken

    Tävlingen pågår  den 19/12 och vinnare utses av jury och meddelas den 20/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet inom en vecka annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det!

    Här kan du läsa mer om tävlingsreglerna:
    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1450511

    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 19/12! Vinn presentkort värt 1000:-
  • ardeli­a
    Äldre 19 Dec 17:11
    #11


    Hej tomten, du kan få låna våran tvättkorg!  Oskyldig



    Kram från Stjärnboll med familj! Tomte

     

  • Äldre 19 Dec 17:14
    #12


    Hos oss får vedlåren tjäna som julklappsförvaring denna jul.Tur att den är någorlunda stor...
  • Äldre 19 Dec 17:21
    #13

    Tyvärr kan jag inte ta någon bild då årets säck inte är gjord. Vi gör nämligen en ny varje år, lite onödigt men ett roligt pyssel att göra tillsammans.
    Vi tar helt enkelt ett vanligt vit lakan och stämplar på, vi har några färdiga stämplar med tomtar och god jul tryck sen brukar vi alltid göra några egna potatisstämplar med hjärtan, stjärnor m.m.
    Sen när det är dags lägger tomten på alla paketen på lakanet och lyfter upp ändarna så det blir ett knyte och drar ett rep runt!

    Efter allt ihop får den som har varit snäll och ställt upp som tomte ett alldeles eget designat jullakan som tack

  • Äldre 19 Dec 18:18
    #14


    När sonen låg i magen fick jag för mig att jag skulle brodera.Sagt o gjort...iaf en liten del av den.
    Sen blev den tyvärr liggandes tills året efter då min mormor var här på sitt första o enda besök.
    Trots dålig syn o darrande händer så älskade hon att brodera.
    Varje jul blir ett varmt minne utav henne.
  • Äldre 19 Dec 18:35
    #15

     



     


    Förra året hos morfar så fick använde vi hans säck, fast alla fick inte plats. Annars brukar vi frakta i ikeas blå påsar, de är bäst
    (¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 19 Dec 19:26
    #16


    Den här säcken har vi julklapparna i,vi har gömt den i källaren och själva jultomten vaktar denTomte

    Jultomten får gärna låna den bara han stannar på lite gröt innan han går vidareFlört
  • Äldre 19 Dec 19:29
    #17

    Snön kunde inte ha kommit lägligare! Pulkan har fått ett nytt syfte hos oss. Den transporterar inte bara barnen utan även klapparna! Själva klapparna förvaras i köket under matbordet.
    Tyvärr så har jag ingen möjlighet att ladda upp en bild på det men kanske är det ett tips åt andra?  Tomte

  • Äldre 19 Dec 21:56
    #18


    Denna *tomte-ren-säck* är ett hemmabygge..
    Lite skvanker här o där,men nöjd e jag iaf,jag som har tummen mitt i handen =)
  • Älska mer
    Äldre 19 Dec 22:04
    #19

    Tomten får gärna låna vår söta kasse från jula =)


    I

  • Äldre 20 Dec 07:29
    #20

    Får jag fresta med en länk till nästa lucka?Solig
    www.familjeliv.se/Forum-20-163/m62606247.html

    Här hittar ni dagens lucka Tomte

  • Ingen som du känner
    Äldre 20 Dec 08:59
    #21

    Åh vad synd jag inte kunde vara med, vi har inte slått in en endaste julklapp än.

  • Äldre 20 Dec 09:31
    #22

    Så många bra tips till tomten! Tomte
    Det tackar tomten så gott för!

    Dagens vinnare är t0vaSolig


    t0va skrev 2011-12-19 16:51:55 följande:

     


    Hos oss får tomten hjälp att frakta klapparna, sonen vägra släppa vagnen och kör runt på klapparna i lägenheten. Funkar bra nu när det inte är snö och svårt att ta släden.


    Juryn och tomten tycker att bidraget presenterar en bra och stabil lösning.
    Hjul på säcken underlättar tomtens arbete och den söta lill-nissen har Rudolfs huvudprydnad i säkert förvar!
    Ett stort grattis till t0va!!Solig

    Glöm inte att svara på vinnarmejlet!
  • Äldre 20 Dec 09:48
    #23
    Ingen som du känner skrev 2011-12-20 08:59:55 följande:
    Åh vad synd jag inte kunde vara med, vi har inte slått in en endaste julklapp än.
    Om du har riggat upp din julgran och pyntat den vacker och glittrande så kan du tävla i dagens lucka Tomte
  • Äldre 20 Dec 09:56
    #24
    Forumvärd skrev 2011-12-20 09:31:50 följande:
    Så många bra tips till tomten! Tomte
    Det tackar tomten så gott för!

    Dagens vinnare är t0vaSolig

     


    Juryn och tomten tycker att bidraget presenterar en bra och stabil lösning.
    Hjul på säcken underlättar tomtens arbete och den söta lill-nissen har Rudolfs huvudprydnad i säkert förvar!
    Ett stort grattis till t0va!!Solig

    Glöm inte att svara på vinnarmejlet!
    Tackar, så kul, jag har svarat på mailet :)
Svar på tråden FamiljeLivs julkalender 19/12! Vinn presentkort värt 1000:-