• Melie
    Äldre 19 Dec 23:01
    1617 visningar
    3 svar
    3
    1617

    Avställd bil-ingen försäkring, HJÄLP

    Jag fick en bil gratis som inte gick igenom besiktingen. Min sambo ska laga den åt mig. Nu fick jag veta att det kommer kosta mig 100:- /dag för den inte är försäkrad! Jag ställde av den några dagar efter ägarbytet då det blev körförbud på den. Nu står den bara och har gjordt i ca 2 veckor, stämmer detta?!??!?!?!?!?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 23:01
    OJ helt fel kategori :S

  • Svar på tråden Avställd bil-ingen försäkring, HJÄLP
  • Äldre 19 Dec 23:04
    #1

    En avställd bil behöver inte skattas eller försäkras.. Tror att det är runt 35-70 kr i registerhållningsavgift/år som man betalar.

    De dagar du ägt bilen & den inte varit avställd/skattad/försäkrad får du betala för.

  • Äldre 20 Dec 05:02
    #2

    Har du ägt bilen lång tid innan du ställde av den? Har du inte använt bilen så tycker jag du kan prova ringa trafikförsäkrings... vad det nu heter. Jag har missat inbetalning till mitt försäkringsbolag två gånger pga av bankbyte och fått hem saftiga räkningar. Dessas skrevs av direkt. Så de går att prata med dem och förklara.

  • Melie
    Äldre 20 Dec 22:51
    #3

    15 dagar innan jag ställde av den, körde den tills det blev körförbud (eftersom den inte gick igenom bes.) Så kommer få en räkning på 1575:-, men bara bita i det sura äpplet..

Svar på tråden Avställd bil-ingen försäkring, HJÄLP