• Anonym (Barn?­)
    Äldre 25 Dec 12:45
    47024 visningar
    250 svar
    250
    47024

    Vill inte ha 5-6 barn!!

    Jag är gift med en helt underbar man, men problemet är att han vill ha barn men det vill inte jag. Han är helt inne i det, och anser att det är livets Mening. Det är klart att han får tycka det, men det har blivit för mycket. Han vill ha en massa barn annars ska han gå och skaffa barn med någon annan? Han skämtar nog om det litegrann, men om jag inte föder barn åt honom tänker han lämna mig? Jag vet inte vad jag ska göra. Jag älskar men jag är inte redo för barn just nu! Kanske ett barn i framtiden, men inte 5-6 stycken!! Det är väl jag som bestämmer? Eller tycker ni att mannen har lika mycket rätt? Jag skulle vilja adoptera istället, men nej han tycker att det är helt Fel! Adoption skulle han aldrig gå med på. Jag vill inte lämna honom, men vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden Vill inte ha 5-6 barn!!
  • Anonym
    Äldre 25 Dec 12:50
    #1

    Ni måste ju bestämma ihop!

  • Äldre 25 Dec 12:51
    #2

    Kan man inte enas får man gå vidare var o en åt sitt håll. Enklare än så blir det inte.

  • Anonym
    Äldre 25 Dec 12:52
    #3

    Ja du bestämmer om du vill ha barn eller ej, men han bestämmer då också om han väljer att lämna dig för någon som vill ha barn. Jag skulle inte kunnat kompromissa bort barn och skulle sett mig tvungen att lämna min man som jag älskar om han inte skulle velat ha barn. Dock trodde jag inte att jag skulle vilja ha barn förrän jag blev nästan 30 år, då vände det för mig plötsligt.

  • Anonym (välja­)
    Äldre 25 Dec 12:52
    #4

    Ni måste ju hitta en lösning. Försöka kompromissa. Men har ni så olika livsmål, och en kompromiss är omöjlig så kanske det inte är värt att kämpa för?
    Har du varit helt rak med hur du känner?

  • Äldre 25 Dec 12:53
    #5
    Majsan70 skrev 2011-12-25 12:51:49 följande:
    Kan man inte enas får man gå vidare var o en åt sitt håll. Enklare än så blir det inte.
    Håller med, finns inga andra vägar att gå där...
    Mamma till världens finaste Ella 060309, Alice 071219 och Milla 100410
  • Anonym
    Äldre 25 Dec 12:54
    #6

    Klart mannen har lika stor rätt att bestämma det är ju ett gemensamt beslut och kan inte han acceptera du inte vill ha barn så får han nog se sig över efter en kvinna som är villig att uppdylla hans önskan

  • Anonym (Barn?­) Trådstartaren
    Äldre 25 Dec 12:56
    #7
    Anonym skrev 2011-12-25 12:50:36 följande:
    Ni måste ju bestämma ihop!
    Det är självklart, ett sa jag att jag kan gå med på, men inte just nu. Men han försöker "tvinga" på mig 5-6 stycken? Han sa att vi börjat med en, sedan när den är ca. 2 veckor ska vi försöka igen! Ibland blir jag bara så arg på hans kommentarer. Han är så inne i sin religion, och jag kommer från en familj där religion inte varit så stort, och man har fått välja själv. Han var helt underbar innan vi gifte oss, och han är fortfarande en väldigt snäll man, men han har ändrats till det värre. Barn har blivit en såå stort sak! Han försäker tvingar på mig barn, är inte det fel?
  • Anonym (välja­)
    Äldre 25 Dec 12:57
    #8
    Anonym (Barn?) skrev 2011-12-25 12:56:22 följande:
    Det är självklart, ett sa jag att jag kan gå med på, men inte just nu. Men han försöker "tvinga" på mig 5-6 stycken? Han sa att vi börjat med en, sedan när den är ca. 2 veckor ska vi försöka igen! Ibland blir jag bara så arg på hans kommentarer. Han är så inne i sin religion, och jag kommer från en familj där religion inte varit så stort, och man har fått välja själv. Han var helt underbar innan vi gifte oss, och han är fortfarande en väldigt snäll man, men han har ändrats till det värre. Barn har blivit en såå stort sak! Han försäker tvingar på mig barn, är inte det fel?

    Är han mormon?
  • Äldre 25 Dec 13:01
    #9
    Anonym (Barn?) skrev 2011-12-25 12:56:22 följande:
    Det är självklart, ett sa jag att jag kan gå med på, men inte just nu. Men han försöker "tvinga" på mig 5-6 stycken? Han sa att vi börjat med en, sedan när den är ca. 2 veckor ska vi försöka igen! Ibland blir jag bara så arg på hans kommentarer. Han är så inne i sin religion, och jag kommer från en familj där religion inte varit så stort, och man har fått välja själv. Han var helt underbar innan vi gifte oss, och han är fortfarande en väldigt snäll man, men han har ändrats till det värre. Barn har blivit en såå stort sak! Han försäker tvingar på mig barn, är inte det fel?
    Fast att tvinga på nån annan barn går ju inte...lika lite som att förvägra honom om han vill ha många barn. Jag upprepar alltså...kan man inte enas går man olika vägar!
  • Anonym (Barn?­) Trådstartaren
    Äldre 25 Dec 13:02
    #10
    Anonym (välja) skrev 2011-12-25 12:52:56 följande:
    Ni måste ju hitta en lösning. Försöka kompromissa. Men har ni så olika livsmål, och en kompromiss är omöjlig så kanske det inte är värt att kämpa för?
    Har du varit helt rak med hur du känner?
    Jag har sagt till honom att jag inte är redo just nu eftersom jag vill skaffa mig en karriär och så först. Jag är bara 19 år och känner att det blir för mycket. Jag vet att om jag ska ha en massa barn kommer jag inte kunna jobba och göra det jag brinner för! Men självklart att vi ska ha ett barn, men han kan inte vänta... Idag frågade han mig: "Men är du inte gravid än eller? är det fel på dig?" när han vet att jag inte ens försökt att bli gravid. Jag ber honom att vänta ett tag men så frågar han om det är "Okej" om han går ut o skaffar barn med någon annan? Jag sa åt honom att om det inte passar så kanske vi borde skiljas. Han blev helt rasande och sa att jag var ett ego och om jag inte ville ha barn nu så skulle han minsann se till att skaffa ett åt mig. Vet inte riktigt vad han menade, men jag är så arg och ledsen just nu!!
Svar på tråden Vill inte ha 5-6 barn!!