• äppelm­os
    Äldre 26 Dec 21:22
    6118 visningar
    16 svar
    16
    6118

    bästa sulkyn? :)

    Vilken är den bästa sulkyn enligt dig?
    som tar en fram på alla underlag, har bra hjul å komfort för både barn å förare? 
    finns det sulkys som har lite redigare hjul?

    letar sulky då den ska ta miniplats under transport........... 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 13:46
    från början var tanken en paraplysulky... vilken skulle rekomenderas om det finns några bra?

    annars vilken e bäst å smidigast av emmaljunga spider och kronans sulky? vinner kronans för lufthjulen med tanke på komforten?
    har någon fullt liggläge?

  • Svar på tråden bästa sulkyn? :)
  • Äldre 26 Dec 21:25
    #1

    Kronan!

  • Äldre 26 Dec 21:34
    #2

    kronan sulky, man kan köpa till större terränghjul från kronans webbshop för inte allt för många pengar har jag förstått.


  • bellsi­i
    Äldre 26 Dec 22:17
    #3

    Emma ljunga scooter

  • Äldre 26 Dec 22:46
    #4

    Emmaljunga scooter!!!!!

  • Blå mosaik
    Äldre 26 Dec 23:04
    #5

    BRIO Sitty!!!!! Lätt, enkel att fälla ihop, stadig och tar sig fram ÖVERALLT. Fungerar mycket länge.

  • äppelm­os
    Äldre 27 Dec 10:43
    #6

    det ni nämt är sittvagnar....
    en sulky som jag trott var de som man viker ihop till en "paraplystorlek" (viker ihop på både bredd å höjd....)
    eller tänker jag fel?

    gillar dock kronans... hur liten blir den ihopfälld? 

  • Äldre 27 Dec 13:03
    #7
    äppelmos skrev 2011-12-27 10:43:15 följande:
    det ni nämt är sittvagnar....
    en sulky som jag trott var de som man viker ihop till en "paraplystorlek" (viker ihop på både bredd å höjd....)
    eller tänker jag fel?
    Det är paraplysulkys
    The Dimitra universe.
  • äppelm­os
    Äldre 27 Dec 13:07
    #8

    ok då har jag lär mig nått nytt

    bästa paraplysuklyn då?
    eller är det inte värt det (dålig komfort, dålig hjul mm)?

    om ni skulle välja mellan emmaljunga spider och kronans sulky, vilken skulle ni välja och varför?
    vilken blir minst ihopfälld om det e betydlig skillnad!? 

  • Äldre 27 Dec 14:55
    #9

    kronan, den har riktigt bra liggläge, det medföljer resväska oh den blir riktigt liten ihopfälld


  • äppelm­os
    Äldre 27 Dec 15:04
    #10

    kronan låter lockande :)
    gillar att den har lufthjul med! 

  • Äldre 27 Dec 18:34
    #11

    en paraplysulky som tar minimal plats är quinny zapp - den har dock inget liggläge eller stadiga hjul..... svårt att få allt man vill ha!!

  • äppelm­os
    Äldre 28 Dec 11:24
    #12

    hihi, har förstått att man inte kan få allt ;)
    tack för tipset på en bra paraplysulky! 

  • Äldre 28 Dec 11:25
    #13

    Vi har en chicco liteway o älskar den än så länge o har bara haft den i lite mer än en vecka..
    fullt liggläge o bra varukorg och sonen sitter super bra, vi köpte oxå till en båge, bältet sitter visserligen långt ner o just därför tvekade vi att köpa denna men blev en till slut, nu har vi axelremmarna bakåt vända o använder bara bältet runt midjan o det går bra,
    här är bilder på den :))

    en bild, resten finns på min blogg.. heromer.blogg.se bläddra ner så ser du bilderna.



     


     
    ٩(͡๏̮̮̃̾͡๏)۶ Kewin 9/7-09 ♥ Http://Heromer.blogg.se
  • äppelm­os
    Äldre 28 Dec 11:28
    #14

    åter tack för ett tips på sulky!
    gillar att den har fyra hjul, ser stabilare ut! 

  • veh
    Äldre 3 Jan 21:41
    #15

    Litet sen med att svara, men du verkar ha samma funderingar som jag hade när jag valde sulky. Jag ville ha en miniliten och smidig sulky, som var robust och funkade att ta sig fram precis överallt med. Inte så lätt, upptäckte jag

    Kronan, Emmaljunga och Brio är inte så jättesmidiga att ha med sig i bilen, men de är robusta och tåliga.

    (Själv hade jag krav på svängbara framhjul, så det var bara Brio Spin som var aktuell för mig, utav dessa). Den var dock förskräckligt stor jämfört med paraplysulkys.

    En sak vi inte gillade med just paraplysulkys är att de blir väldigt långa när de fälls ihop, och kändes inte så smidiga ändå att ha i bagaget? Kombinerat med att de flesta paraplysulkys har minst bakhjulen (eller alla fyra hjulen) dubbelmonterade - vilket kändes som mission impossible att ta ut i minsta lilla terräng? 

    Jag fick iofs tips om MacLarens dyrare paraplysulkys, som skulle ha oslagbar kvalitet och körkänsla för att vara paraplysulky.

    Men jag kollade mer på smidiga vagnar med enkelhjul. De jag fastnade för var Babyjogger City Mini 4 wheels och Xtreet emotion. Jag valde Babyjoggern, bl.a. pga den vrålsmidiga ihopfällningen (plus att hjulen var större och därför mer terränggående, och suffletten var mycket större)

    Nu har jag sett att Britax har en snarlik vagn som City Minin, som kan vara värd att titta på.

    Vill du ha en riktigt terränggående, men ändå smidig vagn som kan användas länge så ska det komma en ny variant av City Mini i vår, City Mini GT - som kanske kan passa? (Har läst om det här: barnvagnsblogg.blogspot.com/search/label/BabyJogger ) Jämfört med min City Mini har den justerbart handtag, mer terränggående hjul och litet annat smått och gott.

  • äppelm­os
    Äldre 4 Jan 08:24
    #16

    tusen tack för ditt långa och idéfyllda inlägg, # 15!!

Svar på tråden bästa sulkyn? :)