• Langta­rmassa
    Äldre 2 Jan 01:35
    6869 visningar
    50 svar
    50
    6869

    Ska till en MANLIG gynläkare på onsdag :S

    Var på VC här för ett tag sen för att jag dom senaste månaderna har haft mycket mer ont och mått sämre både vid äl och vid mens än vad jag haft innan.

    Och fick då remiss till lasarettet där dom kan göra vul för att kolla så där inte är något galet. Jag är helt sjukt nervös att dom ska hitta något knas och så är det dessutom en manlig gynekolog :(

    Någon som vart hos någon manlig gynekolog?? 

  • Svar på tråden Ska till en MANLIG gynläkare på onsdag :S
  • Lacey
    Äldre 2 Jan 01:37
    #1

    Jag har haft en mycket bra och sympatisk gynekolog på Sophiahemmet.

  • gullic­an
    Äldre 2 Jan 01:38
    #2

    Ja, jag går ALLTID till en manlig gynekolog, vill inte gå till en kvinnlig. Min erfarenhet är att de manliga är mer varsamma än de kvinnlig som jag tycker är mer burdusa i sitt sätt att undersöka och även  bemötandet. Vet inte om det har att göra med att de kvinnliga "vet" hur det känns medan de manliga ju inte har en aning och därför är varsammare.

  • Coyote
    Äldre 2 Jan 01:39
    #3

    Jepp, flera gånger, bland annat för att göra vul. Det har gått jättebra och jag upplever nästan att de varit mer noga med att titta bort när man klätt av sig och liknande än kvinnliga.

  • Anonym
    Äldre 2 Jan 01:39
    #4

    kan inte förstå vad en man kan tycka är lockade med de jobbet ?
    men kan garantera att de kommer gå minst lika bra som med en kvinnlig. 

  • Äldre 2 Jan 01:39
    #5

    Jag hade en gång det och tyckte först att det var jätte jobbigt. Insåg däremot under tiden att det var mycket bättre för att han gjorde att det kändes så naturligt. Jag tror att det var för att dom är antagligen vana att vi kan tycka det är lite jobbigt och anstränger sig lite extra för att göra det så lätt för dig som möjligt!

    Oroa dig inte!

  • Langta­rmassa
    Äldre 2 Jan 01:40
    #6

    Tack, nu känns det faktiskt lite bättre!

    Kanske jag bara behöver oroa mig för att något är fel då.. :/ 

  • Äldre 2 Jan 01:40
    #7

    Anonym, kanske av samma andledning som en kvinna?

  • Äldre 2 Jan 01:41
    #8

    Rosagron, det kommer gå jätte bra så oroa dig inte!

  • Langta­rmassa
    Äldre 2 Jan 01:41
    #9

    Det låter så vettigt när ni skriver det. Jag fick kalla kårar läste namnet på läkaren, men det kanske bara är jag som är fjantig. 

    Spelar det någon roll om karln är ung eller gammal tro? 

  • Langta­rmassa
    Äldre 2 Jan 01:42
    #10
    En Ängel skrev 2012-01-02 01:41:28 följande:
    Rosagron, det kommer gå jätte bra så oroa dig inte!
    Tack hörru! 
    Min sambo har ju inga direkt lugnande ord att säga.. så jag behöver höra det! 
Svar på tråden Ska till en MANLIG gynläkare på onsdag :S