• faceprimer

    fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)

    Nu är det dags att starta en fortsättningstråd för bebisarna från: "Vi som väntar marsbebis 2012 "
    trots att det "bara" är januari just nu, så har bebisar velat titta ut lite tidigare.
    Vi håller tummar och tår allt allting kommer gå fortsatt bra för er!
      
    Allt eftersom tiden går kommer denna tråd fyllas på med våra "marsbebisar" och här kan vi prata om våra små, om tiden efter föslossning, lägga ut bilder, diskutera, stötta... Ja, i princip samma funktion som förra tråden alltså

    och vi säger VÄLKOMMNA TILL VÄRLDEN alla bebisar!
    Ni är efterlängtade!  

    _____________________________________________________
    Prat-tråden:www.familjeliv.se/Forum-11-228/m59819696.html
    Bild-tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m59946875.html 
         


    I väntan på vår älskade son - mars 2012 ♥
  • Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)
  • Blå fågel
    Scorpio skrev 2012-01-12 18:15:23 följande:
    Åh vad spännande! :) undrar vilken turordning era bebisar kommer i! :) Jag ska uppsatsera allt om vår lilla tjej sen när jag får mer tid! Nu springer vi mellan neo o bb hela tiden! Hon föddes inatt i v 31+0!
    Hej, jag har mest läst trådarna och inte kommenterat men nu kunde jag inte låta bli.

    Grattis till er nya familjemedlem Scorpio85!  Glad  Jag hoppas att ni alla mår bra.
    Bf för vår bebis 31/3-2012 =)
  • Scorpio

    Tack tack!! :D

    Jag mår toppen och förlossningen gick toppen! Klarade mig på lustgas, fick ingen bristning, har inte det minsta ont nu efteråt, bara lite eftervärkar ibland! På skala 0-10 som BM hade så värderade jag min fl till 10! Helnöjd! Gick dock för fort på slutet så hon hamnade nästan i toan först, sen flög hon ut så BM hann knappt fånga henne! :P häftig upplevelse trots smärtsamma värkar stundvis! Värst när jag var öppen ca 7 cm!

    Lillan mår också bra! Stor o fin för att vara född i 31+0 säger läkarna! :) jag fick tvätta henne o byta blöja imorse, och nu efter lunch ska jag få hålla henne famnen för första gången! :D hon ligger på värmedyna/nåt kuvösliknande och är full med slangar så man är ju rädd att råka dra ur något!

    Personalen är toppen o de vill att vi ska sköta så mkt vi kan själv :) men det känns mysko att de sköter om henne mer än vad vi gör! Fast vi litar ju på personalen o vet att dom sköter om henne bra! :) snart ska vi även få lära oss att sondmata också :)

    Lägger in bilder så fort jag hinner plocka fram datorn, har rätt fullt upp om dagarna :)

  • MEW85

    Grattis Scorpio till Lilltjejen!
    Hoppas allt går bra så att ni får komma hem snart!

Svar på tråden fortsättningstråd: vi som väntar marsbebis 2012 :-)