• Trivel­ina73
    Äldre 12 Jan 10:25
    2686 visningar
    47 svar
    47
    2686

    Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?

    Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?
    Jag är lite nyfiken på det, vissa har sitt förnamn och efternamn som nick och vissa så som jag har inte något infp om var jag bor och vad jag heter men har min bild istället.

    Jag har läst visserligen historier om att folk har anmält personer till soc och det då okända människor för den anmälde här på familjeliv. Hur sant är det? Menar, är det personer vilka har tyckt illa om någons svar och då anmält? 

    Hur vanligt är det egentligen med tackraserier genom familjeliv egentligen ifall man inte är  anonym?
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-12 10:37
    Kära familjelivmedlemmar, det går inte att göra enkäter vilka stämmer precis till 100 på var och en, för då skulle man få ha en enkät med ca 9000 alternativ, välj det som ligger närmast.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?
  • Anonym
    Äldre 12 Jan 10:30
    #1

    Vilka konstiga alternativ. Jag är anonym för att jag vill och kan.

  • Äldre 12 Jan 10:31
    #2

    Håller med föregående talare.
    jag är anonym när jag inte vill bli igenkänd av bekanta om jag skriver om något känslig.

  • Äldre 12 Jan 10:35
    #3

    Kunde inte svara på enkäten - mitt alternativ finns inte. 
    Jag är halvanonym... De som känner mig lär ju känna igen mitt ansikte även om jag inte skrivit ut mitt namn. Jag bor på Hisingen men det är skillnad att skriva det och att man bor på en ort med ett fåtal hundra invånare.
    Jag är således halvanonym, men inte direkt rädd för trakasserier. Det lilla jag värnar om anonymiteten (nåja, helt anonym är jag ju inte) är för min familjs skull - de har inte valt att vara med här.
    När jag skriver om familjen eller ställer frågor som kanske rör nära och kära ser jag till att göra det helt anonymt och dessutom ändrar jag gärna vissa förhållanden som inte påverkar frågeställningen. 

  • Trivel­ina73
    Äldre 12 Jan 10:35
    #4
    Anonym skrev 2012-01-12 10:30:55 följande:
    Vilka konstiga alternativ. Jag är anonym för att jag vill och kan.
    Karpalo skrev 2012-01-12 10:31:59 följande:
    Håller med föregående talare.
    jag är anonym när jag inte vill bli igenkänd av bekanta om jag skriver om något känslig.
    Då funkar det  att rösta 
    Jag har alltid varit anonym på familjeliv pga att jag är rädd för att åka på trakasserier i något form i mitt privatliv 
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Anonym
    Äldre 12 Jan 10:37
    #5
    Trivelina73 skrev 2012-01-12 10:35:24 följande:
    Karpalo skrev 2012-01-12 10:31:59 följande:
    Håller med föregående talare.
    jag är anonym när jag inte vill bli igenkänd av bekanta om jag skriver om något känslig.
    Då funkar det  att rösta 
    Jag har alltid varit anonym på familjeliv pga att jag är rädd för att åka på trakasserier i något form i mitt privatliv 
    Nej, jag är inte rädd för trakasserier.
  • Janice­01
    Äldre 12 Jan 10:37
    #6

    Jag tycker bara det är fega stackare som är anonyma! Vågar man inte stå för sina åsikter så....

  • Äldre 12 Jan 10:37
    #7
    Trivelina73 skrev 2012-01-12 10:35:24 följande:
    Karpalo skrev 2012-01-12 10:31:59 följande:
    Håller med föregående talare.
    jag är anonym när jag inte vill bli igenkänd av bekanta om jag skriver om något känslig.
    Då funkar det  att rösta 
    Jag har alltid varit anonym på familjeliv pga att jag är rädd för att åka på trakasserier i något form i mitt privatliv 
    Jag är inte rädd för trakasserier över huvudtaget. jag är anonym främst för att jag inte vill att folk ska veta att vi planerar barn. Och i vissa trådar där jag skriver kan de som känner mig gissa sig till att det är jag.
  • Rungus­ka
    Äldre 12 Jan 10:39
    #8

    De som känner mig och snubblar in på min profil vet vem jag är - helt klart. Har inte märkt av några negativa effekter av att inte vara anonym. Däremot kanske jag i större utsträckning än någon som har en mer anonym profil väljer att vara just "anonym" i trådar där det är möjligt om det rör något känsligt.

  • sahara sahara
    Äldre 12 Jan 10:42
    #9

    Jag är inte rädd för trakasserier, och är egentligen inte orolig för vad som skulle hända om någon kände igen mig. Samtidigt vet jag att många vänner, bekanta och släktingar hänger här, och jag vill inte direkt gå ut med namn, adress och bild. Den som anstränger sig skulle säkert kunna ta reda på vem jag är, men jag föredrar att det inte är uppenbart.

    För jag antar att du med "anonym" menar att man inte skriver saker i sin presentation som gör att man är lättidentifierad av folk som känner en - inte att man väljer att vara anonym i KR.


    Do something scary - the payoff is awesome!
  • Trivel­ina73
    Äldre 12 Jan 10:42
    #10
    Runguska skrev 2012-01-12 10:39:41 följande:
    De som känner mig och snubblar in på min profil vet vem jag är - helt klart. Har inte märkt av några negativa effekter av att inte vara anonym. Däremot kanske jag i större utsträckning än någon som har en mer anonym profil väljer att vara just "anonym" i trådar där det är möjligt om det rör något känsligt.
    Samma här, alla vilka känner mig känner igen mig på min profilbild, men jag är tveksam till att lägga ut mitt namn och så eftersom man har ju läst om att okända människor inne på familjeliv anmäler en till soc bara för att.. 
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
Svar på tråden Varför "måste" man vara anonym på familjeliv?