• Äldre 12 Jan 12:14
    23880 visningar
    61 svar
    61
    23880

    Hur många körlektioner tog du innan du fick körkortet?

    Hej!

    Jag håller på och tar körkort och är nu lite nyfiken på hur många lektioner just du tog för att  ta ditt körkort?

    Du får gärna svara om du blev pålurad för många lektioner eller om din körskola lyssnade på dig och dina behov? Dyrt antog jag det blev men var det värt det och vad kostade det?  orkar du inte svara så säg bara antal lektioner du tog :) 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många körlektioner tog du innan du fick körkortet?
  • TrioMa­mmaMia
    Äldre 12 Jan 12:17
    #1

    15 lektioner..hade aldrig kört bil innan dess..

    körkortet gick på 14000 kr

  • Hippop­otame1
    Äldre 12 Jan 12:20
    #2

    Jag tog nog 24 lektioner plus privat körning med päronen. Det var min pappa som betalade mitt kort och han tyckte att jag skulle ta många lektioner och så blev det. Hade nog klarat mig på några färre, men det spelar ingen större roll. 

  • Äldre 12 Jan 12:22
    #3

    5 dubbel. Körde mkt privat. Totalkostnad för körkortet hamnade på ca 4500kr.

  • Jäjd
    Äldre 12 Jan 12:24
    #4

    Ca 20. Intensivkurs.

  • Äldre 12 Jan 12:24
    #5

    Tog en intensivkurs så det var runt 10 lektioner utöver halka och stadskörning.
    Kostade mig ca 8000:- inklusive resa dit och boende...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Äldre 12 Jan 12:25
    #6

    Åtta lektioner, inte intensivkurs, körde mycket privat.


    If you love me - please don't feed me!
  • Lindis­1974
    Äldre 12 Jan 12:25
    #7

    Frontline: bra pris. Vart ? :)

  • Äldre 12 Jan 12:27
    #8

    Kan tillägga att mitt körkort kostade ungefär 6000 kronor (3000 kronor lektioner, 1000 kronor halkbana, 1000 kronor lämplighetsintyg samt böcker, foto och avgift för körkortsprägling), har haft körkort i snart 15 år, så priserna är ju lite otidsenliga


    If you love me - please don't feed me!
  • mispla­cednam­e
    Äldre 12 Jan 12:27
    #9

    9 lektioner. Körde mycket privat. Kostade strax under 8000 med alla papper och avgifter inräknade.

  • Elephi­no
    Äldre 12 Jan 12:30
    #10

    Jag tog många lektioner och jag behövde varenda en! Jag var rent tekniskt redo tidigt, men inte mentalt. Min trafikskola var toppen och jag hade en väldigt bra trafiklärare.

Svar på tråden Hur många körlektioner tog du innan du fick körkortet?