• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • minimera
    Vackert skrev 2012-01-23 08:08:30 följande:
    Lycka till idag alla här som ska börja skolan eller en ny termin :) Hoppas ni får en bra dag!!!!!
    Ja lycka till alla!
  • Vackert

    *phu* Pneumoni, TBC, Sepsi, Meningit, Hepatit A B och C och HIV. Dags å börja läsa lite nu då!! Vilken förmiddag...

  • dosed
    Vackert skrev 2012-01-23 12:13:45 följande:
    *phu* Pneumoni, TBC, Sepsi, Meningit, Hepatit A B och C och HIV. Dags å börja läsa lite nu då!! Vilken förmiddag...
    Vilken kurs läser du nu?
  • Flashbulb

    Hur svårt är arbetet som USKA på ett sjukhus utan erfarenhet?  Har arbetat som vårdbiträde tidigare men inte som uska.

  • Flashbulb

    Surt egentligen. Vi skulle ha heldag idag, 8-17 men båda lärarna vart sjuka så det blev inställt. surt när man gått upp ur sängen så tidigt. Blir att man själv får läsa på om lungsjukdomar + pre och postop.

  • Flashbulb

    Hur är eran pluggmijö när ni studerar? Var finner ni mest koncentration? Själv sitter jag som bäst hemma, med lugn musik i bakgrunden, samtidigt som jag har min speciella plats nära tv-bordet. Kan ej plugga i soffan, i sängen eller vid skrivbordet. Måste sitta på golvet av någon skum anledning. Pratar dessutom mkt med mig själv.  Nä, nu är fikatiden över.

  • sussey

    Jag tycker inte uska-arbetet var så svårt, då hade jag ändå noll erfarenhet av vården innan utöver praktiken under utbildningen. Man får ju introduktion först så man hinner komma in i rutiner och så. Visst blev man osäker på vissa saker ibland men då finns ju alltid folk att fråga.

  • Tricie
    Flashbulb skrev 2012-01-23 13:20:18 följande:
    Hur är eran pluggmijö när ni studerar? Var finner ni mest koncentration? Själv sitter jag som bäst hemma, med lugn musik i bakgrunden, samtidigt som jag har min speciella plats nära tv-bordet. Kan ej plugga i soffan, i sängen eller vid skrivbordet. Måste sitta på golvet av någon skum anledning. Pratar dessutom mkt med mig själv.  Nä, nu är fikatiden över.

    Jag kan inte plugga hemma alls. Måste sitta på skolan alt biblioteket inne i stan om jag ska få nåt gjort. Inför tentor har jag på sin höjd läst igenom inför tenta.
  • Den allsmäktige

    Hörrni! Vi skriver vår C-uppsats för tillfället, eller nej. Vi håller på med förberedande arbete. Innan dess måste vi skriva en projektplanering, essä och göra en intervjustudie! Och inte nog med det så har vi statistiktenta. Allt detta innan den 17 februari. Det är ju inte klokt.
    I vilket fall så är jag så peppad på att få sätta igång med C-uppsatsen, men hur behåller jag den uppspeltheten till slutet av februari, medan jag håller på med själadödande tråkigheter?

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!