• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Hannah83

    Klarade nkse så skönt. Det enda jag nu har kvar är praktik bedömning o den praktiska nkse. Känns overkligt! Har 7 v praktik kvar Jo verkar som jag har jobb från 1 februari ! Känns toppen

  • fucktard

    Woop! Fem veckor IVA/Anestesi och fem veckor bröst/uro/endo-kirurgen i vår! Underbart!


    If you wanna do it, do it right.
  • dosed

    Alla i min klass blev godkända på nkse, kanske var den ovanligt lätt i år :) Förstår inte hur man kan vara glad att ens skola inte har nkse, det betyder bara att skolan har dåligt med pengar och inte kan ta in det. Det är lättare att t.ex. söka jobb utomlands om man har gjort nkse.

  • Johanna S
    dosed skrev 2012-12-02 22:01:27 följande:
    Alla i min klass blev godkända på nkse, kanske var den ovanligt lätt i år :) Förstår inte hur man kan vara glad att ens skola inte har nkse, det betyder bara att skolan har dåligt med pengar och inte kan ta in det. Det är lättare att t.ex. söka jobb utomlands om man har gjort nkse.
    Varför skulle det betyda att skolan har dåligt med pengar? Tydligen ska min skola införa en annan form av slutlig examination men inte NKSE eftersom fler och fler skolor börjar gå ifrån den för att de är praktiskt svårt att utföra den speciellt i stockholmsområdet. Sen tycker jag det är märkligt att du skriver att det är lättare att få jobb utomlands om man har gjort NKSE, den är ju bara nationell?? Hur har du fått reda på den informationen?
  • Johanna S
    fucktard skrev 2012-12-01 16:50:07 följande:
    Johanna - neurosektionen
    Fast jag söker allt jag ser, så jag hoppas såklart på fler intervjuer
    Intressant!! Vilket sjukhus?
  • MariaM78a
    MammaTillMy11 skrev 2012-11-30 20:01:38 följande:
    Vi har läst två(snart) flummiga kurser...den första vi hade var "Lärande och proffesionalisering" på 7,5 hp, dötrist! Och nu läser vi "Vårdandets grunder" på 15 hp..måste ju likna den ni ska läsa nu... om olika begrepp, teoretiker, osv... 

    Ja det skiljer sig nog lite, men i stort sett. Vi har massa sådana här flummiga kurser under dessa tre åren. Denna är 15 hp, och grupparbetet/examinationen och hemtentan ska ju in efter jul. Men vad ska man göra av all tid nu? Vi har lite seminarier och gruppuppgifter nu veckorna innan. Men när jag får ledig tid vet jag inte vad jag ska göra.
    Ägnade ni mycket tid i era sådana kurser i början eller mer under slutet?
    ******* Älskade T 070515 & L 110502 *******
  • mystery88

    På fredag är det dags för mig att göra den stora anatomitentan. Förut var jag livrädd (har hört att 60-70 % av eleverna som hade den förra terminen inte klarade det), men nu försöker jag intala mig själv att det får gå som det går. Jag är trots allt bara en människa och det går att göra en omtenta om det skulle skita sig...

    Är lite nyfiken på hur det gick för er som redan har gjort anatomitentan. Hur såg det ut i er klass rent allmänt med resultatet? Klarade ni er första gången eller behövde ni göra en omtenta (och i så fall hur många)? Var det någon som aldrig klarade det?

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!