• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • MammaTillMy11
    Mrskut skrev 2013-09-06 19:07:30 följande:
    I Gävle får man inte ha miniräknare. Konstigt att det får vara så olika.
    T2 här består av en stor mastodontkurs - 30 poäng av omvårdnad och med första praktiken på 4 veckor. :) jättespännande!
    Spännande med första praktiken! Hoppas den är givande! Jag längtar tills våren då vi har våran långa praktik på 10 veckor inom medicin/kirurgi samt akutplacering :D
    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
  • Hanna36
    Tillsammans4 skrev 2013-09-04 21:36:08 följande:
    Tack! :D Vi får inte ha någon miniräknare.. Läskigt. Hur är det med dom andra skolorna?
    på Högskolan i Borås får man ha miniräknare. Men kursen är int euppdelad i olika moment, utan man tentar av alla områden samtidigt;spädning, gas, tabl osv....
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Mosaik

    Vi tentar också av allt samtidigt. Vi ska ha en tenta nu i T3 och en i T5 eller T6 också, alla rätt krävs båda gångerna och alla sorters moment är med.


  • Hanna36
    Mosaik skrev 2013-09-12 19:24:51 följande:
    Vi tentar också av allt samtidigt. Vi ska ha en tenta nu i T3 och en i T5 eller T6 också, alla rätt krävs båda gångerna och alla sorters moment är med.
    Samma här! =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Vackert

    Haha.. Läkemedelsräkningen som är så enkel och så lägger högskolorna så mycket krut på det. En tenta räcker gott och väl anser jag.

  • JA77
    Vackert skrev 2013-09-12 22:26:22 följande:
    Haha.. Läkemedelsräkningen som är så enkel och så lägger högskolorna så mycket krut på det. En tenta räcker gott och väl anser jag.
    I en del vidareutbildningar är det också läkemedelsberäkning. Jag hade en i anestesin. 100 % där också, annars fick man inte fortsätta.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!