• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • bomman

    Ok, vi hade cellbiologi, nervsystemet, endokrinasystemet, mikrobiologi och rörelseapparaten. Tyckte det var så mycket!

  • jhk88

    Hej! Sökt in till ssk nu! Och undrar om det finns någon här som studerar på distans via KI, MDH eller Högskolan i gävle? Skulle vilja veta hur det fungerar egentligen? Jag bor norr om sthlm och undrar lite över när man börjar egentligen de dagar man behöver vara på campus/basen? Tacksam för svar!!:)

  • Mosaik

    Gör min första sjukhuspraktik nu med början idag. Ska va på en stroke/akutmedicin-avdelning. Lite nervös är man allt. Vad förväntades ni göra, kunna/vad fick ni göra i T3?

    Ps: klarade matten på första försöket, känns underbart


  • Emmeliina
    Mosaik skrev 2013-10-14 06:29:45 följande:

    Gör min första sjukhuspraktik nu med början idag. Ska va på en stroke/akutmedicin-avdelning. Lite nervös är man allt. Vad förväntades ni göra, kunna/vad fick ni göra i T3?

    Ps: klarade matten på första försöket, känns underbart


    Oh så kul!

    Nu hade jag praktik förra terminen (t2) på en ortopedavdelning. Men jag fick göra allt som sjuksköterskan gjorde, de sista två veckorna hade jag ansvar för två patienter själv men självklart frågade jag mig handledare innan jag gjorde saker och hon fick signera för medicinen jag delade och gav och så. Annars fick jag göra allt självständigt, sätta pvk, sätta kad, inläggningssamtal, utskrivningssamtal, rond osv. Det var jätte kul!
  • MammaTillMy11
    Mosaik skrev 2013-10-14 06:29:45 följande:
    Gör min första sjukhuspraktik nu med början idag. Ska va på en stroke/akutmedicin-avdelning. Lite nervös är man allt. Vad förväntades ni göra, kunna/vad fick ni göra i T3?

    Ps: klarade matten på första försöket, känns underbart
    Jag gjorde min första praktik på en stroke/rehabavdelning i T2. Första veckan gick jag med en uska för att lära mig rutiner. Sen fick jag ansvar för egna patienter och skötte all omvårdnad kring dom, rondade, delade medicin, omläggningar, blanda dropp, skriva in/ut patienter.. Det var jättekul och så lärorikt! :D 

    Hoppas du får en bra första dag! :D  
    ♥ My 110124 - mysansfamily.blogg.se
  • Mosaik
    Emmeliina skrev 2013-10-14 06:52:23 följande:
    Oh så kul!

    Nu hade jag praktik förra terminen (t2) på en ortopedavdelning. Men jag fick göra allt som sjuksköterskan gjorde, de sista två veckorna hade jag ansvar för två patienter själv men självklart frågade jag mig handledare innan jag gjorde saker och hon fick signera för medicinen jag delade och gav och så. Annars fick jag göra allt självständigt, sätta pvk, sätta kad, inläggningssamtal, utskrivningssamtal, rond osv. Det var jätte kul!

    MammaTillMy11 skrev 2013-10-14 09:53:58 följande:
    Jag gjorde min första praktik på en stroke/rehabavdelning i T2. Första veckan gick jag med en uska för att lära mig rutiner. Sen fick jag ansvar för egna patienter och skötte all omvårdnad kring dom, rondade, delade medicin, omläggningar, blanda dropp, skriva in/ut patienter.. Det var jättekul och så lärorikt! :D 

    Hoppas du får en bra första dag! :D  



    Oj hjälp vad allvarligt det blev genast . Men oh va roligt med egna patienter. Vi är bara ute i tre veckor nu men jag hoppas att jag skall lära mig massor nya grejer. Vi har övat på olika moment, pvk, kad, injektioner, syrgas mm vid 1!! tillfälle vardera i skolan så jag känner mig lite grön än, men hoppas som sagt att få göra väldigt mycket sådant för att få in tekniken

    Börjar kl 13.30 i em så nu laddar jag :)
  • Helia

    Jag fick göra en reell kompetensansökan istället så idag skickade jag alla papper, betyg och intyg med expresspost så det garanterat är framme på antagningsservice imorgon!

    Så nu är det bara att hoppas, hoppas, hoppas att jag blir antagen på någon av skolorna jag har sökt till

  • Emmeliina
    Helia skrev 2013-10-14 13:51:59 följande:

    Jag fick göra en reell kompetensansökan istället så idag skickade jag alla papper, betyg och intyg med expresspost så det garanterat är framme på antagningsservice imorgon!

    Så nu är det bara att hoppas, hoppas, hoppas att jag blir antagen på någon av skolorna jag har sökt till smile1.gif


    Behöver du inte betygen som krävs då eller vad innebär det?
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!