• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Helia
    Emmeliina skrev 2013-10-14 16:54:44 följande:
    Behöver du inte betygen som krävs då eller vad innebär det?
    Jo men jag har inte slutbetyg från gymnasiet, fattas projektarbetet. Sen har jag ju läst matten, naturkunskapen och det som krävs för att få gå denna utbildning
  • Emmeliina
    Helia skrev 2013-10-14 19:34:44 följande:
    Jo men jag har inte slutbetyg från gymnasiet, fattas projektarbetet. Sen har jag ju läst matten, naturkunskapen och det som krävs för att få gå denna utbildning smile1.gif
    Aha! Visste inte ens att man kunde söka med reell kompetens.
  • H2O Mineral

    Jodå, det kan man fortfarande. Sökte på nåt liknande när jag började för några år sedan.


    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • mamajennie

    I december är det dags för min första VFU (T2), ser fram emot det mycket! Jag ska vara på ett sjukhus och på en medicin avd. Trots att jag fått min VFU över julen så känns det toppen :)

    Vad har ni fått göra på er första VFU?

  • JA77
    mamajennie skrev 2013-10-16 09:08:40 följande:
    I december är det dags för min första VFU (T2), ser fram emot det mycket! Jag ska vara på ett sjukhus och på en medicin avd. Trots att jag fått min VFU över julen så känns det toppen :)

    Vad har ni fått göra på er första VFU?
    Det är kanon med VFU då, du behöver ju inte vara där på de röda dagarna :)
  • H2O Mineral
    JA77 skrev 2013-10-16 11:01:34 följande:
    Det är kanon med VFU då, du behöver ju inte vara där på de röda dagarna :)
    Säg inte det... 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • mystery88
    H2O Mineral skrev 2013-10-16 11:44:09 följande:
    Säg inte det... 
    Jag börjar en åtta veckors VFU vecka 46 och vi har uppehåll i VFU:n i två veckor över jul och nyår. Så VFU:n är vecka 46-51 och vecka 2-3.

    Visserligen är min skola lite annorlunda från många skolor eftersom vi börjar tidigare än andra på hösten och slutar lite senare till sommaren, och därför är vi lediga två veckor över jul. Visserligen finns det ju alltid saker man kan plugga på, men vi har ingenting schemalagt eller så. Så det kanske är annorlunda för er!? Men att man skulle behöva ha VFU på röda dagar tvivlar jag på.
  • Mosaik
    JA77 skrev 2013-10-16 11:01:34 följande:
    Det är kanon med VFU då, du behöver ju inte vara där på de röda dagarna :)



    Vi MÅSTE gå några kvällar samt helger...
  • H2O Mineral
    mystery88 skrev 2013-10-16 12:03:41 följande:
    Jag börjar en åtta veckors VFU vecka 46 och vi har uppehåll i VFU:n i två veckor över jul och nyår. Så VFU:n är vecka 46-51 och vecka 2-3.

    Visserligen är min skola lite annorlunda från många skolor eftersom vi börjar tidigare än andra på hösten och slutar lite senare till sommaren, och därför är vi lediga två veckor över jul. Visserligen finns det ju alltid saker man kan plugga på, men vi har ingenting schemalagt eller så. Så det kanske är annorlunda för er!? Men att man skulle behöva ha VFU på röda dagar tvivlar jag på.
    Oftast så ska man göra VFU några kvällar och helger och då ingår röda dagar. Inget konstigt med det. Inom vården jobbar många på röda dagar
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • nagev

    hur ser ni på det där med blandade patienter Vi hade en  ung kille i somras som efter en mc olycka fick ligga på samma sal som nyförlösta mammor. Är det bara  bra det?

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!