• Vacker­t
    Äldre 14 Jan 23:19
    293824 visningar
    2610 svar
    2610
    293824

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Äldre 15 Aug 15:35
    LilaLavendel skrev 2014-08-15 13:37:24 följande:

    Hur stor chans är det att komma in som reservnr 16 (7 i urvalsgruppen) och nr 13 (21 i urvalsgruppen) efter andra urvalet. Vet ni det? :)


    Jag tror det kan finnas en stor chans. Folk ångrar sig i sista stund, dyker inte upp första dagen m.m. Så du kan nog vara beredd på ett samtal första skolveckan!

    Håller tummarna
    blääääääääääää
  • Äldre 17 Aug 10:36

    Tack Chetti!

  • Äldre 22 Aug 21:16

    Så är jag en vecka in i C-uppsatsen... Obestämd

    Kommer jag att överleva!? Det är den stora frågan just nu.
    Kommer det att kännas lättare efter ett tag!?

  • Äldre 26 Aug 09:38

    Hej!

    Läkemedelsräkning 6/9 och jag är så rädd...

    Ge mig era bästa tips och råd!!


    blääääääääääää
  • JA77
    Äldre 26 Aug 16:59
    Chetti skrev 2014-08-26 09:38:38 följande:

    Hej!

    Läkemedelsräkning 6/9 och jag är så rädd...

    Ge mig era bästa tips och råd!!


    Ta hem sprutor från din praktik el köp på apotek! Fyll, vänd, lek, lär. Låt saft vara läkemedel och vatten spädningen. Lättare att räkna om man har grejer framför sig. 
  • Äldre 30 Aug 21:18
    Chetti skrev 2014-08-26 09:38:38 följande:

    Hej!

    Läkemedelsräkning 6/9 och jag är så rädd...

    Ge mig era bästa tips och råd!!


    Denna sida hjälpte mig att fatta galoppen:

    sjk.ankeborg.nu/2013/02/01/bli-kung-pa-lakemedelsberakning.html

    Lycka till!
  • Äldre 16 Sep 19:27

    Hej alla!

    Ute i sista stund men hoppas någon kan svara. Jag läser termin 2, vi har mikrobiologi just nu. Hela kursen på 2 veckor och tenta imorgon. Är ensam med barnen och har pluggat så gott det gick, dock fick vi inga ex frågor/tentor denna gång som vi fick i förra kurs. Är det möjligtvis någon som kan dela med sig av sina tentor i mikrobiologi? Bara ta kort på dem och mejla? Om någon har kvar och har tid att göra detta, skriv till mig.

    Tack!

  • Äldre 16 Sep 19:27

    Hej alla!

    Ute i sista stund men hoppas någon kan svara. Jag läser termin 2, vi har mikrobiologi just nu. Hela kursen på 2 veckor och tenta imorgon. Är ensam med barnen och har pluggat så gott det gick, dock fick vi inga ex frågor/tentor denna gång som vi fick i förra kurs. Är det möjligtvis någon som kan dela med sig av sina tentor i mikrobiologi? Bara ta kort på dem och mejla? Om någon har kvar och har tid att göra detta, skriv till mig.

    Tack!

  • Äldre 4 Oct 22:49

    Hej alla blivande syrror, här inne är det lugnt!

    Jag är klar i maj/juni och börjar få lite jobbpanik. Vart ska jag jobba? Vart vill jag jobba? Vad ska jag kräva/nöja mig med för lön?
    När ska man söka? Jag gör min sista sjukhuspraktik i april, är det försent att söka då? Tänkte att det kanske är synd att binda upp sig innan om det är så att man skulle trivas jättebra och få erbjudande om att vara kvar där... Samtidigt vore det ju skönt att ha allt klart redan i början av nästa år för att veta att man verkligen har något plus att man kanske kan välja och vraka lite mer då.
    Hur gör/tänker ni andra?


  • Äldre 4 Oct 23:03

    Ja det var väldans lugnt ???? jag är också färdig i juni och går i samma tankar. Men jag försöker nog tänka lönen och vad som kan vara en bra grund inför framtiden. Hur tråkigt det än må vara tror jag faktiskt att medicin är en väldigt bra grund. Jag jobbar just nu extra på akuten som usk och chefen där har redan börjat planera att jag ska jobba där och på AVA nästa år men jag är inte lika säker. Himla svårt det där.

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!