• Vacker­t
    Äldre 14 Jan 23:19
    293840 visningar
    2610 svar
    2610
    293840

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Äldre 25 Jan 11:19
    +1
    avocadoo skrev 2015-01-24 23:12:35 följande:

    Sista terminen, börjar se slutet i tunneln! :)

    Snart kommer NKSE-tentan och jag undrar om det är någon som har några övningstentor? Jag har bara en, men delar gärna med mig och tar tacksamt emot om någon har... 

    Skönt att börja kunna kika på det redan nu, för oj vad mycket man hunnit glömma :S


    Jag har inte börjat kolla på det än men vet att någon har lagt upp massa i vår facebookgrupp som vi har i klassen. Ska leta upp dem sen! Kul att vi är några stycken ändå söm gör det samtidigt, då kan vi grunna efteråt tillsammans :D
  • Tillsa­mmans4
    Äldre 25 Jan 11:33

    Vi har inte NKSE på vår skola men skolan har en egen mindre version av den där vi har 5 min på olika stationer där vi förklarar hur vi skulle göra i olika situationer. Exempelvis station 1 hygien, station 2 läkemedelshantering etc, Vet inte om jag ska vara glad över detta eller inte. :P

  • Tillsa­mmans4
    Äldre 25 Jan 11:34

    Det är 5 stationer och därför går hela provet (?) ut på ca 25-30 min, glömde lägga skriva det.

  • Äldre 29 Jan 15:52

    Hur kommer ni plugga inför NKSE mer än gamla tentor? Tänkte att jag skulle sammanställa lite patofysiologi, behandling och omvårdnad om typ alla sjukdomar samt gå igenom vårdhandboken. Men hur ska man hinna gå igenom allt och tänk om man lägger fokus på fel saker *nagelbitare*

      


  • Äldre 29 Jan 16:05
    Mosaik skrev 2015-01-29 15:52:03 följande:

    Hur kommer ni plugga inför NKSE mer än gamla tentor? Tänkte att jag skulle sammanställa lite patofysiologi, behandling och omvårdnad om typ alla sjukdomar samt gå igenom vårdhandboken. Men hur ska man hinna gå igenom allt och tänk om man lägger fokus på fel saker *nagelbitare*

      


    Jag tänker nog plugga mycket på gamla tentor och de vanligaste folksjukdomarna eller vad man ska säga. Det som kommer ska man ju helst redan kunna ändå, så får ge mitt hopp på mig själv :D
  • Äldre 31 Jan 13:24

    Jo man få ju lite på att man redan lärt sig det som är relevant. Men samtidigt så kommer det frågor om namn på bedömningsinstrument som jag aldrig har hört talas om eller som vi gått igenom, en hel tenta kan ju dock inte bestå av såna frågor förhoppningsvis ????


  • Äldre 31 Jan 22:33
    Mosaik skrev 2015-01-31 13:24:34 följande:

    Jo man få ju lite på att man redan lärt sig det som är relevant. Men samtidigt så kommer det frågor om namn på bedömningsinstrument som jag aldrig har hört talas om eller som vi gått igenom, en hel tenta kan ju dock inte bestå av såna frågor förhoppningsvis ????


    Nej fy vilken tråkig tenta det hade blivit. Vilka bedömningsinstrument tänker du på?
  • Äldre 1 Feb 09:24

    Nån om munhälsa som hette ROAG tex.... vet inte om man kanske hade fått rätt genom att svara senior alert också, hoppas det.


  • Äldre 1 Feb 09:52
    Mosaik skrev 2015-02-01 09:24:42 följande:

    Nån om munhälsa som hette ROAG tex.... vet inte om man kanske hade fått rätt genom att svara senior alert också, hoppas det.


    Ok heller aldrig hört talas om... Får hoppas det bara är en liten poäng då :D
  • Äldre 23 Mar 17:43

    Nu drar det ihop sig! Idag har jag opponerat och responderat på c-uppsatsen! Känns underbart att vara ännu ett steg närmare målet. Nu är det bara 2,5 veckor kvar till teoretiska NKSE, nervöst men vill att tiden skall gå så man kan få det överstökat nån gång :-/
    Hur går det för er andra?


Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!