• Vacker­t
    Äldre 14 Jan 23:19
    295168 visningar
    2610 svar
    2610
    295168

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Äldre 15 Apr 13:50
    Mosaik skrev 2015-04-15 08:54:19 följande:

    Ja plugga på gamla NKSE-tentor och försök att utvidga dom frågorna lite så att du lär dig en helhet runt frågan om de skulle vinkla den på ett annat sätt eller fråga en annan sak om just den sjukdomen tex.
    Jag sammanställde ju lite om typ alla sjukdomar jag kunde komma på, såhär i efterhand lite onödigt men samtidigt väldigt lärorikt!
    Vårdhandboken är A och O att plugga på, många av de gamla frågorna är tagna direkt ur vårdhandbokens "testa dig själv"-frågor.

    Lycka till!


    Tack snälla för tipset! :) har hela sommaren på mig att förbereda mig så förhoppningsvis ska det gå bra :)
  • Äldre 21 Apr 19:56

    Jag funderar på att läsa till sjuksköterska. Men jag är lite tveksam pågrund av arbetstiderna. Vad tycke ni om erat yrkesval?

  • Äldre 23 Apr 17:35
    Inte jag skrev 2015-04-21 19:56:55 följande:

    Jag funderar på att läsa till sjuksköterska. Men jag är lite tveksam pågrund av arbetstiderna. Vad tycke ni om erat yrkesval?


    Är det bara arbetstiderna som oroar dig så skulle jag köra ändå. Finns många jobb där du jobbar kontorstider, särskilt inom vissa vidareutbildningar. :)
  • Äldre 27 Apr 16:17

    Fick provresultatet i fredags! Så skönt att kunna lägga teoretiska nkse åt sidan och fokusera på det praktiska, hua mig. Nästa v gäller det! När har ni andra ert?


  • Äldre 27 Apr 16:25
    Momalicious skrev 2015-04-23 17:35:46 följande:

    Är det bara arbetstiderna som oroar dig så skulle jag köra ändå. Finns många jobb där du jobbar kontorstider, särskilt inom vissa vidareutbildningar. :)


    Fick reda på högskoleprovet idag och fick 0,7 och hade jag sökt förra året eller nu till denna våren så hade jag kommit in i både Jönköping och Karlskrona. Så jag söker till nästa vår. :)
  • Äldre 30 Apr 22:15
    Mosaik skrev 2015-04-27 16:17:38 följande:

    Fick provresultatet i fredags! Så skönt att kunna lägga teoretiska nkse åt sidan och fokusera på det praktiska, hua mig. Nästa v gäller det! När har ni andra ert?


    Ja skönt att den är överstökad :D jag har fått tid nu till bedside den 25/5, känns jättesent. Lite jobbigt att vänta en hel månad faktiskt. Nu har vi bara en uppgift kvar att lämna in och bedsiden sen är allt klart. Sjukt konstig känsla!

    När ska du göra din?
  • Äldre 1 May 20:03

    Jag gör min nu på onsdag ???? . Nervöst men blir gött att få det gjort.


  • Äldre 1 May 20:04

    ???? Skulle vara en smile-gubbe men så blev det inte ;)


  • Äldre 25 May 18:39
    Emmeliina skrev 2015-04-30 22:15:48 följande:

    Ja skönt att den är överstökad :D jag har fått tid nu till bedside den 25/5, känns jättesent. Lite jobbigt att vänta en hel månad faktiskt. Nu har vi bara en uppgift kvar att lämna in och bedsiden sen är allt klart. Sjukt konstig känsla!

    När ska du göra din?


    Hur gick det idag? Tänk att det är över nu, helt otroligt! Underbart men lite vemodigt!
  • Tillsa­mmans4
    Äldre 2 Jun 19:51

    Examen på torsdag, kan inte förstå det! Allt är klart sedan förra veckan, 180 hp! Shit alltså, ska jag börja jobba som sjuksköterska? Kan jag något? Är så nervös men ändå så förväntansfull inför att börja jobba nästa vecka! :D

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!