• Vackert

    Sjuksköterskestudenter!


    En tråd för oss som läser till sjuksköterskor. Här kan vi ställa frågor och prata om precis allt! Välkomna Hjärta
  • Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!
  • Bakmamma

    Hej, jag kommer att börja t6 till hösten och har en stor oro inför osce.

    Hur går det till ?

    Vad blir det för patientfall?

    Vad ska man lösa på?

    Känns mastigt att fräscha upp allt vi går igenom under tre år.

    Tacksam för svar

  • Dupis

    Vårt osce var 5 stationer man gick till. På alla var de olika patient fall som handla om hygien på ena, lagar och författningar ena, prioritering ena, hmmm, minns inte två sista... Kan varit delegering på någon. Så skulle man antingen svara muntligt :)

  • NickiLi

    Hej hopp. Ny i tråden och vill bara ställa en fråga till alla er som pluggar till sjuksköterska. Jag sökte in nu till hösten och hamnade på reservplats 632. Känns som om det är totaltkört för min del. Eller vad tror ni?

  • jhk88
    NickiLi skrev 2015-07-09 16:43:24 följande:

    Hej hopp. Ny i tråden och vill bara ställa en fråga till alla er som pluggar till sjuksköterska. Jag sökte in nu till hösten och hamnade på reservplats 632. Känns som om det är totaltkört för min del. Eller vad tror ni?


    Tyvärr så är dina chanser nog rätt körda... Men ge inte upp! Vet inte om du har skrivit hp, om du inte har gjort det så skriv det! Hoppas att du kommer in till våren istället :) Lycka till!
  • Chetti

    Hej!

    Hur har sommaren varit för er som tog examen i juni?

    På måndag börjar jag T5, nedräkning nu till examen juni 2016


    blääääääääääää
  • Momalicious

    Så var T6 igång. Just nu skriver vi examensarbetet, sedan väntar 10 veckor slutpraktik och NKSE. Är sååååå nervös för NKSE. Både bedsiden och det skriftliga. Har ingen aning hur jag ska plugga, känns så sjukt mycket. Känns så galet konstigt att jag är färdig i januari. Att man snart ska börja jobba. Wah!

  • mamac

    Fråga! Nån som studerat på ersta eller annan skolai stockholm! Vad tyckte ni? Svårt? Mycket muntliga redovisningar osv! Tack! :)

  • AngelandDevil

    Finns det någon aktiv grupp för sjuksköterskorstudenter även på facebook? :) Eller någon annanstans på nätet för den delen!

  • JA77
    mamac skrev 2015-09-17 19:32:18 följande:

    Fråga! Nån som studerat på ersta eller annan skolai stockholm! Vad tyckte ni? Svårt? Mycket muntliga redovisningar osv! Tack! :)


    Det är det nog på de flesta lärosäten! Man har olika examinationssätt; muntligt, skriftligt (tentor, duggor), i grupp, praktiskt. 
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!