• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Hjärtefröjd
    HollyGolightly skrev 2012-09-18 15:40:35 följande:
    Eller nej Hjärte, du kanske menar droppet kom jag på nu?
    Haha, jaaa.. såklart menar jag droppet.
  • germany

    Någon som kan hjälpa mig med mitt B-blodstatus som jag tagit och där jag har ett värde som ligger över ref.värdet. Det är B-MCV som ligger på siffran 99 och ref.värdet  är mellan 82-98. Alltså ngt för högt.
    Min läkare har på provsvaret skrivit en kommentar brevid det värdet "Medelcell volym, ingen betydelse att värdet är lite högre".

    Är det någon som kan säga mig lite på Dr D språk Tungan ute, om detta värde är av betydelse för min fertilitet ändå?
    Nu räknar väl Dr D värden på ett annat sätt.....Men tänkte om jag kan få en liten fingervisning om vad det ngt förhöjda värdet har för betydelse för mig som vill bli gravid.

    Tacksam för svar från någon / några som kanske kan hjälpa mig i frågan.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Tack på förhand! Hjärta

  • Poussin

    Curly - Största kramen till dig vännen! Hjärta

    Snart lycklig - grattis till fint resultat, håller tummarna för att de befruktas och delar sig fint!

    Ninninn - Oj vad dyrt med 230 €, var helt säker på att de skrivit fel.

    Vilaa - Jag betalar också 300 kr per gång för alla blodprover och med FBC varannan vecka och TSH var 6:e så får man ju rätt snabbt ett högkostnadskort. Bor du i Stockholm?

    Det verkar som om de håller på och går igen den administratrativa delen av verksamheten, jag fick ett mail från Mina i söndags om att de inte hade något bevis på min betalning support under graviditet. Så det var bara att skicka över både faktura och bevis på betalning. Jag antar att antalet patienter ökat rätt mycket under vår och sommar så det blivit rätt många betalningar att hålla reda på...

  • Snart lycklig

    Ego; lite finare väder idag, så jag åkte till kusten. Ett evinnerligt farande med Metro och Tram fram och tillbaka. Skulle ju idag få besked om hur många ägg som var mogna o hur många som befruktats. Förra gången fick jag ett sms vid 13.30 ca, så jag tänkte han gör väl lika nu. Jag väntade o väntade. Inget telesamtal eller sms. tiden gick o jag började faktiskt bli lite nervös. Tänk om inga befruktats! Kom till hotellet f en stund sedan i frågade i receptionen, men där fanns inga meddelanden. De sa att i så fall lägger de en lapp under dörren. Ingen lapp. Jag ser att den röda knappen som alltid lyser på telefonen hade slocknat. Hm, lyfter luren o får besked om att dt finns några meddelanden. Oh, shit hur gör jag, vågade ju inte lägga på luren, f tänk om de försvann. Chansade o tryckte på en knapp med ett kuvert på. Yes, rätt!! Dr D ljuva stämma, alla 5 äggen var mogna o 4 hade befruktats. Mkt glad f det! ET på torsdag, dag 3. (Andra meddelandet var bara Dr D som ville säkerställa att jag hade fått det första.) Precis när jag nu skriver, så ringer han också.  Han tyckte dt var jättebra resultat, men ändå säger han bekymrat att han inte visste varför dt ena inte befruktats. Han sa att dt var nära...? Han har höga krav! Nu är dt bara att hoppas igen. Dt är många steg..... ni vet ju alla precis hur dt är......

  • Cice

    CurlyRed

    Jag lider verkligen med dig.Jag hoppas att det blir bättre snart.Gråter
    Stor  kram {#emotions_dlg.flower} 

  • Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2012-09-18 18:42:32 följande:
    Ego; lite finare väder idag, så jag åkte till kusten. Ett evinnerligt farande med Metro och Tram fram och tillbaka. Skulle ju idag få besked om hur många ägg som var mogna o hur många som befruktats. Förra gången fick jag ett sms vid 13.30 ca, så jag tänkte han gör väl lika nu. Jag väntade o väntade. Inget telesamtal eller sms. tiden gick o jag började faktiskt bli lite nervös. Tänk om inga befruktats! Kom till hotellet f en stund sedan i frågade i receptionen, men där fanns inga meddelanden. De sa att i så fall lägger de en lapp under dörren. Ingen lapp. Jag ser att den röda knappen som alltid lyser på telefonen hade slocknat. Hm, lyfter luren o får besked om att dt finns några meddelanden. Oh, shit hur gör jag, vågade ju inte lägga på luren, f tänk om de försvann. Chansade o tryckte på en knapp med ett kuvert på. Yes, rätt!! Dr D ljuva stämma, alla 5 äggen var mogna o 4 hade befruktats. Mkt glad f det! ET på torsdag, dag 3. (Andra meddelandet var bara Dr D som ville säkerställa att jag hade fått det första.) Precis när jag nu skriver, så ringer han också.  Han tyckte dt var jättebra resultat, men ändå säger han bekymrat att han inte visste varför dt ena inte befruktats. Han sa att dt var nära...? Han har höga krav! Nu är dt bara att hoppas igen. Dt är många steg..... ni vet ju alla precis hur dt är......
    Härligt med liverapport och grattis till jättebra resultat!! SkrattandeSolig
  • CurlyRed

    Tack rara ni!!! Känns lite bättre nu ikväll! Men har varit rejält ledsen och gråtit den här gången så fort jag fått omtänksamma ord från nära och kära... Fallet ner blev på nåt sätt större nu när det kändes som vi gjort allting "rätt" med immunsupport och våra finaste embryon nånsin... Men vi ger inte upp! Imorn blir det till att ringa Uppsala och hålla tummarna att några blev blastisar som kunnat frysas!

  • CurlyRed

    Snart Lycklig - vilket fint resultat, grattis!! Och återigen - vilken härlig medkänsla och service dr D visar! Ett sant proffs! Stort lycka till m ET nu!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!