• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Snart lycklig
    Blingbling skrev 2014-04-14 12:47:54 följande:

    Stooor styrkekram till dig Snart lycklig!!!
    Du ska veta att jag med spänning följer dig och din resa och jag vet mycket väl att det kan vara motigt (ibland lite VÄL motigt!), men jag vet också att du är enormt stark! Vem sjutton har orkat åka till Aten i skytteltrafik för att samla ägg som du gjort - inte många kan jag säga! 

    Ge inte upp hoppet ännu gällande den här cykeln, jag har själv inte plussat förrän BIM+6 ett par gånger - före dess har det bara varit ett fett minus på stickan! 
    För övrigt så är jag ganska säker på att det kommer att gå bra med någon/några av de ägg du samlat - det känner jag på mig!

    Kram!!!


    HjärtaHjärtaHjärta
  • Solkattan

    Snart lycklig: Åh vad jag känner för att skicka dig en mega bauta kram!!!
    Kan känna besvikelsen genom skärmen över det där fåniga löjliga blanka gravtestet. Fanns det någon form av rättvisa i världen så skulle det dykt upp två fina streck!
    Alla dessa tecken på graviditet ... är just nu där också. Detta analyserade tills man blir tokig. Vakennätter .. svettig... och så klämningen på brösten. "är det inte nån kant där?". "Är dom inte aaaaningen mer öma?".. Tänk om nån skulle se en på toa med allt analyserade..?! Hur man står där med papper efter papper o letar tecken efter blod. Hur man står och försöker utröna om ens underliv är mer lilaaktigt än förrut..? Minsta lilla finne i ansiktet eller blåmärke på magen måste analyseras!!
    Blir så ledsen över att läsa om din deppighet. Du verkar så himla stark!! Men självfallet måste även den starke ha dåliga dagar ibland...
    Säger som när man var barn . Spegel!  Allt fint du har sagt till mig och andra här inne "studsar" tillbaks till dig..du har varit så gullig o hejat på oss andra. Stooor kram till dig tillbaks... du är en fin människa med ett stort hjärta.. kom ihåg det ! (fast jag inte känner dig mer än härifrån så känner man det när du skriver här).

  • che71
    Snart lycklig skrev 2014-04-14 12:39:16 följande:
    F...n, hela mitt inlägg försvann!

    Zwillinge, så tråkigt! Lider med dig. Det är väl detsamma här, men kanske ännu mera väntat att det ska gå dåligt för mig.

    Jag väntar min mens på torsdag - fredag, 13-14 dagar efter ägglossning. Jag är dock redan på cd 34, efter som min ägglossning var så sen och inte kom förrän på cd 24.

    Det kan inte bli mera minus på stickan, imorse 9,5 dgr efter ÄL. Har inte fått svar från D om jag ska ta nya blodprover, men funderar på att ta dem på onsdag morgon, så jag sedan kan sluta med progesteron som antagligen skjuter upp min mens.

    Som sagt väntat, men ändå tråkigt och ledsamt......

    Jag kände dock molvärk tre dagar i följd när eventuell infästning borde ha varit. Grät på jobbet i fredags, grät när jag kom hem. Lite yr ett par gånger. Hugg ett par gånger när jag rest mig snabbt. Diffus halsbränna. Drömt tok/mardrömamr två nätter i rad, typ att min syster som redan har fyra barn kontaktat Dimitro och vi var där samtidigt och hur jag än bar mig åt kom jag inte kontakt med D elelr min syster. Kommer bara ihåg att D blinkade med ett öga till mig, ha ha. Svettats i tre nätter, inatt som en idiot. Vaknade innan tre och kunde inte somna om, helt omöjligt.Trött som den idag. Tyckte nyss att det brände till under bröstvårtorna. I övrigt känner jag numera ingenting alls.

    Ja allt detta skulle ju kunna vara tecken, på någon som har chansen att bli gravid, men jag vet ju att detta i mitt fall endast är förberedelser för mens och biverkningar av prog, tråkigt nog.

    De här svettattackerna 8-9 dagarna efter ÄL, vad tyder det på?

    Jag känner mig just nu nere i en svacka där jag bara är ledsen och inte alls tror något på min kommande återföring eller ens på donation. Usch, känner mig ensammast i världen, snart 48 och utan barn.

    Tack kära fantastiska vänner för att ni finns, för er medkänsla, för er kunskap, för era tummar och förhoppningsvis till slut hurra-rop!!! Kramar till er alla! Hjärta
    Snart Lycklig! Jag tror att det är lite tidigt att testa med gravsticka redan på dag 9-10 efter ÄL...vänta till 12-13 så kanske det syns något....hoppas så för dig det vet du!
    Svettattackerna kan väl vara immunförsvaret som reagerar på en infästning....men om inte du är gravid nu så blir du det i Aten snart....åh vad det är spännande!!
    Stor kram till digHjärta
  • lill111
    Snart lycklig skrev 2014-04-14 12:39:16 följande:
    F...n, hela mitt inlägg försvann!

    Zwillinge, så tråkigt! Lider med dig. Det är väl detsamma här, men kanske ännu mera väntat att det ska gå dåligt för mig.

    Jag väntar min mens på torsdag - fredag, 13-14 dagar efter ägglossning. Jag är dock redan på cd 34, efter som min ägglossning var så sen och inte kom förrän på cd 24.

    Det kan inte bli mera minus på stickan, imorse 9,5 dgr efter ÄL. Har inte fått svar från D om jag ska ta nya blodprover, men funderar på att ta dem på onsdag morgon, så jag sedan kan sluta med progesteron som antagligen skjuter upp min mens.

    Som sagt väntat, men ändå tråkigt och ledsamt......

    Jag kände dock molvärk tre dagar i följd när eventuell infästning borde ha varit. Grät på jobbet i fredags, grät när jag kom hem. Lite yr ett par gånger. Hugg ett par gånger när jag rest mig snabbt. Diffus halsbränna. Drömt tok/mardrömamr två nätter i rad, typ att min syster som redan har fyra barn kontaktat Dimitro och vi var där samtidigt och hur jag än bar mig åt kom jag inte kontakt med D elelr min syster. Kommer bara ihåg att D blinkade med ett öga till mig, ha ha. Svettats i tre nätter, inatt som en idiot. Vaknade innan tre och kunde inte somna om, helt omöjligt.Trött som den idag. Tyckte nyss att det brände till under bröstvårtorna. I övrigt känner jag numera ingenting alls.

    Ja allt detta skulle ju kunna vara tecken, på någon som har chansen att bli gravid, men jag vet ju att detta i mitt fall endast är förberedelser för mens och biverkningar av prog, tråkigt nog.

    De här svettattackerna 8-9 dagarna efter ÄL, vad tyder det på?

    Jag känner mig just nu nere i en svacka där jag bara är ledsen och inte alls tror något på min kommande återföring eller ens på donation. Usch, känner mig ensammast i världen, snart 48 och utan barn.

    Tack kära fantastiska vänner för att ni finns, för er medkänsla, för er kunskap, för era tummar och förhoppningsvis till slut hurra-rop!!! Kramar till er alla! Hjärta
    Usch o fyy, känner så med digHjärta stooor kram vill jag föst skicka - utan er här inne hade jag trillat av pinnen tror jag - vi får gråta ikapp - mår ochså jättedåligt - gör så ont i hjärtat och förstår vekligen hur du känner -

    Är så fruktansvärt slitsamt allt detta - vi pratade igår jag o mannen när ska man sätta punkt igentligen???

    Lider ett tag, sedan är man tillbaka och kämpar vidare...

    Jag fick med svettattack 7 dagar efter et - säkert immunattack för migGråteroch kanske för dig...

    Tänker på dig stoor kraaam!!


  • lill111
    che71 skrev 2014-04-14 07:42:32 följande:
    Ja, jag hade 43 i TNFa.
    det var bara någon/några veckor efter det 6:e missfallet (den ofostriga, den första graviditeten med immunbehandling)
    Dr D tyckte inte att det var något otroligt högt konstigt nog (jag var så orolig o tänkte också Humira o problem)
    han sa bara "inte så ovanligt tätt efter ett missfall"....
    så jag drack tomatjuice varje dag, som jag läst om kanske kan sänka TNFa
    förutom den vanliga behandlingen (inkl fiskolja o vitaminer varje dag)
    började med 10 mg prednisolon precis innan ÄL o så  IL dropp vid/precis efter ÄL o sen Fragmin o babyaspirine.
    Sen jag började med prednisolon o IL dropp förra Mars har jag inga problem med ryggvärk på morgonen, tarmarna krånglar inte (IBS?) alls på samma sätt som förr o handeksemen försvann...så skönt!

    Nu är det bara Fragmin i några dagar till, sen är det inga mer mediciner (jo Fragmin 1 vecka efter FL o om det skulle bli KS så 6 veckor pga APC resistens)
    v 36+0  idag så 4 veckor kvar till BF.
    Det är otroligt o jag förundras över magen varje dag o hur stor den är...att det finns en liten därinne....Drömmer
    Jag fyllde 42 samma dag jag blev gravid denna gång. 7:e gången gillt!
    Så det finns hopp!!

    Önskar så att alla härinne ska lyckas snart...ni är kämpar tjejer!!Hjärta
    TACK che!!! För ditt inlägg - ger ig hopp...

    Så härligt att du kommit sååå långt!!
    '
    Heja, heja:) Kraaam
  • lill111
    Zwillinge86 skrev 2014-04-14 11:09:45 följande:


    Nej det tror inte jag heller. D bad mig försöka få till ett progesteronprov men jag vill inte strula kring provtagning med min VC i onödan då FBC-provtagningen redan hänger på en skör tråd. Och eftersom värdet ändå inte skulle vara pålitligt så får det helt enkelt vara.

    Tänker på dig med Zwillinger!! Tack för alla dina kommentarer o inlägg - det är ovärdeligt att få svar - i detta desperata töken som råder....blääääää....

    Läste att Bidrottninggéle kan avhjälpa spottings - har du testat??
  • Veronica1

    Missförstånd med kliniken, trodde dom skulle skicka Levaxin men tyvärr så kunde dom inte det , behöver Levaxin NU! Alltid dessa hinder....

  • Zinfandel
    Snart lycklig: du ska veta att du har en enorm hejarklack här inne!!! SoligKyss{#emotions_dlg.flower}
    Solkattan skrev 2014-04-14 13:18:33 följande:
    Hur man står och försöker utröna om ens underliv är mer lilaaktigt än förrut..? 
    Eeehhhhhh…………………………..?!?!?!?!?!?! FörvånadGuld i mun
  • Zinfandel

    Och så beundrar jag all styrka, all viljekraft och all positiv energi som alltid råder här inne!!! De flesta här inne har kämpat betydligt längre än många andra och ändå så finns det alltid en kämparanda {#emotions_dlg.flower} Jag tycker ni är fantastiska SoligHjärta You go girls!!!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!