• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • trex2013

    Är kräknervös, OM allt klaffar (pengar,jobbledigt osv)så sitter jag på flyget ner till Aten på lördag. Blir lite turistande i några dagar men sen på torsdagen allvar och undersökning hos Serum. Förmodligen operation (hysteroskopi och laproskopi) på fredagen och sen hem på söndagen. Hoppas, hoppas att jag inte kommer ha så ont på hemresan nu bara.

  • Snart lycklig
    trex2013 skrev 2014-06-02 16:35:02 följande:
    Är kräknervös, OM allt klaffar (pengar,jobbledigt osv)så sitter jag på flyget ner till Aten på lördag. Blir lite turistande i några dagar men sen på torsdagen allvar och undersökning hos Serum. Förmodligen operation (hysteroskopi och laproskopi) på fredagen och sen hem på söndagen. Hoppas, hoppas att jag inte kommer ha så ont på hemresan nu bara.

    Hejja, hejja! Var inte orolig, har jag klarat allt detta, så klarar du det säkert med bravur. När jag efter supersnabbt bokat möte skulle åka för utredning till D (precis efter min sjätte misslyckade ivf och precis fått veta att min tvillingsyster var gravid med ditt fjärde barn), stod jag vid boardingen på Arlanda och storgrät med min sambo i telefonen. Var så nervös för engelskan, var så under isen mentalt och "ensammast i hela världen". Jag har klarat mycket sedan dess! Det kommer att gå bra. Lycka till!
  • Snart lycklig

    Hos D idag: blodprover för vidare färd till Chicago och några för analys ikväll här i Aten. Om allt ser bra ut på grekproverna sker upptining av alla våra 1-dagars imorgon. Puh! Neupogen flush genomförd. D jättenöjd med slemhinnan. D också jättenöjd med att jag haft en släng av svampinfektion, som behandlats. För säkerhets skull ordinerade han en vagitor till ikväll/inatt. Det tyder på att hyston gjort lite för min immunproblematik. Tänk, det jag oroar mig över, är D nöjd med. Nyligen tagit antibiotika, så det är check på det också. Ev IL imorgon, annars nytt klinikbesök på torsdag.

  • Redan47
    trex2013 skrev 2014-06-02 16:35:02 följande:

    Är kräknervös, OM allt klaffar (pengar,jobbledigt osv)så sitter jag på flyget ner till Aten på lördag. Blir lite turistande i några dagar men sen på torsdagen allvar och undersökning hos Serum. Förmodligen operation (hysteroskopi och laproskopi) på fredagen och sen hem på söndagen. Hoppas, hoppas att jag inte kommer ha så ont på hemresan nu bara.


    Jag hade mensvärk typ. Men efter op Gyn

    Här i Sverige fick jag lära mig att du kan ta 1g alvedon innan op. Det går bara åt en svälj vatten till det. Då motar man smärta från start. Så kan du ta en till på väg fr sjukan. Finns ingen anledning att ha ont alls. Ta med några bindor. Ej tampong! Jag var jättetrött när jag kom hem efter på hotellet . Åt en sallad, drack vatten massor ich sov. Så jag tycker oxå det är klokt att vara kvar op dagen. Det är ju anspänning ixå före som släpper efteråt.

    Penny är jätte rar och förstående.

    Jag hade gjort hysto tidigare im jag hade haft den kunskapen! Då får man ju svar på hur det ligger till i underredet! Ich kan utesluta ich eliminera eller minska oå det som minimerar chansen att det ska ta sig! Lycka till att det går vägen! Jag är på serum torsdag ich fredag morgon!
  • NinaCamilla

    Trex: det går säkert bra och de tar hand om. Dig. Åk tillbaka senare och taxi kostar inte så mycket. Se till att du har lite mat och vatten på hotellet om du är för trött att handla. Lycka till nu!

  • Cathy

    Snart lycklig; galet spännande!! Härligt att Dr D är så nöjd och att allt ser bra ut. Hoppas proverna är ok också. Unna dig lite nu av något gott

  • Redan47

    Trex; just, jag gick ner till hotel frukosten på morgonen, gjorde en bricka och ställde på rummet /Kylen. Köpte jos ich vatten. Precis på Ninacamilla belyser!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!