• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Snart lycklig

    Nu har jag fått svar: "Your TNF is very good. I am happy with the result. Your blood test results from yesterday are very good. Only the E2 was a bit low and this is the reason I asked you to increase the dose. See you tomorrow at 12.15. I didn't have an update for the embryos only the reassurance that so far so good. Tomorrow we will review everything." Inte så mkt klokare. Någon som kan tolka meningen om embryona? Menar han efter upptiningen eller vad? Snacka om att hållas på sträckbänken.... Det hade ju varit bra att få bearbeta varje litet steg. "Man hoppar ju inte över några steg när man planerar en månlandning, eller hur?"

  • Snart lycklig
    Redan47 skrev 2014-06-06 17:05:02 följande:
    De blev 6 dagar . För jag vet de var fulla 5 dagars förra gången , ET. Eller .... Inte vet jag hur länge de sk tinar dem? Men jätte nöjd med dagen, trots en arggggg start. Ingen havs dag , vår tid på kliniken drog ut på tiden. Ätit super jordgubbar . Åkte till monastraki för att kolla ... Visst det fanns. Inte vet jag om det är bra att mumsa så mkt men gitt var det. Gillar inte jirdgubbar hemma... De så sura. Kram på dig ocå!

    De är jättegoda jordgubbarna de säljer på torget vid Monastiraki (el vad det nu heter). Frukt och bär tror jag det aldrig kan bli för mkt av. (Undantag papaya, aubergine och ingefära efter transfer.) Jag tänker äta en bit ananas i fem dagar i sträck, har läst att det är bra. Dock vet jag inte varför och inte heller när man börjar vid 5-dagars. Kanske redan idag.... hmm.
  • Redan47

    Snartlycklig! Vad förändrar det idag.... Inför Morgondagen? Lyssna på D positiva utgångsläge inför morgondagen! Stanna där och bara va. Vår oro skapar stress och sömnlöshet. Du har ett super resultat som klarade upptining, det i sig visar på att det är hög kvalité så långt- sug på den! Det är ett sätt att gallra oxå frysen. Kram kram!

  • Snart lycklig
    Redan47 skrev 2014-06-06 20:34:19 följande:
    Snartlycklig! Vad förändrar det idag.... Inför Morgondagen? Lyssna på D positiva utgångsläge inför morgondagen! Stanna där och bara va. Vår oro skapar stress och sömnlöshet. Du har ett super resultat som klarade upptining, det i sig visar på att det är hög kvalité så långt- sug på den! Det är ett sätt att gallra oxå frysen. Kram kram!

    Ja, du har rätt, det förändrar inget idag. Om det hade varit bra igår kanske jag kunnat vara lite gladare och lugnare. Jag vet ju att sååå mycket kan hända på vägen till 5-dagars. Har endast haft en sådan förut. Upptiningen generellt av 1-dagars brukar ligga rätt högt, går inte att jämföra med upptining av 2-, 3-, eller 5-dagars. De har enligt D en mkt bra frysteknik hos Genesis och det är att föredra att frysa på dag 1 när man samlar som jag gjort. Åker ni hem imorgon? Kram kram.
  • leah2012
    Snart lycklig skrev 2014-06-05 22:26:58 följande:

    Jag har betalt en kartong själv och sedan lyckats få det utskrivet på recept av tre olika läkare. Portionerat ut det, liksom. Neupogen kan ju tas i lägre doser också, men jag antar att man "bara" tar i samband med IVF/FET/ÄD och inte vid naturliga hemmaförsök, men jag vet inte. D vill inte sätta in Neupogen förrän 2-3 försök med IL som är mkt skonsammare och billigare (om det inte blir som för Solkattan, resor och dropp då och då). Jag tror Neupogen är en ganska stark blandning och D vill absolut ha koll på vad som händer med de vita blodkropparna och därmed även de andra värdena. MEN Neupogen och IL fyller exakt samma funktion. Neupogen ges även till HIV-smittade.
    Aa jag förstår. Han vill vara lite försiktig så han tyckte väl jag skulle prova en gång till utan. Äh man får lita på hans omdöme helt enkelt. He he ananas har jag knaprat i veckan. Brukar aldrig göra det annars :) Men vad gör man inte. Tänk om det hjälper liksom.
  • mumwannaB

    Hej tjejer!
    Ännu en liten Atenbebis har kommit till världen. Den 1 juni kom en gudomlig liten pojke till oss. Det var en lång förlossning med en del hotbilder på vägen. Men med mycket vilja så kom han tillslut. Jag fick opereras efteråt pga att inte moderkakan kom ut hel o jag förlorade en del blod. Sambon blev därmed ensam med lillkillen flera timmar efter förlossningen. Jag var så utpumpad att jag hade svårt att vakna efter sövningen. Inte riktigt den starten vi hade tänkt oss för vår lilla familj. Men vår pojke mådde iaf bra hela tiden.

  • Katt12

    Usch, har suttit och läst om Endo (som jag har) idag och hur mkt det får immunförsvaret ur balans med allt från nk celler till cytokiner och makrofager och allt vad det heter... Är det ngn av er som lyckats få barn m immunbehandling som har Endo? I så fall, vilka mediciner tog ni/vilken behandling fick ni?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!