• Äldre 17 Jan 20:32
    3978973 visningar
    35643 svar
    +2
    35643
    3978973

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Äldre 18 Oct 18:13
    Snart lycklig skrev 2014-10-18 18:13:13 följande:

    Hur gick det för er? Tänkt massor på er!


    Det var riktat mot RobSab.
  • Äldre 18 Oct 21:49

    Lillebob; inboxa mig, är på semester men svarar senast måndag.

  • Äldre 19 Oct 00:16

    Åh fina Snart lycklig!

  • Äldre 19 Oct 00:19

    Det gick inte alls tyvärr. Den här gången var nog rent mentalt den värsta gången om jag ska vara ärlig.

    Men planen nu är hysto i Riga 29/10 & sen FET i december precis innan jul. :)

  • Äldre 19 Oct 07:41

    RobSab, så ledsamt att höra att det inte gick vägen! Bra plan, att först göra hysto innan ny återföring. Hoppa ni får en fin julklapp nu istället. Hur många blasto har ni kvar i frysen hos D? Stor kram och ta hand om er.

  • Äldre 19 Oct 10:07

    Lillebob: vad är frågan kring ÄD lite mer specifik? Jag har varit klient på nya ava Riga numera IVF Riga. Finns ytterligare en klinik som heter ava clinic. Idag är jag klient på serum i Aten.

  • Äldre 19 Oct 10:45

    Snart lycklig: vi har tre blastocyster kvar. 2 bra 1 okej. Som

    Det känns just nu så blir det värt sista försök innan vi måste tänka i andra banor så vi sätter som allt hopp till dessa tre :)

  • Äldre 19 Oct 20:31
    RobSab skrev 2014-10-19 10:45:32 följande:

    Snart lycklig: vi har tre blastocyster kvar. 2 bra 1 okej. Som

    Det känns just nu så blir det värt sista försök innan vi måste tänka i andra banor så vi sätter som allt hopp till dessa tre :)


    Då hoppas vi på de tre i den grekiska frysen! Kram.
  • Äldre 21 Oct 15:50

    Efter 10 dagars teststimulering (progynon) så visade vul en slemhinna på 9.5 mm idag. Jag tyckte det lät tunnt jämfört med mona ivf:er men läkaren menade att det var bra. Fick veta att de hittat en perfekt donator och ville påbörja behandling nu med en gång, men eftersom jag nu återigen har högt prolaktin och en läkare som tar det på allvar så var de tveksamma till att låta oss köra.

    Är självklart grymt tacksam för att någon drar i bromsen om det finns risk att de höga värdena påverkar möjligheterna till graviditet negagivt, men blir så ledsen för att det ska vara så jävla mycket motgångar hela tiden!

    Om det inte blir någon behandling nu så kunde det dessutom ta lika lång tid igen innan de hittat ny donator, som om vi inte redan väntat på denna möjlighet för länge.

  • Äldre 21 Oct 17:37

    Åh Zwillinge

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!