• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Ananda Balaganapati
    Alltannatvarupptaget skrev 2014-11-26 11:03:33 följande:

    HEJ!

    Undrar om någon vet om lifeclinic utför embryodonationer?


    Jag ska göra ÄD på lifeclinic med beställda donatorsspermier från Danmark - så det blir ju ju en form av embryodonation. Sen kanske det även finns embryon från IVF:er som blivit över som man kan använda... Undrar själv om någon har erfarenhet av ÄD från lifeclinic. 
  • Redan47

    Embryodonation är oxå möjligheten att välja både äggdonator o spermiedonator, de äggen och senare embryonen blir era, fryses in efter ET, då finns det för syskonförsök, genetiska syskon.

    Det behöver inte handla om "överblivna". Jag tror inte så många kliniker säljer de som ev blivit över....

  • pink lily

    Akut fråga, ska ta om Hidden C-testet. Är det någon som vet en apotekskedja som säljer sterila provrör med skruvkork. Labbet i Aten vill ha rör med skruvkork, naturligtvis! Ska ju över hela Europa. Just med skruvkork verkar vara sällsynt. Varit på tre kedjor, alla rör var stora med vanliga lock där. Gyn stängt. Fått där tidigare. (Ska kampanja så apotea börjar sälja rör med skruvkork/lock, har ej nu.) Håller tummarna solkatta! Återkommer om mitt experiment att sänka tsh o prolaktin naturligt. Fått en del aha-insikter ...

  • lill111
    Solkattan skrev 2014-11-27 08:48:30 följande:

    Lilbob: har du inte fått nån behandlingsplan av dr d?

    För egen del började jag med kortisonet långt innan. Fragmin och trombyl typ samma dag som återföringen. Eller var det en dag innan ..? Trög i skallen just nu ..

    Sen omegan håller jag upp med.

    Tack för lyckönskningarna ... De behövs... Vill att det nu på nionde återsättning äääääntligen ska bli vår tur.. Vill inte komma upp i tvåsiffrigt..

    Förresten ... Nån med il dropp till försäljning ???

    Sista påsen nu som ska sättas om ett par timmar. Dr d har ju varit extremt envis denna gång med många dropp... Fattar inte riktigt varför? Tycker han ständigt säger att min kropp är lugn ? Tagit nytt dropp varje vecka typ...


    Inbxa mig så skickar jag dem till dig????

    Jag har flera påsar????
  • Ananda Balaganapati

    Någon som vet hur länge effekten från en hysteroskopi sitter i? Hört 2-3 mån. Är Riga bästa och billigaste alternativet? Lång väntetid? Behöver man ta en massa prover innan?

  • Redan47
    Ananda Balaganapati skrev 2014-11-27 22:41:09 följande:

    Någon som vet hur länge effekten från en hysteroskopi sitter i? Hört 2-3 mån. Är Riga bästa och billigaste alternativet? Lång väntetid? Behöver man ta en massa prover innan?


    Effekt sitter i... Det tror jag helt beror vad för ingrepp som ska göras. Skillnad på att ta bort ärrbildning och en polyp, och hur snabbt ärren återbildas. Så den frågan är kanske bättre ställa till kliniken.

    Det jag förstått är att bland den bästa hysto görs i Aten via serumkliniken. De utför ju även om du vill, implantations cutts. Omdiskuterat men visar goda resultat. Därefter kan man få prova göra försök på egen naturlig hand och därefter IVF om det inte lyckats. Väntetid, tror jag ej, möjligen Max en månad... Dels ska ju din cykel passa, i början innan ÄL helst, då är slemhinnan som tunnast. Det är info jag fått.

    Billigaste just nu är i Riga, ej direkt kö.
  • Redan47
    pink lily skrev 2014-11-27 13:25:49 följande:

    Akut fråga, ska ta om Hidden C-testet. Är det någon som vet en apotekskedja som säljer sterila provrör med skruvkork. Labbet i Aten vill ha rör med skruvkork, naturligtvis! Ska ju över hela Europa. Just med skruvkork verkar vara sällsynt. Varit på tre kedjor, alla rör var stora med vanliga lock där. Gyn stängt. Fått där tidigare. (Ska kampanja så apotea börjar sälja rör med skruvkork/lock, har ej nu.) Håller tummarna solkatta! Återkommer om mitt experiment att sänka tsh o prolaktin naturligt. Fått en del aha-insikter ...


    Pink jag köpte på Apoteket det va med skruv kork på. Men om du kan så försök tigga ett urinprovrör på VC labb de m gul kork är oxå skruv på!
  • Cathy

    Mom; nej tyvärr, apotekets Q10 är nog den andra varianten, alltså som kroppen måste omvandla. Det här är den rätta: http://www.pharmanord.com/products/details/bioactive-uniqinol-q10-100mg (finns som 50mg och 100mg). Säljs inte av Life kedjan men i många andra hälsokost. Känner Pharma Nord som företag och vet att deras Q10 är den bästa dvs sugs upp bäst. Man kan nog be en hälsokost beställa in det här, särskilt om deras leverantör har det.

    pink; VC och MCV har såna där urinrör med skruv på. Bönar och ber du så får du säkert en  

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!