• Äldre 17 Jan 20:32
    3979077 visningar
    35643 svar
    +2
    35643
    3979077

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Äldre 22 May 17:28

    Fantastisk stegring, stort grattis Skönt att prog oxå stigit. Kram


    Frk Röd skrev 2015-05-22 16:56:01 följande:

    Har idag fått svar på mitt andra Hcg och progesteron prov och först nu börjar jag förstå att jag är gravid på riktigt. På 6 dagar hade mitt Hcg stigit från 425 till 13451 !!! Å mitt progesteron som låg så lågt (38) och som jag var så orolig för har på samma tid stigit till 180 nmol.


  • Äldre 22 May 17:29

    Någon som använder eller använt neupogen? Sprutor? Sköljning? Skillnad? Har det gett effekt?

  • Äldre 22 May 17:37

    Fick mail från Penny angående mina höga värden och hon skriver såhär: So....most possibly you are expecting twins!!!!!! you don't need your last pregnyl injection , you have super strong babies !!!!!!!!

    Kan inte fatta att detta händer mig.

  • Äldre 22 May 17:54

    Frk röd : vilka roliga nyheter i tråden ! Stort grattis !

  • Äldre 22 May 21:24

    Grattis till alla som fått plus och håller tummarna för er som kämpar!

    Jag har gjort ÄD hos dr D. Ingen väntetid, men som sagt, ledig i augusti som alla andra greker. Jag lyckades på mitt första försök. Fick dunderresultat från donatorn. 14 ägg och 9 blastocyster, tre till mig och sex till frysen. Tre i frysen minst lika bra som de tre jag fick tillbaka och tre lite sämre raiting, men bra.

    Alla tre fastnade till att börja med, trillingar, men till slut blir det nu en enling. V 29, 28+2 imorgon lördag.

    Gjorde två Neupogen-sköljningar innan transfer och tog Neupogen-injektioner tills runt v 20. Runt 30 st IL-dropp hittills. 30 mg Predinisolon, som jag de sista veckorna trappat ned till f n 15 mg. Baby Aspirin och Klexane 6000 IE el IU dagligen.

    Har antagligen svår immunproblematik, men som inte syntes i Chicagoproverna. Syntes i somras när jag blev gravid med mina egna ägg, men fick ju tyvär ett tidigt missfall. Ökade dosen immunmediciner inför mitt första ÄD-försök och det gick ju lysande.

    Fattar knappt ännu att JAG är gravid.

  • Äldre 22 May 21:25

    Så ledsen för din skull Ananda. Nu vet du att det ör möjligt, så jag håller tummarna för att det nästa gång funkar hela vägen. Kram.

  • Äldre 22 May 21:31
    Snart lycklig skrev 2015-05-22 21:24:05 följande:

    Grattis till alla som fått plus och håller tummarna för er som kämpar!

    Jag har gjort ÄD hos dr D. Ingen väntetid, men som sagt, ledig i augusti som alla andra greker. Jag lyckades på mitt första försök. Fick dunderresultat från donatorn. 14 ägg och 9 blastocyster, tre till mig och sex till frysen. Tre i frysen minst lika bra som de tre jag fick tillbaka och tre lite sämre raiting, men bra.

    Alla tre fastnade till att börja med, trillingar, men till slut blir det nu en enling. V 29, 28+2 imorgon lördag.

    Gjorde två Neupogen-sköljningar innan transfer och tog Neupogen-injektioner tills runt v 20. Runt 30 st IL-dropp hittills. 30 mg Predinisolon, som jag de sista veckorna trappat ned till f n 15 mg. Baby Aspirin och Klexane 6000 IE el IU dagligen.

    Har antagligen svår immunproblematik, men som inte syntes i Chicagoproverna. Syntes i somras när jag blev gravid med mina egna ägg, men fick ju tyvär ett tidigt missfall. Ökade dosen immunmediciner inför mitt första ÄD-försök och det gick ju lysande.

    Fattar knappt ännu att JAG är gravid.


    Kan också tillägga att jag var 48,5 år när jag blev gravid i slutet av november. Nu 49 år.
  • Äldre 22 May 21:53

    Tack för dina erfarenheter o du inger verkligen hopp speciellt för en gamling ( 47 år) som mig o med 6 misslyckade ÄD i bagaget. Ska kontakta både Dr Dimitri o Serum.

    Fortsatt lycka till i din graviditet.


    Snart lycklig skrev 2015-05-22 21:31:41 följande:

    Kan också tillägga att jag var 48,5 år när jag blev gravid i slutet av november. Nu 49 år.


  • Äldre 22 May 22:08
    xxx4 skrev 2015-05-22 21:53:23 följande:

    Tack för dina erfarenheter o du inger verkligen hopp speciellt för en gamling ( 47 år) som mig o med 6 misslyckade ÄD i bagaget. Ska kontakta både Dr Dimitri o Serum.

    Fortsatt lycka till i din graviditet.


    Tack!

    Jag vill inte vara partisk, men har man några misslyckade försök eller några missfall bakom sig, är jag helt inne på att dundra på med mkt immunmediciner, då en trolig orsak kan vara immunproblematik. I sådant fall skulle jag välja dr D. Serum har säkerligen sina fördelar och garanterat också lika bra. Beror mkt på vilka problem varje individ har. Jag har tidigare skickat mensblod för provtagning till Serum, då dr D inte gör denna test, inte då i alla fall. Serum är ju lite mera inte på antibiotika och där är dr D lite mera sparsam.
  • AnnC
    Äldre 22 May 22:22

    Sitter och funderar på det här med hjälpmedelsapotek eller vad de kallades, där det ska finnas IL och dropputrustning på lager. Vet någon hur man skulle försöka förklara detta på engelska till en grekisk taxichaufför? tänkte om man tar en taxi för att försöka komma till ett sånt apotek, eller om nån av er som varit där vet om det finns ett i närheten av life clinic? Och vart, går det att beskriva enkelt?

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!