• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • trex2013

    EGO: gjorde hysteroskopi och laparoskopi för en vecka sedan i Aten via Serum. Tuff operation.. tog över 3.5 Tim, kirurgen sa att detta var den första kvinna han stött på under sina 18 år som haft så mycket dåligt där nere. :( det togs bort bla en massa endometrios vävnad, cystor m.m gigantisk skiljevägg i livmodern som delade den i två. Har varit helt slut efter operationen, först i dag börjar energin komma. Blir bara så förbannad och ledsen över de svenska läkarnas ignorans. Mina tidigare ivf har ju varit helt bortkastade. Pg av min svåra endometrios så bedöms chanserna mindre med att lyckas med mina egna ägg. Därför väljer vi nu ÄD. Har redan påbörjat medicinering så i början av oktober borde jag fara ned igen.

    IOM att jag nu kommer medicineras och stimuleras annorlunda inför ÄD så har jag nu massor av medicin som inte kommer användas just nu. Har medicin till hela ivf stimuleringar./cykel.

  • GrukanGrace

    Åh det är ju nog strålande nyheter. Vi går på Nordic ivf i Malmö och är en avknoppning på Cura där min läkare arbetar 50% om jag inte minns fel!?

    De har sommarstängt och är tillbaka på måndag.

    Hoppades lite på dem även om det blir för sent till denna cykel.

    Och jag gläds lite ned dina krämpor, det är ju tecken på omställning och graviditet. Ta väl hand om dig och tänk fina goa tankar!

    Tack snälla alla! Och tummen håller vi i.

    Kram


    längtansmamma skrev 2015-08-07 10:23:33 följande:

    Frågan ställdes redan i natt och ett svar har inkommit. Ett tips om CuraÖresund. De tillhör ju samma koncern som IVF-kliniken Falun och eftersom de ligger i framkant i Sverige med att behandla immunologiska problem medelst IL-dropp och med det lyckade resultat som de har CuraÖresund går att övertala, menar hon.

    Har du varit i kontakt med dom? Finns inte de tillgängliga kanske IVFkliniken i Falun har några andra tips.

    Tack till min vän, du vet vem du är (vill inte peka ut nicket här eftersom namnen står i klartext på FB) som förklarade lite mer i forumet vad det handlade om och la tyngd i det jag skrev så andra som inte är insatta i just denna typ av resa förstår mer och kunde/kan tipsa.

    Lycka till Grukan!


  • lever på hopp

    TWH tack för ditt svar! Har läst din presentation många ggr, och det har gett mig hopp, men tyvärr funkade inte, trodde verkligen skulle gå vägen nu. Vi har gjort DQ alpha som inte matchade. Vilket är bra. Ursäkta mig jag har svårt och skriva just nu, Känner mig knäckt och vilse. Vet inte hur jag ska gå vidare efter 15 missfall.

  • blåvingen

    Grattis Längtansmamma!
    Lever på hopp: Jag har också gjort DQ Alpha hos Dr Gorgy och varken Penny eller någon annan har gjort någon större affär av detta, några tjejer i Fertility Friends tråden går till honom för LIT-procedurer men det verkar väldigt kostsamt.
    Jag inboxar dig för något som väcker mitt hopp:)

  • Redan47

    Längtan: jo när jag tagit oralt är jag praktiskt taget full,yr, omänskligt trött somnade kände mig drogad. Har aldrig mer efter det tagit dem oralt,endast max200mg (enl producent oxå) resten 600-800mg vaginalt.
    Dessa starka biverk beror på att de går genom hela matsmältning och vidare via levern-
    Jag skulle definitivt ta dem vaginalt och info dr d om det.

  • MS81

    Hej på er!

    Har lite frågor. Någon som vet om det finns någon som gör rispning av livmoderslemhinnan i Sverige? Eller behöver man åka utomlands för det? Pris? Ska det göras i cykeln innan återföring eller tidigare?
    Ni som skickat mensblod för analys till Serum vad är kostnaden?

    Börjar tappa hoppet efter 6 misslyckade egna IVF er (två tidiga missfall) och en misslyckad embryodonation med två superfina kläckande blastocyster. Dock tyvärr en ganska tunn slemhinna endast 7mm vid återföring. Superfin tjock och treskiktad slemhinna med samma medicinering i testcykeln omgången innan...

    Testat immunsupport med cortison/trombyl och även intralipider denna omgång.

    Testat omega 3 hög dos och även e vitamin.

    Ekonomin och psyket börjar ta stryk...

  • xxx4

    Känner så med dig o har själv 7 misslyckade ÄD nu med fina blastocyster. Byter nu klinik till Serum. De tar 270 euro sammanlagt för full mensblodprovet. Vet ingen som gör ristning i Sverige. Lycka till!


    MS81 skrev 2015-08-08 08:26:56 följande:

    Hej på er!

    Har lite frågor. Någon som vet om det finns någon som gör rispning av livmoderslemhinnan i Sverige? Eller behöver man åka utomlands för det? Pris? Ska det göras i cykeln innan återföring eller tidigare?

    Ni som skickat mensblod för analys till Serum vad är kostnaden?

    Börjar tappa hoppet efter 6 misslyckade egna IVF er (två tidiga missfall) och en misslyckad embryodonation med två superfina kläckande blastocyster. Dock tyvärr en ganska tunn slemhinna endast 7mm vid återföring. Superfin tjock och treskiktad slemhinna med samma medicinering i testcykeln omgången innan...

    Testat immunsupport med cortison/trombyl och även intralipider denna omgång.

    Testat omega 3 hög dos och även e vitamin.

    Ekonomin och psyket börjar ta stryk...


  • AaFT
    trex2013 skrev 2015-08-07 15:10:25 följande:

    EGO: gjorde hysteroskopi och laparoskopi för en vecka sedan i Aten via Serum. Tuff operation.. tog över 3.5 Tim, kirurgen sa att detta var den första kvinna han stött på under sina 18 år som haft så mycket dåligt där nere. :( det togs bort bla en massa endometrios vävnad, cystor m.m gigantisk skiljevägg i livmodern som delade den i två. Har varit helt slut efter operationen, först i dag börjar energin komma. Blir bara så förbannad och ledsen över de svenska läkarnas ignorans. Mina tidigare ivf har ju varit helt bortkastade. Pg av min svåra endometrios så bedöms chanserna mindre med att lyckas med mina egna ägg. Därför väljer vi nu ÄD. Har redan påbörjat medicinering så i början av oktober borde jag fara ned igen.

    IOM att jag nu kommer medicineras och stimuleras annorlunda inför ÄD så har jag nu massor av medicin som inte kommer användas just nu. Har medicin till hela ivf stimuleringar./cykel.


    Trex: vi är nog några här, tyvärr, som känner igen oss i din text... mycket väl... lider så med dig... å hoppas att du får vila ut dig ordentligt nu...

    Kram
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!