• Äldre 17 Jan 20:32
    3978807 visningar
    35643 svar
    +2
    35643
    3978807

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Äldre 9 Oct 13:34

    Beklagar Aylak! :( Styrkekramar till dig <3

  • Äldre 9 Oct 18:05

    Information som kanske kan intressera er i tråden SkrattandeEn spansk forskningsrapport visar att foster kan uppfatta ljud tidigt i graviditeten, redan i vecka 16. När fostren fick höra ett stycke musik rörde de på munnen och tungan som om de försökte tala eller sjunga.


    www.doktorn.com/artikel/foster-reagerar-p%C3%A5-musik

    Öka spermieproduktionen med zink och folsyra
    Försökspersonerna som fick både zink och folsyra ökade sin spermaproduktion med upp till 74 procent under de 26 veckorna försöket pågick. Däremot gav det ingen effekt att äta bara zink eller folsyra. Det var kombinationen av dessa två som ökade spermaproduktionen.


     


    www.niomanader.se/folsyra/


     


     

  • aylak
    Äldre 9 Oct 19:52

    Dr D vill att jag ska fortsätta med alla mediciner och ta om FBC och HCG igen på måndag. Han skriver att vi inte kan vara säkra på att allt är finished. Vad menar han? Att missfallet inte är klart eller att han fortfarande tror att det kan gå vägen? Det tror inte jag, inte ens lite granna. Men varför då fortsätta med medicinerna?


    Mina mycket kraftiga blödningar upphörde i natt, lika plötsligt som de startade i tisdags. Jag har varken haft ont eller en enda kramp, men jag har förlorat MYCKET blod och har ordentligt lågt Hb. Trombocyterna är nu nere på mera, för mig, normala 270. Vet inte om jag vågar ta Fragmin nu med tanke på blödningsrisken...

    Hcg är nu ännu lägre på 990 (max uppmätt var nära 5000). Men hinnsäcken sitter fortfarande kvar (VUL idag) även om den är alldeles för liten på 4 mm och utan gulesäck. Rmc menar att den kommer att komma ut vid nästa mens och tänker icke göra någon mer uppföljning, medan dr D är lite bekymrad och menar att vi kan komma att behöva göra något åt det. Slemhinnan är fortfarande tjock.


    Jag blir så förvirrad! Någon som känner igen sig? Eller förstår lite mer tanken bakom? Jag fungerar inte så bra när jag inte förstår vad som händer...

    Enda goda nyheten är att mina lymfocyter är rekordlåga och att jag därmed mår väldigt bra och inte är det minsta trött längre (bortsett från blodbristen då).


     


    Tack för tidigare svar och för all omtanke!!!!! Ni är bäst! Kram Hjärta

  • Äldre 9 Oct 22:46
    UndrandeSökare skrev 2015-10-09 18:05:37 följande:

    Information som kanske kan intressera er i tråden SkrattandeEn spansk forskningsrapport visar att foster kan uppfatta ljud tidigt i graviditeten, redan i vecka 16. När fostren fick höra ett stycke musik rörde de på munnen och tungan som om de försökte tala eller sjunga.


    www.doktorn.com/artikel/foster-reagerar-p%C3%A5-musik

    Öka spermieproduktionen med zink och folsyra
    Försökspersonerna som fick både zink och folsyra ökade sin spermaproduktion med upp till 74 procent under de 26 veckorna försöket pågick. Däremot gav det ingen effekt att äta bara zink eller folsyra. Det var kombinationen av dessa två som ökade spermaproduktionen.


     


    www.niomanader.se/folsyra/


     


     


    Min man fick käka så, det hjälpte!
  • Äldre 9 Oct 22:51
    +1

    Aylak; jag skulle nog fortsätta all medicinering tills hcg verkligen visar ingen grav. Och göra VUL igen.
    Klart det blöder ut... Det gör det när man slutar med hormonmedicinering, om du nu tar hormoner. Progestoron tex håller ju slemhinnan tjock....
    Det innebär att det som ändå fäst kanske har liv, så tänker jag.

  • aylak
    Äldre 10 Oct 10:28

    TACK Redan47 - som alltid, du är en klippa!

  • aylak
    Äldre 10 Oct 10:42

    Jag har fått märkliga frågor i min inbox som jag försökt besvara efter bästa förmåga. Vederbörande nöjer sig dock inte med detta, utan fortsätter. Tajmingen har heller inte varit klockren, mitt i mitt första mycket jobbiga missfall. Jag har förklarat att jag tar illa vid mig och när jag inte besvarat fler frågor mer ingående, så har den som frågat blivit mycket otrevlig. Bl.a. fått kommentarer att jag bara upplevt ett missfall. 
    Jag har förstått att vi är flera som upplevt något liknande. Kan vederbörande SNÄLLA tänka om och sluta såra!? Vi är här på forumet för att stötta och hjälpas åt efter bästa förmåga, men det måste ske utifrån just vår egen förmåga och möjlighet och vara frivilligt. När vi söker hjälp hos andra måste det ske med viss ödmjukhet och respekt. Och vår förmåga och möjlighet att hjälpa bör inte ifrågasättas alls! Vi gör alla så gott vi kan!!! Jag önskar alla här, även Dig, allt gott! Hjärta Men vi kan inte ha det så här på forumet! Tycker jag. 

  • Äldre 10 Oct 10:48

    Är det kört med ivf om inte hinner bota UVI (urinvägsinf) innan ET? Allt verkade flyta på så bra, bra slemhinna etc till UVI nu slog till ngr dagar före transfercykeln :( Fått Furadantin i första omgången ...

  • Äldre 10 Oct 11:11
    +1

    Aylak - lider med dig i denna jobbiga stund. Tycker du ska ignorera jobbiga frågor o bara försöka ta hand om dig själv nu. Den som har frågor kan ju ställa dem här i forumet så kan den som vill o orkar svara på vanligt sätt?

    Kram

  • Äldre 10 Oct 17:08
    +1

    Vad otroligt dåligt att inte respektera dig i denna stund. Har själv också erfarenhet av att någon tidigare i forumet har kommenterat mina inlägg kränkande och okänsligt, ställt frågor för att provocera. Det finns visst folk som inte förstår hur oerhörts känsligt allt detta är , vad forumet är till för (stöd, kunskapsdelning o värme) och så har de väl inte annat vettigt för sig än att ge sig på andra människor. Sorgligt!

    Alla värme och kraft till dig nu och bry dig inte vi andra finns här! Kram


    aylak skrev 2015-10-10 10:42:05 följande:

    Jag har fått märkliga frågor i min inbox som jag försökt besvara efter bästa förmåga. Vederbörande nöjer sig dock inte med detta, utan fortsätter. Tajmingen har heller inte varit klockren, mitt i mitt första mycket jobbiga missfall. Jag har förklarat att jag tar illa vid mig och när jag inte besvarat fler frågor mer ingående, så har den som frågat blivit mycket otrevlig. Bl.a. fått kommentarer att jag bara upplevt ett missfall. 

    Jag har förstått att vi är flera som upplevt något liknande. Kan vederbörande SNÄLLA tänka om och sluta såra!? Vi är här på forumet för att stötta och hjälpas åt efter bästa förmåga, men det måste ske utifrån just vår egen förmåga och möjlighet och vara frivilligt. När vi söker hjälp hos andra måste det ske med viss ödmjukhet och respekt. Och vår förmåga och möjlighet att hjälpa bör inte ifrågasättas alls! Vi gör alla så gott vi kan!!! Jag önskar alla här, även Dig, allt gott!  Men vi kan inte ha det så här på forumet! Tycker jag. 


Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!