• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • aylak

    Förstår trex2013! Tror ibland det kan vara en fördel med att inte ta alla dessa blodprover och sen vänta på svar och ta dropp... det kan stressa upp och det ska ju inte heller vara bra! Sen när det inte går väl så är det skönt att kunna kika efter i blodproven för analysen. Jag är lite kluven!
    Tack jag mår äntligen lite bättre! Bra är jag inte riktigt, men orkat ta en liten promenad och kunnat vara ute och njuta av solen. Nu är vilopulsen bara 10 slag över det normala, så det börjar verkligen kännas som det går åt rätt håll! Glad Äntligen!!! Ska få dropp på måndag, hoppas det ska vara mumma för kroppen!
    Jag skulle tro att dr D skulle föredra att du tar Chicagoproverna. Han vill att jag ska ta om dem också, när/om vi vill testa Neupogen.
    Hoppas du får en riktigt vilsam helg! 

    Kan ju fortfarande vara lite tidigt mom2012 och alla känner ju inte så mycket och det kan vara olika från gång till gång! Håller tummarna!

    Förstår att det känna jättejobbigt xxx4!! Tänker ändå att skovet i tarmen kanske inte behöver påverka immunaktiviteten i livmodern. Tar du fortfarande antibiotikan? Innate har en bra probiotika, en dunderkur på 7 tabletter - just för att återställa tarmfloran. Har inte tagit just den, men tar den näst starkaste de har som man kan ta mer kontinuerligt och den gör gott i min mage. För mig är det intressant det du skriver om att ditt skov i magen syns i leukocytnivån. Jag har ständigt förhöjda leukocyter och mår bättre de enstaka gånger (någon gång vartannat år) är lägre. Och jag behöver äta en strikt paleokost för att inte få stora problem med magen. Har också lite svårt med näringsupptaget och får rejäla brister på en del vitaminer/mineraler. Så jag är lite nyfiken på vad för sjukdom/skov du har? 
    Stort lycka till nu, jag tror det kommer gå bra ändå - Peny verkar ju veta vad hon gör!!! 

    Kramar till er! Hjärta

  • aylak
    mom2012 skrev 2015-10-23 18:34:38 följande:

    Aylak jag har Neupogen som jag gärna säljer förmånligt till dig.


    Tack snälla! Vi har inte bestämt oss ännu för hur vi ska göra... 
  • xxx4

    Tack vi ska försöka njuta! Har planerat in olika sker m barnen. Jo Peny tyckte jag kunde ta kvällsdosen vag.


    JZ79 skrev 2015-10-23 17:54:00 följande:

    xx4, svarat i en annan tråd..men ja du kan ta Progynon vaginalt. Kolla med Penny bara om du ska minska någon oral isf om du äter det på dagen.. Så slemhinnan inte växer alldeles för mycket. Lycka till och hoppas ni kan njuta av Aten


  • Redan47

    Hej alla! Mina enäggstvillingar kom efter akut snitt i söndags kl 1948 o 1950. Tv1 2120g 45cm, tv2 1930g 45cm. Födda 34+1.
    Fick havandeskapsförgiftning akut som bröt ut ordentligt efter förlossning. Barnen mått utmärkt och så än idag! Så fantastiskt att det lyckades denna resa. Så återigen : håll moder o hoppet uppe! Det går, bara en tidsfråga!

  • aylak
    Redan47 skrev 2015-10-23 21:12:45 följande:

    Hej alla! Mina enäggstvillingar kom efter akut snitt i söndags kl 1948 o 1950. Tv1 2120g 45cm, tv2 1930g 45cm. Födda 34+1.
    Fick havandeskapsförgiftning akut som bröt ut ordentligt efter förlossning. Barnen mått utmärkt och så än idag! Så fantastiskt att det lyckades denna resa. Så återigen : håll moder o hoppet uppe! Det går, bara en tidsfråga!


    GRATTIS! HjärtaHjärta
    All lycka och hoppas att även du snart mår mycket bättre!!!
  • MrsHK

    Är inte så aktiv med inlägg men läser ikapp med jämna mellanrum.

    Redan47: Grattis! Och stort grattis till HRE också till de små! Wow vad underbart med tvillingar, blir så inspirerad!

    Aylak: Ledsamt det inte gick denna gången. Och tråkigt med neggiga kommentarer.

    Givetvis en tanke till alla er andra som kämpar också, ruvande osv. heja heja!

  • xxx4

    Vilken lycka enäggstvillingar o flickor som mått bra! Allt kämpande gav resultat visst ger det hopp! Du ger så mycket inspiration o kunskap till alla. Tack för att du delar med dig trots att du haft/ har det tufft nu. Hoppas du repar dig snart.


    Redan47 skrev 2015-10-23 21:12:45 följande:

    Hej alla! Mina enäggstvillingar kom efter akut snitt i söndags kl 1948 o 1950. Tv1 2120g 45cm, tv2 1930g 45cm. Födda 34+1.

    Fick havandeskapsförgiftning akut som bröt ut ordentligt efter förlossning. Barnen mått utmärkt och så än idag! Så fantastiskt att det lyckades denna resa. Så återigen : håll moder o hoppet uppe! Det går, bara en tidsfråga!


Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!