• Äldre 17 Jan 20:32
    3988297 visningar
    35645 svar
    +2
    35645
    3988297

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Äldre 27 Jul 16:42

    Vallmo: och som ett sista tips om han inte blir övertygad är det att man ju faktiskt inte är beroende av männen i det här. Har läst om flera kvinnor som åkt själv eller åkt med sin mamma eller en kompis. Viktiga är att ditt blod testas och att du vet vad du ska göra med din kropp när du blivit gravid.

  • Äldre 28 Jul 09:08

    Tack snälla du för dina peppande ord <3

    Jag skäms att jag känner så...men det är nog normalt. Hoppas allt går toppen för dig och lilla miraklet <3<3


    angels8 skrev 2016-07-27 13:31:19 följande:

    Vallmo 78 jag beklagar verkligen.

    Det är så hemskt att gå igenom allt och andras lycka blir ens olycka, om du förstår vad jag menar.

    Man blir ju super glad för andra men man blir själv påmind om ens egna tuffa väg varje gång.

    Jag tycker du får ta berätta om alla oss som har haft många missfall men har nu fått god hjälp på vägen genom dr D.

    Du får ta stå på dig!

    Det är din kropp och man blir helt slut till slut om man bara kör kör och kör utan framgång!

    Det kommer gå bra ska du se, men ta rätt hjälp <3 <3 <3


  • Äldre 28 Jul 09:09

    Tack fina du <3

    Jag får börja med beställa boken. Han har gått med att läsa artiklarna som kliniken har skickat med...


    UndrandeSökare skrev 2016-07-27 13:34:49 följande:

    Hej Vallmo78, förstår att du har det tungt nu. Om du läser itråden så ser du att det funnits fler här itråden som fick övertyga sin man om att söka hjälp hos DrD. Tror att det är rätt vanligt att männen inte varit lika intresserade från början. Men det är ju många härinne som lyckats så ge inte upp ! Jag lovar att DrDs utredning är bättre än den man får av Landstinget. Ett tips kan ju vara att beställa hem boken Is your body babyfriendly och låta din man läsa den.Jättebra bok. Lycka till.


  • Äldre 28 Jul 09:12

    Ok jag satt och funderade på det för några dagar sen. Så han egentligen behövs inte alltså. Då är det ju klart att jag åker. Precis som du och andra har skrivit det är ju min kropp. Jag vill så gärna ha svar på varför det inte går. Tack för alla råd och kloka svar/pepp. Vad skulle jag göra utan er <3 kramar


    quintana7 skrev 2016-07-27 16:42:30 följande:

    Vallmo: och som ett sista tips om han inte blir övertygad är det att man ju faktiskt inte är beroende av männen i det här. Har läst om flera kvinnor som åkt själv eller åkt med sin mamma eller en kompis. Viktiga är att ditt blod testas och att du vet vad du ska göra med din kropp när du blivit gravid.


  • Athen
    Äldre 28 Jul 13:50

    Hej alla.

    Det var längesedan jag var här. Tråkigt nog så har vi valt att gå skilda vägar barnlängtan har, tråkigt nog tagit död på våran relation. Det har varit två jobbiga år, många känslor.

    Jag har 5 st intralipid, dessa är köpta hemma i Sverige, (Gbg). Om någon är intresserad så hör gärna av dig. Kram och ge inte upp!!

  • Äldre 28 Jul 14:13

    Någon som likt mig är i Athen nu? Åker hem sent fredag.

  • Äldre 28 Jul 16:07
    Athen skrev 2016-07-28 13:50:03 följande:

    Hej alla.

    Det var längesedan jag var här. Tråkigt nog så har vi valt att gå skilda vägar barnlängtan har, tråkigt nog tagit död på våran relation. Det har varit två jobbiga år, många känslor.

    Jag har 5 st intralipid, dessa är köpta hemma i Sverige, (Gbg). Om någon är intresserad så hör gärna av dig. Kram och ge inte upp!!


    Så tråkigt att höra :((

    Är intresserad av din il, bor du nära Gbg ?

    Många kramar till dig <3
  • Äldre 28 Jul 17:46
    Vallmo78 skrev 2016-07-28 09:12:26 följande:

    Ok jag satt och funderade på det för några dagar sen. Så han egentligen behövs inte alltså. Då är det ju klart att jag åker. Precis som du och andra har skrivit det är ju min kropp. Jag vill så gärna ha svar på varför det inte går. Tack för alla råd och kloka svar/pepp. Vad skulle jag göra utan er <3 kramar


    Förstår hur du känner Denna resa är tung många gånger. hoppas du mår lite bättre idag! Min sambo kunde inte ta ledigt från jobbet och jag ville ta första bästa tid hos Dr D så jag åkte ner själv. Det var inga som helst problem! Rekommenderar att du bokar taxi genom Dr Ds kontakt, det gjorde allt hundra gånger smidigare för mig, särskilt som jag reste dit ensam. Såg massor av sevärdheter och hade jättehärliga dagar i Athen! Lycka till! Det är bara att du hör av dig om du har några frågor om att resa ensam, boende eller så!
  • Äldre 28 Jul 18:47

    Din man behövs bara om ni vill göra spermatest :) Och får du med honom och sperman är bra kan den frysas och då åker du sjölv för äggåterföring. Kram

  • Äldre 28 Jul 22:20
    Vallmo78 skrev 2016-07-28 09:09:44 följande:

    Tack fina du <3

    Jag får börja med beställa boken. Han har gått med att läsa artiklarna som kliniken har skickat med...


    Om du bestämmer dig för att beställa  Is your body babyfriendly av Alan E Beer så finns den just nu att köpa hos både Bokus och Adlibris för 199kr.

    www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/

    www.adlibris.com/se/bok/is-your-body-baby-friendly-9780978507800&utm_source=Pricerunner&utm_medium=referral

    Eller om du bor i Stockholm kan du låna den på Stadsbiblioteket:
    biblioteket.stockholm.se/titel/323565

    Trevlig läsning !

    Håller med som tidigare personer har skrivit att du kan ju resa själv också eller res med en kompis och kombinera läkarbesöket med sightseeing. Det finns massor att se i Aten ! Dr D har semester nu i augusti, men annars brukar han inte ha någon väntetid.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!