• Äldre 17 Jan 20:32
    3979174 visningar
    35643 svar
    +2
    35643
    3979174

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Äldre 29 Jul 01:50

    Athen - är verkligen ledsen höra att det slutade så... vad synd.. /kram

  • Athen
    Äldre 29 Jul 09:52

    Tack snälla. Det har varit en tuff och slitsam resa :(

    Ok är köpta i Sverige, har 4st giltig till 3/2017 finns i Gbg

    Lycka till alla!! Kram


    canada skrev 2016-07-28 16:07:37 följande:

    Så tråkigt att höra :((

    Är intresserad av din il, bor du nära Gbg ?

    Många kramar till dig <3


  • Athen
    Äldre 29 Jul 09:54

    Tack snälla ????

    Hur mår du och hur går det för er? Kram


    MrsHK skrev 2016-07-29 01:50:36 följande:

    Athen - är verkligen ledsen höra att det slutade så... vad synd.. /kram


  • Äldre 29 Jul 17:05

    Är det någon som hört av Dr D de senaste dagarna? eller har han redan gått på augusti semester? Han brukar väl svara på mail ändå under semestern?

  • Äldre 29 Jul 22:07

    Undrande, Dr D sa till mig tidigare i somras att han ändå kollar sin mejl emellanåt under sin semester. Jag väntar svar på ett FBC resultat, så jag hoppas få svar.

  • Äldre 29 Jul 22:07
    UndrandeSökare skrev 2016-07-29 17:05:07 följande:

    Är det någon som hört av Dr D de senaste dagarna? eller har han redan gått på augusti semester? Han brukar väl svara på mail ändå under semestern?


    Hej, han går på semester 6/8 och han skulle finnas på mail har han sagt till oss.

    Lycka till!
  • Äldre 29 Jul 22:16

    MrsHK och Peewee tack för svar ! Jag har mailat honom flera gånger ang mina provsvar men inte fått nåt svar. Men får väl vänta lite till.

  • Äldre 30 Jul 19:57
    Athen skrev 2016-07-29 09:54:51 följande:

    Tack snälla ????

    Hur mår du och hur går det för er? Kram


    Tack, jag/vi mår fint. Har inboxat dig. Sköt om dig så länge! Kram
  • aylak
    Äldre 1 Aug 16:36

    Jag kommer inte kunna delta här en tid framöver, livet är i konstant kaos och det är mycket att stå i. Min son föddes förra söndagen med urakut kejsarsnitt, i v.24+4. Vi hade änglavakt, en halvtimme senare och det hade gått mycket illa för vår lilla familj. Vi har nu, förhoppningsvis, en lång resa framför oss här på neo, där vi får allt stöd vi kan tänkas behöva. Situationen känns mycket overklig, men lyckokänslorna och stoltheten över vår fina son överröstar oftast oron. För er som tror på högre makter, be gärna för min son och att han ska få följa med oss hem i höst.
    Kram

  • Äldre 1 Aug 16:50
    aylak skrev 2016-08-01 16:36:14 följande:

    Jag kommer inte kunna delta här en tid framöver, livet är i konstant kaos och det är mycket att stå i. Min son föddes förra söndagen med urakut kejsarsnitt, i v.24+4. Vi hade änglavakt, en halvtimme senare och det hade gått mycket illa för vår lilla familj. Vi har nu, förhoppningsvis, en lång resa framför oss här på neo, där vi får allt stöd vi kan tänkas behöva. Situationen känns mycket overklig, men lyckokänslorna och stoltheten över vår fina son överröstar oftast oron. För er som tror på högre makter, be gärna för min son och att han ska få följa med oss hem i höst.
    Kram


    Men åh aylak, skickar tusen kramar och massa styrka och kärlek er väg. Håller alla tummar och tår jag har för er och för att allt går som det ska. Jag tror på er och er lilla familj! Underbart att han är här och givetvis kämpigt att ni måste vara så oroliga men han är i goda händer och kommer få massa hjälp och stöd nu! När jag läste i de Beers bok så skrev han att vid vissa tillfällen med patienter som oss är det mycket bättre att barnet föds för tidigt än är kvar i magen. Skickar återigen kramar och all styrka och kärlek er väg. Vilka kämpar ni är, alla tre!!!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!