• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • pipperoni

    Ingen som har någon form av Estradot-plåster liggande? Jag har recept, men de går ju inte att få tag i alls just nu... Har hört att de kommer först i augusti igen.

    Vet ni annars om det går att köpa motsvarande plåster i Grekland och vad de i så fall heter där?

  • Nakenhundsfantast
    Vet inte vart jag ska lägga denna post?
    Behöver ej köpta hormoninjektioner.
    Jag har hormoninjektioner jag inte behöver. Någon som har råd vad man kan göra med dom?
    Köptes på IVF klinik Team Miracle på Cypern.
    Kvitto från kliniken med stämplar finns. Oöppnade med datummärkning utanpå går ut okt 2017-maj 2018.
    Menogonx12 boxes
    Cetrotide x 5 boxes
     Vanliga fabrikat på Cypern. 
    (Priset var 1545 Euro motsvarar ca 15000 kr)
    Någon som har förslag? Får man sälja dom i Sverige eller utlandet? Eller får man byta dom till något annat?
  • PeeWee44

    Nu har vi fått ett preliminärt datum för nästa äd hos dr D. Om min kropp samarbetar blir det transfer den 19/7. Nu får vi hoppas på 7:de äd. 3:e hos dr D och 4:de med hans hjälp. Förra gången var första med neupogen och då fäste det men sen kom immunförsvaret igen och tyckte att embryot inte skulle vara kvar.

    Vad tror ni, jag har bara satt in två embryon, ska jag prova med ett denna gång? Tror ni det gör skillnad?

  • Solkattan

    Mumskastrull: Jodå.. tycker kliniken var helt ok. Lite segt med den kordinatorn vi fick som inte var så snabb på att mailsvara eller svarade godagyxskaft ibland. Men själva fysiska besöken och personalen på plats var väldigt trevliga och kunniga.

  • Missne
    pipperoni skrev 2017-06-10 14:01:48 följande:

    Ingen som har någon form av Estradot-plåster liggande? Jag har recept, men de går ju inte att få tag i alls just nu... Har hört att de kommer först i augusti igen.

    Vet ni annars om det går att köpa motsvarande plåster i Grekland och vad de i så fall heter där?


    Jag har en del med lägre styrka, 37,5 och 50.
  • Missne
    Sammet skrev 2017-05-31 21:06:16 följande:

    Någon som har intralipider att avvara? :)
    De kan ha utgånget datum, jag har kört med upp till halvåret utgångna utan att märka något negativt.
    Har själv Prasteron över om nån vill ha.


    Jag har ganska många, nästan hel låda som är utgånget. Kan kolla antal och datum när jag kommer hem från Riga om du är intresserad.
  • Mila

    Jag tror jag plussat idag! Dock väldigt svagt.. Jag tog en tredjedels albyl direkt, har köpt tomatjuice och ska smörja med progesterAll. Tips på något mer?

    Jag tar en del vitaminet, omega 3, d-vitamin, multivitamin, zink och magnesium. Har tagit q10 men vet inte om man ska/behöver ta det nu?


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december, MF i mars ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Ariellan

    Hej igen!

    En fråga om att hitta någon som kan sätta il-dropp. Har alla vårdcentraler det hemma eller hur får jag liksom tag på det? Måste jag hämta det hos den som skrev ut det till mig? Dum fråga kanske...

  • UndrandeSökare

    Ariellan- Svenska vårdcentraler sätter i allmänhet inte iL-dropp utan anledning. Fertilitetsproblem räknas inte som giltig anledning generellt. Enda sättet att få hjälp på ett sådant ställe är om du först ordnar ett recept på intralipider och en läkarordination från en svensk läkare.

  • UndrandeSökare

    Ariellan- Kolla om du har någon sjuksköterska i din bekantskapskrets som vill hjälpa dig med droppsättning hemma. IL-recept måste du ordna. Men droppgrejor (slangar och nålar ) kan man köpa via internetsidor utomlands tex i Danmark har jag för mig.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!