• Äldre 22 Jan 06:16
    2767 visningar
    8 svar
    8
    2767

    Starkare symtom vid tredje graviditeten=tvillingar?

    Jag har mått väldigt bra mina två tidigare graviditeter. Nu mår jag skit. Illamående och kräkningar på natten och extrem trötthet. Är i vecka 9. Kan det tyda på tvillingar? 

  • Svar på tråden Starkare symtom vid tredje graviditeten=tvillingar?
  • Äldre 22 Jan 08:49
    #1

    Hahaha nej, det är väl klart att det inte tyder på tvillingar!? Varför skulle det göra det?

  • Äldre 22 Jan 11:48
    #2
    Hultis skrev 2012-01-22 08:49:42 följande:
    Hahaha nej, det är väl klart att det inte tyder på tvillingar!? Varför skulle det göra det?
    För att man ofta får starkare symtom vid tvillinggraviditet, bla illamående och trötthet. Då jag inte mått illa alls under tidigare graviditeter så tycker jag det är konstigt att jag mår skit denna gång. Någon som har erfarenhet från tvilling- och enlingsfödslar som märkt skillnad?
  • Äldre 22 Jan 15:26
    #3

    Jag väntar tvillingar i v. 30 och mådde väldigt illa och allmänt dåligt de första 18 veckorna. Detta är min första graviditet så kan ju inte säga att jag inte hade mått så ändå, men när ja fick veta att de var två st i v. 16 läste jag att många av graviditetsbesvären blir jobbigare vid tvillingar pga högre hormonpåslag än vid enlingsgraviditet. Så det kan va tvillingar, eller bara att din kropp reagerar annorlunda på denna graviditet:) ka du känna din livmoder? Är den mkt större än vad den tidigare i samma graviditetsvecka är detta kanske en bättre vägledning..

  • Äldre 22 Jan 17:07
    #4

    Äh, vem har hittat på det? Är det nått du läst här på familjeliv eller? Klart att man på slutet kan vara större och tröttare, men absolut inte att illamåendet har med om drt är tvillingar eller ej. Och absolut inte i vecka 9.

  • Äldre 22 Jan 19:15
    #5

    se.babycenter.com/pregnancy/twins/what-to-expect/

    Där har du en länk hultis. Där står det
    Bl a "Man har högre nivåer av graviditetshormonet koriongonadotropin (hCG), vilket utlöser illamåendet."

  • Äldre 22 Jan 22:59
    #6

    Ja, att OM man väntar tvillingar kan man må illa. Det står INTE att om man mår illa så väntar man tvillingar. Stor skillnad som du säkert själv förstår.

  • Äldre 22 Jan 23:43
    #7

    Det är det ingen som påstått heller? TS verkar lida mer av illemående denna graviditet, vilket kan tyda på större hormonpåslag, vilket kan bero på tvillinggraviditet. Det kan också bero på något helt annat. Lugna ner dig hultis, jag säger inte att det måste vara på ett visst vis, försöker bara svara TS.

  • Äldre 22 Jan 23:48
    #8

    Jag mådde illa vid alla tre graviditeterna. Den sista var i början en tvillinggraviditet men jag mådde inte mer illa än med de andra.
    Alla graviditeter är olika.

Svar på tråden Starkare symtom vid tredje graviditeten=tvillingar?