• Baltazaar

    Vi som fått vårt första barn i Mars 2012!

    Här samlas vi som äntligen fått träffa vårt första barn!
    Vi har hängt i tråden "Vi som hoppas få vårt första barn i Mars 2012!" och är äntligen redo att börja prata bajs, kräks och sömnlösa nätter! 

    När du skriver här första gången, skriv gärna (frivilligt) en liten berättelse om din förlossning, lite om ditt barn, vilket datum du var beräknad och när bebisen faktiskt kom!  

    Hoppas vi kan hänga i denna tråden en lång tid framöver!

    Så småningom kommer det väl en list-tråd knuten till denna, men det avvaktar vi lite med! :)  

  • Svar på tråden Vi som fått vårt första barn i Mars 2012!
  • Simply CC
    Österdahl90 skrev 2012-02-14 15:38:52 följande:
    Jag hann inte packa vår bbväska så jag skrev lista till sambon och något som vårt bb inte har är tvättlappar/våtservetter utan dom använder torky och jag tycker de är alldeles för strävt även fast man blöter de.. Så de har han hämtat hem i efterhand. Sen hade vi med en mysig filt men den blev skitig då jag spillde bröstmjölk på den och Thilde spottade ut mjölk när vi matade henne så jag tycker de hade varit bra att ha med flera. Sen i klädväg till bebisen vet jag inte eftersom Thilde inte har använt kläder utan bara haft blöja och legat hud mot hud. Normalstora bindor skulle jag gärna haft med mig... De finns bara meeeega bindor här och efter 2 dagar så blödde de inte alls särskilt mkt och då räckte de med en normal binda. Vet ju inte hur de blir för andra men när min mjölk runnit till så var amningskydden värdelösa, genomvåta på två sekunder så personalen tipsade mig om att klippa deras megabinda rund och använda de och de var toppen! :) skriver från mobilen och kan inte göra ny rad då så ursäkta.
    Tackar! Bindor, mjuka tvättlappar och filtar ska med :)
  • Simply CC
    Österdahl90 skrev 2012-02-14 16:47:42 följande:

     


    Jag och Thilde idag :)
    Åh, vad ni är fina.

    Solidag: Jag tänkte läsa förlossningsberättelser först efter min egen förlossning så jag får kommentera om några veckor. Tjuvtittar in här bara för att få se bilderna och alla små uppdateringar :) 
  • EnPrimaUnge

    Grattis solidag! Så fin han är!

    Österdahl: Jättefin bild!

  • JhjärtaK
    Österdahl90 skrev 2012-02-14 15:38:52 följande:
    Jag hann inte packa vår bbväska så jag skrev lista till sambon och något som vårt bb inte har är tvättlappar/våtservetter utan dom använder torky och jag tycker de är alldeles för strävt även fast man blöter de.. Så de har han hämtat hem i efterhand. Sen hade vi med en mysig filt men den blev skitig då jag spillde bröstmjölk på den och Thilde spottade ut mjölk när vi matade henne så jag tycker de hade varit bra att ha med flera. Sen i klädväg till bebisen vet jag inte eftersom Thilde inte har använt kläder utan bara haft blöja och legat hud mot hud. Normalstora bindor skulle jag gärna haft med mig... De finns bara meeeega bindor här och efter 2 dagar så blödde de inte alls särskilt mkt och då räckte de med en normal binda. Vet ju inte hur de blir för andra men när min mjölk runnit till så var amningskydden värdelösa, genomvåta på två sekunder så personalen tipsade mig om att klippa deras megabinda rund och använda de och de var toppen! :) skriver från mobilen och kan inte göra ny rad då så ursäkta.

    Sicka bra tips! Skall se till att packa ner vanliga bindor och ta med oss åtminstone två filtar. Sicken helt underbar liten tös ni har fått!
  • JhjärtaK

    Solidag: Underbart att läsa er berättelse och ett så fint kort på er lille son! Börjar längta tills man själv får krama om bebisen i magen

  • labbalabba

    Hej alla! Min lille knodd Valter bestämde ju sig för att titta ut den 16e februari, en hel dag innan bf :) här kommer min förlossningsberättelse (ligger och ammar och har inget bättre för mig så här mitt i natten) :)

    Min slempropp gick på måndag förmiddag, fick lite blodiga, slemmiga flytningar som höll i sig måndag och tisdag samt en hel del förvärkar, typ som molande mensvärk.. Jag var rätt trött på allt på onsdagen redan och var seg och tung i kroppen men följde min man till vagnen kl tolv ungefär och tog en liten långsam promenad och när jag kom hem igen fick jag min första värk.. Sen dröjde det några timmar så kom en värk till och vid kl 21 satte värkarna igång med något större regelbundenhet, kanske ungefär 10 min mellanrum, men det kändes verkligen hel hanterbart fortfarande.. Sen kom maken hem kl 22 ungefär och efter det gick det snabbare, då var det ca 6 min mellan värkarna och kl 23 hade jag tre värkar på tio minuter så vi ringde förlossningen som tyckte att "ni kan väl komma in för en undersökning iaf om det känns bra". Kl 23.30 hämtar svärmor oss och det var absolut den värsta bilresan i hela mitt liv! Hade kanske en minut mellan värkarna och det hade börjat göra galet ont, tur att vi slapp ta taxi säger jag bara! :) på vägen mellan bilen och in på förlossningsrummet hade jag tre värkar och det fanns liksom knappt tid till någon undersökning men de lyckades få av mig kläderna och de fick på ctg. Jag var redan öppen 8 cm när jag kom till förlossningen och jag hade knappt några pauser mellan värkarna, klamrade mig hjälplöst vid lustgasen och bad om ryggbedövning för det gjorde så jäkla ont! När narkosläkaren kom var jag redan helt öppen men fick Eda ändå, men den tog tyvärr inte överhuvudtaget, fick bara lite krypningar i fötterna... Vi blev iaf inskrivna kl 24, vattnet gick kl 01, krystvärkar från 01.15 och ut kom han kl 01.47. Snabbt och effektivt :)

    Han vägde 4230 gram och var 52 cm lång. Vi låg kvar på förlossningen ett par timmar och han började amma, sen gick vi upp till bb och stannade där till på lördagen.. Amningen funkade bra och vi ville verkligen åka hem, sov inte alls bra även om vi fick eget rum och maken kunde stanna hela tiden.. Men det är inte så spännande på bb kan jag lova :) Valter vägde 4005 gram när vi åkte hem och på återbesöket på måndagen hade han gått upp till 4150 gram så äter gör han ordentligt! Ett riktigt matvrak! :)

    Det är iaf väldigt skönt att vara hemma igen och så här efter en vecka börjar vi få lite kläm på det hela :) en stor kram till er allihopa! Hoppas att det snart tittar ut fler bebisar! (måste läsa ikapp i huvudtråden, det kanske har hänt mer)

  • Josefine83

    Labbalabba, Grattis till er lille pojke!

    Vad skönt att allt gick så bra och så himla snabbt när det väl satte igång!

    Härligt att amningen också kom igång direkt!

    Åh vad jag längtar till vår lille vill komma ut! :)

  • JhjärtaK

    Labbalabba: Ett stort grattis! Vad duktigt och starkt av dig att ta de jobbigaste centimetrarna nästan helt utan smärtlindring, är riktigt imponerad!

Svar på tråden Vi som fått vårt första barn i Mars 2012!