• Äldre 2 Feb 11:18
    45799 visningar
    242 svar
    242
    45799

    ProgesterAll??

    Hej,

    Nu har jag köpt ProgesterAll men nu vet jag inte om jag vågar använda den!

    Vi har försökt att få barn nr 2 i 2 1/2 år men inget händer, vi har varit på utredning och allt visade sig vara bra.
    Jag har nog provat alla hemmakurer man kan tänka sig och nu var det ProgesterAlls tur men vågar jag??
    Någon som provat och finns det någon med goda erfarenheter av detta?? 

  • Svar på tråden ProgesterAll??
  • Äldre 2 Feb 11:37
    #1

    Kör!!!
     
    Efter 11 missfall testade jag och jag är nu gravid i vecka 26 !!

    Lycka till


     


     


     




  • Äldre 2 Feb 11:39
    #2

    Jag har provat. Försökte med den för att bli kvitt mina spottings och förlänga lutealfasen. Första gången fick jag mindre spottings och längre lutealfas, andra månaden blev jag gravid.

  • Äldre 2 Feb 11:43
    #3

    Grattis, grattis, tack för att du svarade!!

    Försökte du många gånger med krämen innan du blev gravid?
    Själv har jag lite dåligt tålamod, man vill ju det ska funka direkt.

  • Äldre 2 Feb 11:53
    #4

    Jag har ju aldrig haft några problem med mensen (förutom att den lyckas dyka upp var jäkla månad) .
    Vet ni om man kan få problem med mensen när man använder krämen, att den skulle bli oregelbunden??

  • Äldre 9 Feb 18:40
    #5

    Jag använder den och har gjort det i ett antal månader, har dock inte blivit gravid så jag har ingen lycklig historia att komma med. Har heller aldrig haft problem med min menscykel, däremot gjorde krämen att mina PMS-besvär blev mindre - och det uppskattas Glad En del verkar uppleva att menscykeln blir alldeles för lång med ProgesterAll, men det har jag inte upplevt, min mens fortsätter att vara irriterande regelbunden...

    Lycka till! 

  • LadyO
    Äldre 8 Mar 19:06
    #6

    Efter 2 MF så funderar jag på att testa denna kräm. Jag har inga problem att bli gravid men får däremot MF.
    Hur använder man den, smörjer man in sig varje dag eller början man efter ÄL och sedan fortsätter därefter? Tacksam för alla tips & ideér...

    Lycka till er alla som försöker!

  • Äldre 8 Mar 19:20
    #7

    Hej!

    Jag är också oförklarligt barnlös, har gjort 4 ivf försök, missfall på det senaste. Tog en paus och tänkte prova krämen för att förlänga lutealfasen som jag tidigare upptäckt varit kort, har annars alltid regelbunden menscykel på 26-27 dagar. Blev gravid första månade jag testade krämen, dock slutade det i missfall, säkert inte krämens fel utan andra orsaker till det. Tror krämen hjälpte mig att ens bli gravid naturligt, då jag aldrig blivit det tidigare, för att den just förlängde min lutealfas.

    Man börjar smörja sig på ÄL+2 dagar, smörjer morgon och kväll. Mådde bra när jag tog krämen, inga biverkningar. Jag kommer definitivt att använda den igen. Lycka till!

  • Äldre 20 Mar 16:06
    #8

    TovaLova: Har du vågat prova? Hur har det gått? Är så nyfiken på detta...

    Vi har försökt i över ett år, utredning visar att allt är bra utom en troligtvis blockerad äggledare. Nu försöker vi på egen hand ett tag till och då börjar man ju givetvis googla på alla möjliga "hjälpmedel"!

  • Äldre 21 Mar 22:03
    #9

    Hej, Grip,

    Jag har inte provat krämen än, för när jag väntade på krämen och skulle börja använda den så dök aldrig mensen upp.
    Jag var alltså gravid efter 2 år av kämpande och ivf-kliniker osv, vi blev spontant gravida.
    Nu är jag gravid i v.11 och är jätte nervös att något ska vara fel men vi håller tummarna.

    Men jag skulle lätt prova krämen om nu inte detta hade hänt, jag skrev till hormoni.se och berättade min historia och de var snabba med att ge mig svar.
    Har du köpt krämen??

    Hoppas det går bra för er och om du vågar prova så får du gärna skriva och berätta hur det gått, det finns nog många som är nyfikna. Lycka till!!! 

  • Äldre 23 Mar 16:28
    #10

    Grattis, hoppas det går bra för er!

    Ok, nu har jag beställt krämen, så får vi se om jag vågar använda den. Min cykel är väldigt regelbunden med 27-29 dagar och en lutealfas på 10-11 dagar. Lutealfasen kan kanske förlängas lite..
    Men jag vet att om mensen blir sen och jag börjar få en massa symptom som jag inte brukar få så kommer jag ju börjar hoppas en massa och sedan blir besviken..
    Suck..

Svar på tråden ProgesterAll??