• Äldre 2 Feb 11:18
    45699 visningar
    242 svar
    242
    45699

    ProgesterAll??

    Hej,

    Nu har jag köpt ProgesterAll men nu vet jag inte om jag vågar använda den!

    Vi har försökt att få barn nr 2 i 2 1/2 år men inget händer, vi har varit på utredning och allt visade sig vara bra.
    Jag har nog provat alla hemmakurer man kan tänka sig och nu var det ProgesterAlls tur men vågar jag??
    Någon som provat och finns det någon med goda erfarenheter av detta?? 

  • Svar på tråden ProgesterAll??
  • Äldre 1 Sep 12:04
    FridaF skrev 2012-09-01 12:02:02 följande:
    Härligt att höra. Vad glad jag blir för din skull

    Hjärta
  • Äldre 2 Sep 17:01

    Hej på er.

    Jag befinner mig i samma läge som TS... har köpt ProgesterAll men vet inte om jag vågar använda den.... är det inte lite läskigt att veta att man måste smörja med den ändra fram till BF för att minska risken för mf? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

    Har passerat BIM för denna gång men mensen har inte dykt upp ännu... men är det så att man börjar med krämen nu eller vid ÄL? Jag har säkert den infon nånstans men bättre att fråga....


  • Äldre 2 Sep 19:12
    Saga09 skrev 2012-09-02 17:01:55 följande:
    Hej på er.

    Jag befinner mig i samma läge som TS... har köpt ProgesterAll men vet inte om jag vågar använda den.... är det inte lite läskigt att veta att man måste smörja med den ändra fram till BF för att minska risken för mf? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

    Har passerat BIM för denna gång men mensen har inte dykt upp ännu... men är det så att man börjar med krämen nu eller vid ÄL? Jag har säkert den infon nånstans men bättre att fråga....
    Vad har du för mail så kan jag maila dig information om hur du använder krämen. 

    Det stämmer, i min information står det att man ska smörja hela graviditeten.
    Slutar du kan kroppen tro att man ska föda, men det står inte på allas instruktioner så det är nog lite vart du köper ifrån. Vet många som smörjer bara till vecka 13.

    Man ska invänta ÄL först och sedan ca 2 dagar efter ÄL så kan man börja med krämen och sedan smörja till någon dag innan BIM får man negativt test ska man sluta och då kommer mensen ca 2 dagar efter.
    Men för mig var testet negativt någon dag innan bim så jag slutade smörja och sen hant det bli pluss 1 dag efter bim och då börja jag smörja snabbt igen :D 
    Du måste vara säker på ÄL skett så du inte börjar med krämen innan för då kan ÄL utebli.

     
    Gravid i vecka 6 (BF 24/4) med tredje barnet. BLOGG -> www.capiche.blogg.se
  • Äldre 5 Sep 18:54

    Capiche: ok tack för infon. Vet bara inte om jag vågar.. tänk om jag skulle glömma bort.. men sen samtidigt kanske man skulle pröva för att kroppen kanske behöver det.. vilken soppa..


  • Äldre 5 Sep 19:16

    Blir inget försök med ProgesterAll för oss denna gång, vi tar en paus eftersom jag har en bakterieinfektion på livmodertappen och försvinner den inte med denna kur så blir det operation.. K U L ! :P

    Ingen mening att försök få spermier att tränga igenom då, så paaaaaus!


    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • Äldre 5 Sep 21:43

    Vad är det för infektion? Hur märker man det? Det lät läskigt hoppas den försvinner!

  • Äldre 5 Sep 22:05

    Jag har tidigare fått behandlingar för bakteriell vaginos och har haft problem med det i flera år. Det är inte farligt i vanliga fall men luktar illa, men i barnskaffande syftet så spelar det roll eftersom bakterierna dödar spermierna i princip.

    Nu sa sköterskan inte vad det var för bakterier, det får jag brev om från läkaren. Men det är en bakteriell infektion på livmodertappen iallafall.

    Efter att två behandlingar enligt mig inte hjälpt så ringde jag min fertilitetsläkare igen och bad om en ny undersökning eftersom de inte försvunnit och då såg han att tappen var inflammerad. Och han trodde eftersom han super kurer mot bakteriell vaginos inte hjälp, att det var en kronisk inflammation.

    Vi testar nu med annan medicin och går inte de så måste de ta bort en del av tappen som är inflammerad.. Eftersom det blir en bakterievägg där som inte försvinner och som hindrar spermierna..

    Hur man märker? Jag märkte nu senast för att det luktade satan igenom kläderna och allt, typ DÖD fisk! :P


    Dotter-07. Bakat sen juni-11, X jan-12. Still going on!
  • Äldre 14 Oct 17:29

    Ang progesteronkrämen så ska man nog vara lite försiktig med den. 

    Min graviditet slutade i missfall ett MA vecka 11.
    Har läst runt ganska mycket och det verka vara många som faktiskt slutar i MA när man använder krämen. 
    Men självklart finns det ju inget bevis att det skulle vara den som gjorde det men tror samtidigt man ska vara försiktig. Finns ju dom som använder krämen som det också går bra för.:)

    Jag kommer inte använda mig av den mer...kommer testa naturliga saker ist.

     


  • Äldre 31 Oct 10:25

    HUr har det gått för alla här som testat? Har det gjort någon verkan?

  • Äldre 31 Oct 13:11

    Ja! Jag har fått längre lutealfas 11 dagar sist, får se vad det blir denna gång när jag åt pergo var den 6. Lycka till!

  • Singoa­llaa
    Äldre 1 Jan 10:38
    Asko skrev 2012-07-24 20:34:09 följande:
    solros 12: Jag kände som du, att jag orkade inte bara sitta och vänta och hoppas utan att göra NÅNTING. Så när jag hittade den här krämen så tänkte jag "what the heck" och tre månader senare var jag gravid  Leveransen brukar gå rätt fort www.whiteday.se/progesteron.html

    Asko du är ju överallt och reklamerar krämen du själv säljer, börjar bli irriterande att tråd efter tråd läsa om din historia och reklamering av krämen och att. du hela tiden länkar till din egen sida!!
  • Äldre 25 Jan 18:37

    Hoppar in i denna tråden tänkte jag. :)

    Vi har försökt få barn i 4 år utan resultat. Två ivf och en fet. Och inga fel på oss vad de kan se. Mer än möjligtvis åldern då.

    Läste om progesterall och tänkte att testa kan man ju. :)

    Hade iaf enligt ägglossningstickor ägglossning i söndags, den  20. Hade rätt ont då också så det stämmer säkert.
    Maken har varit sjuk så det blev inte så mycket sex, men i måndags fick vi tll det iaf och jag började med krämen direkt efter. :D

    Läser överallt att inga får symtom. Själv känner jag mig svullen, det drar i nedre magen, jag är konstant hungrig och jag är genomtrött.
    Inget jag brukar känna av, men minns det från båda ivferna.

    Så har bim den  3 februari.

    Återkommer med hur det går! 

Svar på tråden ProgesterAll??