• Pelleping

    Vilken religion är rätt?

    Hur vet man som att man valt rätt religion?  Vad gör en religion mer rätt än en annan? Handlar det bara att den passar in med ens egen uppfattning hur det borde vara?

  • Svar på tråden Vilken religion är rätt?
  • kt h
    Rikard skrev 2017-09-22 17:12:01 följande:

    Kr h, vilka är dina bästa argument för en skapelse?

    Hur förklarar en skapelseberättele, som du finner mest trovärdig, hur och varför floran och faunan har förändrats genom årmiljonerna? Har gudarna bedrivit avel eller har de trollat lite när de tröttnat på menageriet?

    Vad är förklaringen till att gudarna lämnat så många spår som pekar mot släktskap och utveckling om ingen sådan utveckling skett?


    Internet är full med argument och förklaringar, läs på, t.ex. här: answersingenesis.org/ Jag tar inte ansvar för allt som sägs på den sidan, den här hemsidan har jag mer förtroende för: www.jw.org/sv/bibelns-praktiska-v%C3%A4rde/fr%C3%A5gor/vetenskapen-och-bibeln-ihop/
  • oanonym
    kt h skrev 2017-09-22 18:28:42 följande:

    Internet är full med argument och förklaringar, läs på, t.ex. här: answersingenesis.org/ Jag tar inte ansvar för allt som sägs på den sidan, den här hemsidan har jag mer förtroende för: www.jw.org/sv/bibelns-praktiska-v%C3%A4rde/fr%C3%A5gor/vetenskapen-och-bibeln-ihop/


    Kan du inte argumentera själv för det som du tror på? ( känner du igen den frågan....?)
  • kt h
    oanonym skrev 2017-09-22 18:50:40 följande:
    Kan du inte argumentera själv för det som du tror på? ( känner du igen den frågan....?)
    Precis, förstår du nu?
  • oanonym
    kt h skrev 2017-09-22 19:43:38 följande:

    Jag förväntar mig att om du inte kan svara, så kanske någon annan evolutionist kan svara, men nej.


    Vad är en evolutionist?
  • oanonym
    kt h skrev 2017-09-22 19:42:26 följande:

    Precis, förstår du nu?


    Nej, jag förstår inte varför jag ska kunna argumentera för all vetenskap jag tror på.

    Eller gäller det bara evolutionsteorin? I så fall, varför?
  • themia
    kt h skrev 2017-09-22 15:41:13 följande:
    Det spelar roll om det tar 10 år eller 10 miljoner år.

    Menar du att bananflugan inte kan bilda en ny art på 5 miljoner år, trots att varje generation kan vara så kort som 10 dagar?
    Nej det spelar verkligen ingen roll, men du demonstrerar att du inte förstår hur evolutionen fungerar, och jag tänker inte bli din lärare.
    Men, som sagt, svaret på dina frågor finns på närmaste bibliotek.
    Om du verkligen vill veta, så rekommenderar ag ett besök där.

  • kt h
    themia skrev 2017-09-22 22:36:25 följande:
    Nej det spelar verkligen ingen roll, men du demonstrerar att du inte förstår hur evolutionen fungerar, och jag tänker inte bli din lärare.
    Men, som sagt, svaret på dina frågor finns på närmaste bibliotek.
    Om du verkligen vill veta, så rekommenderar ag ett besök där.
    Som sagt.
Svar på tråden Vilken religion är rätt?