• Pelleping

    Vilken religion är rätt?

    Hur vet man som att man valt rätt religion?  Vad gör en religion mer rätt än en annan? Handlar det bara att den passar in med ens egen uppfattning hur det borde vara?

  • Svar på tråden Vilken religion är rätt?
  • oanonym
    kt h skrev 2017-09-23 23:39:42 följande:

    Ja speciellt om man börjar komplicera det med ett fysiskt yttre, då är det ett mänskligt påhitt för att maskera evolutionsteorin.

    Det blir väldigt enkelt att se att evolutionsteorin inte har något att komma med om man delar upp arter mellan dom som kan få avkomma,  och dom som inte kan få avkomma.

    Men som sagt, evolutionstroende vill dela upp arter i det oändliga, så som dom själva vill och tycker, ingen kommer att ifrågasätta eftersom dom befinner sig i en annan vetenskaplig sfär.


    Jag vet inte vilka dessa evolutionstroende är? Kan du förklara?

    Jag skulle t.ex. aldrig försöka bestämma vad som är en art och inte.

    Men det är intressant att du lätt kan se igenom evolutionsteorin, men de som jobbar med detta kan inte det. Du behövde knappt anstränga dig för att knäcka en vetenskaplig teori. Det är ganska bra jobbat faktiskt. Är det fler teorier du lätt kan se igenom?
  • kt h
    oanonym skrev 2017-09-23 23:55:10 följande:
    Jag vet inte vilka dessa evolutionstroende är? Kan du förklara?
    Dom som tror på evolutionsteorin, är det så svårt att förstå?
    oanonym skrev 2017-09-23 23:55:10 följande:
    Jag skulle t.ex. aldrig försöka bestämma vad som är en art och inte.
    Varför inte? Menar du att allt liv är samma art? Eller något liknande? Förklara!!
    oanonym skrev 2017-09-23 23:55:10 följande:
    Men det är intressant att du lätt kan se igenom evolutionsteorin, men de som jobbar med detta kan inte det. Du behövde knappt anstränga dig för att knäcka en vetenskaplig teori. Det är ganska bra jobbat faktiskt. Är det fler teorier du lätt kan se igenom?

    Vad pratar du om? Kom ihåg, argumentera för din sak, istället för att du går till angrepp på min person.
  • Meddelande borttaget
  • oanonym
    kt h skrev 2017-09-24 00:29:34 följande:

    Dom som tror på evolutionsteorin, är det så svårt att förstå?Varför inte? Menar du att allt liv är samma art? Eller något liknande? Förklara!!Vad pratar du om? Kom ihåg, argumentera för din sak, istället för att du går till angrepp på min person.


    Jag har argumenterat för "min sak". Problemet är att du inte verkar förstå vad "min sak" är.

    Du blir löjligare och löjligare. Du är säkert ett JV....
  • oanonym
    kt h skrev 2017-09-24 00:35:08 följande:

    För er andra ateister/evolutionister:; Är ni imponerade av oanonym's svar?

    Representerar oanonym den bästa gräddan av dom som tror på evolutionsteorin, eller är h*n en belastning?


    Hur gammal är du?
  • oanonym
    kt h skrev 2017-09-24 00:35:08 följande:

    För er andra ateister/evolutionister:; Är ni imponerade av oanonym's svar?

    Representerar oanonym den bästa gräddan av dom som tror på evolutionsteorin, eller är h*n en belastning?


    Och där kom beviset för att du trollar, vilket jag misstänkt i några inlägg nu.
  • themia
    kt h skrev 2017-09-23 18:30:58 följande:
    Som sagt, jag skulle inte vilja ha dig som lärare, du är usel som lärare (hittills).
    themia skrev 2017-09-23 17:23:43 följande:
    jag försöker också lära ut den kunskap jag har till dem som är mottagliga. När det gäller dig har jag dock inte varit särskilt framgångsrik.
     
    Se där kom personangreppet också.
    Och du anklagar oss övriga för ad hominem. Tragiskt med så klen självinsikt.
  • oanonym
    themia skrev 2017-09-24 10:17:23 följande:

    Se där kom personangreppet också.

    Och du anklagar oss övriga för ad hominem. Tragiskt med så klen självinsikt.


    Det är troligtvis ett JV vi har att göra med. Jag försöker att sätta fördomarna åt sidan då jag stöter på ett JV, men tyvärr så besannas de varje gång. Det verkar som om de har en manual de följer, allt för att slippa diskutera sakfrågan, nämligen Gud och religion. Direkt man inte "nappar" så kommer manualen fram.
  • themia
    kt h skrev 2017-09-23 18:30:58 följande:
    Det du har sagt har jag redan vetat om, du talar till mig som att jag skulle vara totalt okunnig i dom grundläggande frågorna i evolutionsteorin, du dömer mig på förhand.

    Och sedan när dom viktiga, djupare frågorna kommer, så svarar du eller ingen annan på det, utan hänvisar till länkar.

    Den enda slutsatsen jag kan dra då är att ni är oförmögna att argumentera i dom djupare frågorna kring evolutionsteorin, och hänvisar till mer kunniga.

    Om ni är övertygade om att evolutionsteorin stämmer, så måste ni kunna argumentera själva, annars är ni bara följare av andra, och har en tro på att andra har rätt.

    Kom igen nu.
    Javisst, vi hänvisar de dem som studerat ämnet i årtionden, därför att de övertygat oss. Man behöver inte vara insatt i detaljerna om artbildning för inse att teorin stämmer verkligheten.

    Din förklaring är att en gud snäppte med fingrarna, så hokus pokus var alla djuren där. Verkar det inte lite fånigt med fortplantning, när guden kan skapa som hen vill?
    Att hänvisa till en gud, är ingen förklaring, du kan lika gärna säga "jag har ingen aning"
    Så har du någon bättre förklaring?
     
  • themia
    kt h skrev 2017-09-23 18:35:18 följande:
    Får jag fråga i vilken nivå du har studerat evolutionsteorin? Hur insatt är du?

    Jag menar detta som en uppriktig fråga så att man lär känna varandra.
    Tillräckligt insatt för att inse att evolutionen stämmer.

    Jag skulle naturligtvis kunna återge Darwins "Om arternas uppkomst" eller Richard Dawkins "Den själviska genen", men det skulle ta alltför mycket utrymma och jag tror inte FL skulle acceptera det, så jag måste rekommendera att du själv söker upp böckerna.

    Darwin är lite tungläst, men läs åtminstone Dawkins, den är inte så svår.
    Om du vågar läsa den, så lovar jag att du kommer att få en aha-upplevelse.
Svar på tråden Vilken religion är rätt?