• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Fröken Smilla

    Jag har ju en liten tendens att överdriva, jag var febrig i två dagar ;) jag återkommer imorgon med rapport :)

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2014-12-17 21:56:09 följande:

    Jag har ju en liten tendens att överdriva, jag var febrig i två dagar ;) jag återkommer imorgon med rapport :)


    Hi hi..då förstår jag ;). Hörs imorgon :)
  • Fröken Smilla

    Lite senare än tänkt, men jag har haft mycket i huvudet ;)

    Det var ett spännande möte. Läkaren konstaterade att vi är ofrivilligt barnlösa utan medicinsk grund. Känns konstigt att höra, han är den första som verkligen sagt det rakt ut. Sköterskan var helt underbar och man gick därifrån med ett leende på läpparna ( leendet försvann dock när man fick höra priset för alla mediciner på Apoteket!). Vi får sätta igång så fort vi vill om det finns möjlighet till det eftersom de inte vill ha igång för många samtidigt. trodde ändå inte det skulle gå så fort!

    Vi bor ju i norra Skåne så jag ser inte fram emot alla turer man måste ta dit, det kan ju bli flera i veckan, men som tur är har jag en mycket förstående chef och fina kollegor som stöttar mig, så jag kan åka närsomhelst.

    Det känns både läskigt och väldigt spännande att snart vara igång! Man har nog en känslomässig bergochdalbana framför sig...

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2014-12-20 07:00:25 följande:

    Lite senare än tänkt, men jag har haft mycket i huvudet ;)

    Det var ett spännande möte. Läkaren konstaterade att vi är ofrivilligt barnlösa utan medicinsk grund. Känns konstigt att höra, han är den första som verkligen sagt det rakt ut. Sköterskan var helt underbar och man gick därifrån med ett leende på läpparna ( leendet försvann dock när man fick höra priset för alla mediciner på Apoteket!). Vi får sätta igång så fort vi vill om det finns möjlighet till det eftersom de inte vill ha igång för många samtidigt. trodde ändå inte det skulle gå så fort!

    Vi bor ju i norra Skåne så jag ser inte fram emot alla turer man måste ta dit, det kan ju bli flera i veckan, men som tur är har jag en mycket förstående chef och fina kollegor som stöttar mig, så jag kan åka närsomhelst.

    Det känns både läskigt och väldigt spännande att snart vara igång! Man har nog en känslomässig bergochdalbana framför sig...


    Vad skönt att det kändes bra och kul att ni får sätta igång så fort det går! :). Måste pirra en del i magen av att vara så nära. Jag får man ha med sig den stora plånboken då ;)... Jo jag har också tänkt på hur det kommer bli när det är dags. Alla steg som måste gå rätt och speciellt sen när det har satts tillbaka (om allt funkar som det ska). Jag har tänkt att försöka intala mig till att njuta från insättning till testdag, jag är ju ändå gravid för första gången då ( som förhoppningsvis fortsätter i 38v till ;). ) Jag bor också i norra skåne och när jag ringde och pratade med gyn i Helsingborg angående min remiss berättade sköterskan för mig att jag kan åka dit när jag ska göra alla undersökningar inför äggplock, de har nämligen samarbete med malmö. Jag ska bara säga det till dem i Malmö. . Det var himla snällt av dem att berätta det, det är ju ändå hälften så långt och underlättar en hel del.

    Tänk år 2015 blir kanske vårt år :).
  • Fröken Smilla

    Men oj så bra att du får gå i Helsingborg! Vilken gyn är det (jag bor ju faktiskt i helsingborg!)

    Ja jag ska också njuta av att vara gravid för första gången! Helt rätt tänkt!

    Tummar hålls verkligen för att 2015 är allas vårt år :)

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2014-12-20 08:32:28 följande:

    Men oj så bra att du får gå i Helsingborg! Vilken gyn är det (jag bor ju faktiskt i helsingborg!)

    Ja jag ska också njuta av att vara gravid för första gången! Helt rätt tänkt!

    Tummar hålls verkligen för att 2015 är allas vårt år :)


    Helsingborgslasarett :). Bara ring och prata med dem. Det blir ju perfekt för dig då slipper du fara mer än nödvändigt :).

    Hopas hoppas hoppas!
  • Danisen

    Vad lyxigt om ni får göra alla undersökningar på Helsingborgs lasarett (kan ju vara något nytt) . Vi fick flänga till Malmö under några år bor i Åstorp och går till privat gyn inne i stan, kanske är nytt en väninna till mig körde ännu längre än oss, från Karlskrona t.om. Speciellt nu i denna årstiden när eventuellt vintern kommer är det inte så kul att köra dit. Vi blev gravida i februari i år . Önskar er all lycka.

    Kram

  • Cina84
    Danisen skrev 2014-12-20 10:59:05 följande:

    Vad lyxigt om ni får göra alla undersökningar på Helsingborgs lasarett (kan ju vara något nytt) . Vi fick flänga till Malmö under några år bor i Åstorp och går till privat gyn inne i stan, kanske är nytt en väninna till mig körde ännu längre än oss, från Karlskrona t.om. Speciellt nu i denna årstiden när eventuellt vintern kommer är det inte så kul att köra dit. Vi blev gravida i februari i år . Önskar er all lycka.

    Kram


    Då är det säkert något speciellt mellan de två sjukhuset då enbart. Skönt är det i alla fall :). Grattis till bebisen :) och tack :)
  • Danisen
    Cina84 skrev 2014-12-20 11:53:46 följande:

    Då är det säkert något speciellt mellan de två sjukhuset då enbart. Skönt är det i alla fall :). Grattis till bebisen :) och tack :)


    Jätte bra ju . Tack snälla! Hoppas att det ger er lite mer hopp att det äntligen gick vägen för oss och givetvis många andra .
  • Cina84
    Danisen skrev 2014-12-20 12:23:53 följande:

    Jätte bra ju . Tack snälla! Hoppas att det ger er lite mer hopp att det äntligen gick vägen för oss och givetvis många andra .


    Jag blir så glad och är tacksam för pepp och fina historier :).
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö