• Roots1
    Äldre 26 Feb 21:19
    16078 visningar
    13 svar
    13
    16078

    Legoland utan bil

    Flera frågor här:
    Kan man ta Stenabåten till Legoland utan bil?
    Vilket hotell är bäst?
    Tittade på hotell Legoland, 3 nätter med båt blir 8000 spänn - ganska saftigt för en semester för en vux ett barn...
    Alternativ i Sverige som är lika roliga för en 4-årig kille.

  • Svar på tråden Legoland utan bil
  • Äldre 26 Feb 21:23
    #1

    Varför inte kolla på en bussresa till legoland?

  • Roots1
    Äldre 26 Feb 21:30
    #2

    letar bussresor, men funderar på att ta stenabåten och sen själv ta mig oss till legoland kommunalt.

  • Äldre 26 Feb 21:34
    #3

    Varifrån ska ni ta er? Det går att ta tåg och buss till legoland från Köpenhamn - och det finns en flygplats i billund men det är nog inte det billigaste.

    Hotel legoland är jättebra - det är väldigt skönt att bo på området och de har massor av stationer inne på hotellet med lego som man kan bygga, små tävlingar etc. Dyr restaurang dock. 

         


    Krupke, we've got problems of our own!
  • Roots1
    Äldre 26 Feb 21:44
    #4

    Funderar på det, om tåg fr gbg till köpenhamn och sen buss från kphmn till legoland blir det billigaste och kanske roligaste. eller det är ju boendet som ställer till det...
    men om man inte bor på området, klarar man sig ändå utan bil då?

  • Roots1
    Äldre 26 Feb 21:52
    #5

    frågan är numera om man kan åka fredrikshavn till billund på ett smidigt sätt. Utan bil.

  • Äldre 27 Feb 01:56
    #6
    Roots1 skrev 2012-02-26 21:52:37 följande:
    frågan är numera om man kan åka fredrikshavn till billund på ett smidigt sätt. Utan bil.
    Tåg ifrån Frederikshavn till Vejle och sedan med buss ifrån Vejle till Billund.

    www.dsb.dk/Rejseplan/bin/query.exe/en
  • Stromb­oli
    Äldre 27 Feb 09:45
    #7

    Boka boende och färja var för sig så blir det billigare. Det går att bo väldigt bra ca 500 m från Legoland på Hotel Legoland Village, som är det fd vandrarhemmet  som är omgjort till ett enklare hotell. Barnvänligt, väldigt fina rum och bra mat. www.legoland-village.dk
    Jag har själv bott där med min dotter och vi trivdes jättebra. Hotel Legoland är riktigt bra men också det dyraste. Det finns ett par hotell till i Billund inom bra avstånd från Legoland: Hotel Propellen och Billund Kro. Du hittar bra boendeinfo på www.visitdenmark.se

    Resan hittar du som ovanstående skriver på rejseplanen eller på www.dsb.dk

    Ett annat alternativ kanske kan vara lågprisflyg till Köpenhamn (Norwegian) och sedan tåget till Vejle och bussen sista biten. Det går också inrikesflyg till Billund så är du ute i god tid så kan du hitta billigare biljetter.

    Lycka till! Det är en härlig resa! Vi var iväg förra sommaren, sonen och jag, och han pratar om det ofta ofta Skrattande

  • Äldre 27 Feb 15:31
    #8

    Ytterligare ett annat alternativ är att hitta billiga flygbiljetter till London och besöka det Legoland som ligger i Windsor precis utanför London.  Det finns tåg dit ifrån London.

    www.legoland.co.uk/

  • Roots1
    Äldre 4 Mar 22:29
    #9

    Tack för alla tips. En resa ska det bli. Vår första på tu man hand. Mysigt!!

  • Äldre 4 Mar 22:55
    #10

    Jag anser att Legoland är dyrt, men värt pengarna. Har man inte bil är det väl klart smidigast att bo på hotell Legoland, så sliper man flänga fram och tillbaka till området med buss. Annars finns det billigare hotell typ någon timmes bilfärd bort, men då är det ju lite längre standard på rummen än på hotell Legoland Dock är det så att all mat är fruktansvärt dyrt på området och jag tror även att maten på hotell Legoland är dyr (buffé tror jag att de kör med) så räkna med åtminstone 2000 kr i matpengar också om ni ska äta lunch, kvällsmat och fika på området i ett par dagar...

  • Äldre 6 Mar 09:38
    #11

    Hej, jag såg på din profil att du bor i Göteborg,
    så kanske detta kan vara ett alternativ för dig?

    Buss från Göteborg till Legoland inklusive boende (detta var ett 2-dagars Legoland paket)
    http://www.tjornarpsbuss.se/showtrip.asp?trip=294

    stod att priser var 2295 kr med bussresa och boende, men du får läsa det finstilta... jag vet inte exakt vad som ingick.
    De hade även 3 dagarsresor.

    Här hittar du annars andra erbjudande till Legoland, med alla rabatt erbjudande och paket som vi har hittat. Dock inget där för dig som inte har egen bil... men annars billigt boende och paket med inträde.

    Vi var på Legoland förra året och hade jättekul. Du hittar en bloggpost från resan här.
    PS Glöm inte badkläderna!

  • Äldre 6 Mar 18:11
    #12

    Ja, det finns en del bussresor.  Även dessa två


     
     
  • Äldre 6 Mar 19:13
    #13

    Oj vad många bra tips!

Svar på tråden Legoland utan bil