• Äldre 6 Mar 20:24
    4301 visningar
    6 svar
    6
    4301

    Ömmar av örhängen!

    Finns det något att göra åt de?

    Jag har fyra hål och så fort jag använder örhängen så blir det ömt och svullet och typ varar...

    Har provat olika sorter. Silver och guld osv.

    Finns det något alternativ? 

  • Svar på tråden Ömmar av örhängen!
  • Tiger Quenn
    Äldre 6 Mar 21:43
    #1

    Använder du örhängena varje dag eller bara i bland? Det händer mig om jag inte använder dom varje dag, då blir det rött, svullet och ömmar. Blir antagligen lite irriterad när man trär in dom men går över när jag har dom oftare.
    Använder bara silver själv, så vet inte om guld irriterar mer? Skulle inte tro det ska vara ngn skillnad.

  • mispla­cednam­e
    Äldre 6 Mar 21:44
    #2

    Provat titan? Ungefär det enda som fungerar för mig.

  • Äldre 12 Mar 15:36
    #3

    Vart kan man köpa titan?

    Jag använder örhängen väääldigt sällan.. men hade gärna velat ha nått litet i hela tiden.. fast det slutar med att jag tar ur det för att de gör ont..

    Man kanske kan fråga på nån piercingstudio?? 

  • Äldre 2 Apr 20:14
    #4

    Håller med om titan! Hör efter på en piercingstudio eller sök på nätet (billigare på nätet)

  • Äldre 11 Jul 20:37
    #5

    Jag har alltid haft samma problem, men jag töjde mina hål till 1,2 mm (standard är 0.9 har jag för mig) med vanliga titanringar från typ tribe eller nåt. Så jag har alltid de lite tjockare ringarna i, och när det är party är det aldrig några problem med smalare längre. Det blir typ aldrig irriterat!

  • Goddag yxskaf­t
    Äldre 11 Jul 20:49
    #6

    Det är rätt vanligt att ha problem...

    Själv kan jag bara ha ringar.. allt annat får jag infektion av. jag får även infektion av att byta örhängen samt av att vara utan.

    Jag kör med samma silverringar sedan 10 år tillbaka... byter till nåt festligare om man ska på bröllop eller så.

Svar på tråden Ömmar av örhängen!