• Mustikka

    IVF Umeå

    I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

    Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

    Är så glad men nervös på samma gång!Glad
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

  • Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    ak15: Åh, så roligt att det är på gång nu! Glad Blir det äggplock på måndag morgon? Vad länge du har fått kämpa med sprayandet. Jag oroar mig mycket för att stöta på problem som kan dyka upp innan allt är klart. Det är en LÅNG resa och man ska ha tur om man överhuvudtaget kommer till äggplock känns det som. Har ni lång resväg till Umeå?
  • ak15

    drömmer om ett barn: jo måndag morgon kl 07.45 blir det äggplock :) ja förra gången då funkade nedregleringen så  blev jätteledsen när den inte funkade nu.. de producerades bara ägg ... vi har ungefär en 40 mil dit.. men är egen företagare så då har vi bestämt att bo på hotell där o bara ta de lugnt o mysa på så man inte behöver stressa :)  hur går de för dig då?

  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2012-03-16 20:26:01 följande:
    pinglan: 6 stycken ägglossningar med pergo lät mycket. Förstår att ni valt att gå vidare med IVF eftersom två kurer inte resulterade i ÄL. Vad bra att kliniken kommer ringa er nästa vecka, då får ni säkert komma på ett första möte inom den närmsta tiden! Glad
    Ja, det kommer att bli riktigt spännande! Vet inte alls vad jag har att vänta mig... om vi måste komplettera undersökningen med några prover?

    Återkommer självklart när jag har fått samtalet och vet hur läget blir
  • drömmer om ett barn
    ak15: Vi kommer också att bo på hotell om vi kommer så långt som till äggplock. Har 50 mil till Umeå så det känns onödigt att åka hem och sen tillbaka igen någon dag senare för återföringen. Äggplock sker väl dessutom alltid på morgonen om jag förstod rätt? Helt rätt att ta in på hotell och ta det lugnt, det behövs efter allt vi går igenom! Glad

    Det händer inte mycket på min front.. har haft lite känningar i magen (igår och idag) som jag brukar få den dagen mensen sätter igång men den lyser med sin frånvaro. Följer jag min vanliga cykel borde den komma under helgen men gissar att det kan ändras när man sprayar?

    pinglan: Ni får säkert ta infektionsprover om detta inte redan är gjort under er utredning. Vi har tagit ganska många blodprover då dom missade att ta några så det blev en väldans massa rör med blod. Inte roligt när man som jag är spruträdd men den rädslan kommer förhoppningsvis övervinnas snart. Jo, hör av dig och uppdatera oss när dom ringt! Glad
  • ak15

    chekat in på hotellet i umeå :) nervös för morgondagen :( tog för skojsskull ett gravtest o j*klar va positivt de blev :P jaja vill ha lika positivt test om några veckor :) hur är de med er andra ?

  • Mustikka

    Pinglan: Visste inte att man måste ha fått 6 ÄL innan IVF, fattar inte dessa konstiga bestämmelser som finns. Jag känner en tjej som inte har ÄL och ingen medicin hjälpte, dom gjorde IVF och det fungerade på första försöket:)
    Drömmer om ett barn: vad skönt att du sluppit biverkningar, har hört att sprutorna inte ska ge så mycket biverkningar, att sprayen är värre. Så det bli säkert lugnt för dig:)
    Ak15: Hoppas ÄP gick bra!!

    Jag tycker det låter som en himla lång väg att åka, 40-50 mil! Att det inte kan finnas närmare.
    Men härligt att ni passar på att njuta av resan också, rå om varann och mysa på hotell är ju inte helt fel;)

  • ak15

    grät igenom hela äggplocket gjrde såååå ont :( fick ändå 3 dubbel dos morfin... märkte inge av de!! av 12 äggblåsor i olika storlekar så fick jag ut 5 ägg.. så hoppas de räcker.. dom som var på vänstra sidan var helt tom men kanske inte så konstigt, har opererat bort nästan hela äggstocken pga en cyst som satt över hela äggstocken dom trodde inte ens att de skulle finnas nå äggblåsor där...

    fick tid för återinsättning på onsdag.. hoppas bara någon tar sig..dom skulle köra med mikroinjektion på alla.. 

  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Då kanske jag har haft tur, får hoppas att allt flyter på bra med sprutorna också. Är som sagt väldigt spruträdd och vet inte hur jag ska palla att sätta nålen. Mannen får hjälpa mig när han är hemma och sen måste jag helt enkelt fixa resten själv.. Fick min blödning i söndags kväll och ringde Umeå igår. På måndag ska jag lämna blodprov och sen ringer dom på tisdag eller onsdag och meddelar när det blir att börja med sprutorna. Jo, det blir som en liten "roadtrip" att åka till kliniken. Hur lång färdväg har ni?

    ak15: Nej, vad tråkigt att höra att det var så smärtsamt för dig med äggplocket! Rynkar på näsan Tog det lång tid? Hur känns det idag? Vad bra att dom fick ut 5 ägg, hoppas att det går bra med mikroinjektionerna på dessa och att ni får någon till frysen också. Gör man återinsättningen även på morgonen? Hoppas verkligen att allt går bra imorgon, håller tummarna allt jag kan. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF Umeå