• Anonym (Kläde­r?!)
    Äldre 15 Mar 07:50
    63493 visningar
    96 svar
    96
    63493

    Ni som köper OddMolly, Bondelid och dyra märken..

    Hej! Detta är inget "gnällinlägg", bara en nyfiken och enkel fråga. Jag älskar kläder och tycker kvalitet är bättre än kvantitet...men det bär mig ändå emot att köpa en kofta från exempelvis Bondelid för 800 spänn. Ni som oftast köper sådana kläder, får jag fråga vad ni jobbar med?? Tycker var och varannan människa traskar runt i dessa plagg.

    Köper ni billigare basplagg, eller har ni andra tips? Jag har svårt att unna mg så dyra kläder...men det kanske är värt det? En kofta från ett dyrt märke håller ju längre än nåt från GinaTricot till exempel...?

    Hoppas ngn fattar frågan! Och är som sagt bara lite nyfiken!

  • Svar på tråden Ni som köper OddMolly, Bondelid och dyra märken..
  • Äldre 15 Mar 07:55
    #1

    Jag jobbar som undersköterska och har i fen bra lön alls. Men jag köper kläder som jag gillar och som håller. Köper mycket bondelid. Men jag köper mindre mängd kläder. Handlar nästan bara på mq och esprit!

  • Anonym
    Äldre 15 Mar 07:59
    #2

    Fast bondelid tycker jag inte har fantastiskt kvalite´. Odd Molly har jag lite av..mest för att det är lite speciellt,med sina små texter..Men jag brukar mest köpa när det är erbjudanden.

  • Silver­Woman
    Äldre 15 Mar 07:59
    #3

    TS många köper på kreditFlört. Det finns många exempel på lyxfällan.Flört
    Jag köper ofta Polarn O. Pyrets varor begagnade och nya. Håller i evigheter och många plagg är dessutom närproducerade.

  • Anonym (trade­ra love :))
    Äldre 15 Mar 08:07
    #4

    Jag älskar att köpa på tradera eller klädbytardagar. Köper alla märkeskläder till mitt barn på Tradera eller liknande sidor. Till mig själv så är det en stor blandning på rea och second hand fynd.
    Köper lite men av bra kvalitet, så har alltid något jag älskar.
    Sen köper jag kanske tre plagg varje år som är de där stora kärleken plaggen i butik resten hittar jag billigare och kan vänta med en stund.

  • Pickel­i
    Äldre 15 Mar 08:34
    #5

    Förut köpte jag nästan bara märkesplagg när jag hade ekonomi för det och egentligen inget annat att lägga pengar på.

    Nu har jag familj och visserligen bra ekonomi men jag känner ändå att jag inte vill ta mig råd att köpa bara märkesplagg. Vissa plagg går dock inte att kompromissa på, tex vinterjackor (köper nästan uteslutande peak performance) skor som ska hålla. JEANS! etc. Men jag skulle aldrig drömma om att köpa en t-shirt för typ 600 kr.

    Men visst köper jag mycket hm-plagg också. Mycket bas och sådant som går ur säsong. Skor köper och också billigt ibland, om det är en fest sko eller en sådan som jag inte kommer använda speciellt mycket.

    Jag köpte ett par din sko stövletter för 3-4 månaders sedan och de är så slitna och fula nu så jag var tvungen att köpa ett par nya nu. Då hittade jag ett par ap-läckra stövletter för 1300 kr, och till min stora tur var den på rea för halva priset!

    Ett bra tips är ju att handla kvalitet på rea, då får du det du vill ha kvalitetsmässigt utan att det kostar skjortan! På tradera kan du också fynda mycket märkeskläder till bra pris. Jag köpte en jävligt "dyr" skinnjacka (ord pris 5000 kr) på tradera, fick den för 500 kr. Och vissa kläder blir dessutom bara bättre med åren, typ som en skinnjacka..


    Google it!
  • Äldre 15 Mar 08:44
    #6

    jag har nog väldigt dyra klädvanor enligt de flesta. Det senaste jag köpt o generllt vad jag anser saker får kosta är typ: vinterjacka 6000 handväska 8000 stövlar 2500 sommriga skor 1000 skjorta 1000 t-shirt 700 Jag tjänar under 25 000 i månaden men lyckas ändå handla allt jag vill. Handlar allt som sitter bra vare sig det är på lindex eller NK. Försöker handla på rea, köpte tex ett par dolce byxor på 70% rea för 800 kr. handlar mkt på ebay tradera o blocket... hade detta året förtur på NKs rea o handlade då peak o timberland till barnen till hm priser Både jag o min man prioriterar kvalite. Ett tips för barnkläder är att köpa mörka kläder om de är väldigt dyra, då syns inte fläckar o det är lättare att hålla de fräscha så de kan ärvas. Samma gäller vårt hem o inredning allt från täcken till lampor o handtvål.


    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Äldre 15 Mar 08:46
    #7

    O jag kan även lägga till att jag är otroligt rädd om allt vi äger, barnens vinterkläder ska absolut hållas att leka i men jag har satt en lapp på dagis om att dra på ett par galonisar utanpå vinterkläderna så slipper man det värsta. O hittar jag något från hm som jag verkligen älskar köper jag flera av det plagget o behandlar det som mina dyrare kläder.


    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Anonym
    Äldre 15 Mar 08:51
    #8

    ok dyrt behöver inte vara av bra kvalitet. Köpte för 6 år sedan ett par gummistövlar på ÖoB för 99 kr. Fortfarande än är de i toppen skick när jag har röjt med de i skogar, träsk och klättrat berg eftersom är en väldigt aktiv naturutforskare.

  • Hassel­nöt
    Äldre 15 Mar 08:53
    #9

    Handla dyra märken på rea är mitt tips. Varje vår och höst så brukar många har reor ned till 50%.

  • Pickel­i
    Äldre 15 Mar 08:56
    #10
    Anonym skrev 2012-03-15 08:51:31 följande:
    ok dyrt behöver inte vara av bra kvalitet. Köpte för 6 år sedan ett par gummistövlar på ÖoB för 99 kr. Fortfarande än är de i toppen skick när jag har röjt med de i skogar, träsk och klättrat berg eftersom är en väldigt aktiv naturutforskare.
    Visst finns det undantag, men oftast ÄR det faktiskt så att man får det man betalar för. I båda passform, hållbarhet och komfort.
    Google it!
Svar på tråden Ni som köper OddMolly, Bondelid och dyra märken..