• AnnaSe
    Äldre 17 Mar 10:08
    3531 visningar
    6 svar
    6
    3531

    Ta bort kisslukt!

    Någon gång i augusti så kissade en av katterna på solsängsmadrassen. Jag såg det direkt och torkade upp kisset. Sprayade med allrengöringsmedel och gjorde rent madrassen på det visset. Någon dag efter så kissade en av katterna på balkong golvet. Eftersom jag hade väldiga problem med värk just då så orkade jag inte göra rent. Jag tog bara in katterna och stängde dörren sen fick dem inte vara på balkongen ett tag. När jag så småningom mådde bättre så tvättade jag upp balkong golvet. Jag har instängd balkong så nu när jag öppnar balkongdörren så luktar det kiss. Jag läste att alososprit hjälper så jag hälde på madrassen och balkong golvet men det luktar fortfarande. Jag har även tvättat golvet med klorin men det hjälper inte. Nu när jag mår bättre så har jag tagit bort madrassen från solsängen och tänker tvätta den i maskin. Så nu har jag några frågor som jag undrar över?

    Kan jag tvätta madrassen i tvättmaskin med tvättmedel och sköljmedel?
    Tänker på att om det kan bli någon krock mellan dessa och alosolspritet som jag hällde på.

    Jag hoppas att om jag tvättar madrassen så tar det bort lukten helt för när jag tog bort madrassen och la den i badrummet så märkte jag att den luktar inte så mycket. Jag får nästan ha nässan alldeles på madrassen för att känna någon lukt.

    Vad kan jag göra mer för att få bort lukten från balkong golvet?

    Det blev ett långt inlägg, hoppas ni orkade läsa den.

  • Svar på tråden Ta bort kisslukt!
  • La Lola
    Äldre 17 Mar 10:09
    #1

    Torka med ättika.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Äldre 17 Mar 17:54
    #2

    Undvik Klorin, många katter vill kissa på den lukten. Ättika, Alsolsprit eller ScentStop eller liknande specialmedel funkar.

  • Äldre 18 Mar 08:56
    #3

    scent Stop är superbra  det äter liksom upp fläcken. Sök på nätet o kolla. Dyrt men drygt. 

     

  • AnnaSe
    Äldre 18 Mar 10:52
    #4

    Tack för svaren

    Jag tänkte också på ättika men har hört att den bara döljer lukten, så lukten komma fram om det t ex. regnar och golvet blir blött. Vet inte om det stämmer. Jag ska testa en gång till med Alsolsprit funkar det inte så köper jag Scent Stop.

  • Äldre 18 Mar 13:28
    #5

    Köp ytdesinfektion på apoteket

  • Äldre 18 Mar 20:13
    #6

    Jag använder ytdesinfektion och har i en skvätt i tvättmaskinen, det funkar utmärkt. Och som någon skrev, använd aldrig ett rengöringsmedel som innehåller ammoniak, den lukten älskar katter och går då till baka. Klorin använder jag att skura kattlådorna med, tar död på både bakterier och virus + att katterna älskar lukten.

Svar på tråden Ta bort kisslukt!