• Äldre 17 Mar 10:36
    97822 visningar
    208 svar
    208
    97822

    Arabiska siffror i skolan!!!!

    Fick just veta att barnen lär sig ARABISKA siffror i skolan!!!! Jag har inte gett mitt godkännande till detta! Vem ska jag kontakta, det måste ju gå att anmäla någonstans? Jag vill att mitt barn ska lära lära sig svenska inte arabiska!!! Är så arg så jag kokar! Demon


    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Svar på tråden Arabiska siffror i skolan!!!!
  • Äldre 17 Mar 10:38
    #1

    Jag känner likadant!! Hallå, svenska siffror ska det vara!

  • Äldre 17 Mar 10:40
    #2

    Men guuuuuuuuud! Hur ska det gå, hur ska det gå???????????  Det är ju fruktansväääärt!!!!!!!!!!!! Vi är ju faktiskt svenskar och i sverige!!!! Det är bra att någon vågar disskutera detta!!!

     

  • Curran­t
    Äldre 17 Mar 10:41
    #3

    Måste ditt barn få ett godkännande om barnet ska lära sig engelska? Men gäller de bara siffror? Man blir inte dummare av att få lära sig någonting nytt..

  • Who
    Äldre 17 Mar 10:46
    #4

    Det är skandalöst faktiskt, Man borde iallafall inte behöva utsättas för dessa influenser i en sådan lättpåverkad ålder. Arabiska kan man lära sig när man är XVIII och myndig! 

  • Äldre 17 Mar 10:47
    #5
    Currant skrev 2012-03-17 10:41:27 följande:
    Måste ditt barn få ett godkännande om barnet ska lära sig engelska? Men gäller de bara siffror? Man blir inte dummare av att få lära sig någonting nytt..
    Engelska är en sak, det kan jag också och det är bra men ARABISKA! Vi bor faktiskt i Sverige inte Saudiarabien. 
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • kataly­sator
    Äldre 17 Mar 10:55
    #6

    Mina barn tvingas lära sig latinska alfabetet i skolan! Demon Fyfan vad osvenskt.

  • Äldre 17 Mar 10:58
    #7

    ...jag har ett minne av att jag målade kinesiskatecken när jag gick i skolan på 80-talet ... hmmmmm

  • Curran­t
    Äldre 17 Mar 10:58
    #8

    Om jag har förstått de hela rätt så så är de siffror? Eller håller dem på å traggla in massa andra glosor? Har du vart ärlig och sagt detta till läraren och sagt de att du inte vill att ditt barn inte ska lära sig arabiska siffror? när jag gick skola så fick vi lära oss siffror på spanska å franska.Kan upplysa dig om att jag inte räknar på franska eller spanska. Som en kul grej. Folk blir så känsliga för lite och ingenting nu. Sverige Börjar likna USA nu där de ska skällas å stämmas för en liten skit sak. Visst jag skulle börja reagera om barnen fick glosor på ord och så.. Men siffror? Hallå skärpning!

  • Äldre 17 Mar 11:00
    #9

    *fniss*


    Alla som generaliserar är idioter.
  • Äldre 17 Mar 11:02
    #10
    Currant skrev 2012-03-17 10:58:47 följande:
    Om jag har förstått de hela rätt så så är de siffror? Eller håller dem på å traggla in massa andra glosor? Har du vart ärlig och sagt detta till läraren och sagt de att du inte vill att ditt barn inte ska lära sig arabiska siffror? när jag gick skola så fick vi lära oss siffror på spanska å franska.Kan upplysa dig om att jag inte räknar på franska eller spanska. Som en kul grej. Folk blir så känsliga för lite och ingenting nu. Sverige Börjar likna USA nu där de ska skällas å stämmas för en liten skit sak. Visst jag skulle börja reagera om barnen fick glosor på ord och så.. Men siffror? Hallå skärpning!
    Alltså alla siffror de lär sig är arabiska! 
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
Svar på tråden Arabiska siffror i skolan!!!!