• Äldre 17 Mar 10:36
    97695 visningar
    208 svar
    208
    97695

    Arabiska siffror i skolan!!!!

    Fick just veta att barnen lär sig ARABISKA siffror i skolan!!!! Jag har inte gett mitt godkännande till detta! Vem ska jag kontakta, det måste ju gå att anmäla någonstans? Jag vill att mitt barn ska lära lära sig svenska inte arabiska!!! Är så arg så jag kokar! Demon


    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Svar på tråden Arabiska siffror i skolan!!!!
  • Äldre 19 Mar 06:17
    SivSavant skrev 2012-03-19 03:59:23 följande:
    och Ludmila Engquist var ryss när hon dopade sig.

    Ja? Hon är ju bara svensk när hon sköter sig och vinner fina medaljer, fumlar hon är hon en blatte!! Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Äldre 19 Mar 06:17
    Croft skrev 2012-03-19 05:41:55 följande:
    Så får vi det äntligen klarlagt att nollan är indisk och alls inte från Småland som jag alltid trott.


    " target="_blank">


    Du får skilja på det matekatisk-filosofiska och det personliga. ;)
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Äldre 19 Mar 06:21
    Legacy skrev 2012-03-18 13:17:39 följande:


    Visst är detta de arabiska tecknen? 

    Va fan, det är ju mitt telefonnummer Förvånad
  • Äldre 19 Mar 06:41
    +1

    Intresset för språk kommer och går. Så frågan är väl om arabiska är ett språk att räkna med. För en del elever så är utländska språk rena grekiskan när de hör nya ord. Några elever tycker till och med att det låter rena arabiskan.

    Det finns både plus och minus med olika språk och risken för bråk är stor om man försöker dela upp eleverna i grupper med olika språk. Lärare har uttryckt sin fasa över vilket språk eleverna använder när de är upprörda på mattelektionerna.

  • Äldre 19 Mar 07:44
    Dorian Ertymexx skrev 2012-03-19 06:15:50 följande:
    Jo, "We will rock you"! Och var blir det översatt till svenska? Jo, "Vi ska stena dig"!!!!!
    *asg*
    So say we all
  • Äldre 19 Mar 08:14
    Dorian Ertymexx skrev 2012-03-19 06:15:50 följande:
    Hahahaha, strålande! ;)

    Fast det slutar liksom inte i siffrorna, de onda muslimerna har infiltrerat västerländsk hårdrock också! Inte alla vet att Freddy Mercury var iranskättling, till exempel. Och vilken är hans, Queens, mest kända låt? Jo, "We will rock you"! Och var blir det översatt till svenska? Jo, "Vi ska stena dig"!!!!! Ni ser! De försöker påverka oss genom hårdrock också!!!      SkrikandesSkrikandesSkrikandes
    Enbart för att det är du, Dorian.........................!

    Rocky Mountains betyder inte Steniga Bergen, men annars är du inne på rätt spår. För övrigt är Arash och
    ">DJ Alligator
    två av mina mycket stora idoler. Alligator räknas som lite Dansk också, så jag känner en viss samhörighet med denna lysande artist.
     
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Krokig Krokof­ant
    Äldre 19 Mar 08:53

    Vad hemskt, 4:an är ju en spegelvänd 3:a.


    One by one, one by one.
  • Äldre 19 Mar 08:58
    Dorian Ertymexx skrev 2012-03-19 06:15:50 följande:
    Fast det slutar liksom inte i siffrorna, de onda muslimerna har infiltrerat västerländsk hårdrock också! Inte alla vet att Freddy Mercury var iranskättling, till exempel. Och vilken är hans, Queens, mest kända låt? Jo, "We will rock you"! Och var blir det översatt till svenska? Jo, "Vi ska stena dig"!!!!! Ni ser! De försöker påverka oss genom hårdrock också!!!      SkrikandesSkrikandesSkrikandes
    Hahaha! Klockrent!
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Äldre 19 Mar 10:44
    Glädje58 skrev 2012-03-19 06:41:02 följande:
    För en del elever så är utländska språk rena grekiskan
    Ja, i synnerhet grekiska.
  • Äldre 19 Mar 11:17
    HäxanSurtant skrev 2012-03-18 18:37:29 följande:
    Får man inte göra det redan på mellanstadiet, alltså tyska, spanska osv??? Jag kan ju minnas helt galet. Personligen hade jag hellre kunnat snacka arabiska, men jag suger på det, vrider hela tungan galet i mun!

    Sen finns de väl ingenstans i sverige där man får lära sig ett annat språk före svenskan liksom Aldrig hört talas om någon skola lr förskola som gör så. Vet dock att det fanns finska skolor i sverige när jag var barn, där ungarna blev undervisade på finska.
    Nää jag har småbröder som går i mellanstadiet och där läser de bara engelska som andra språk.
    När jag & mina yngre systrar gick i högstadiet så fick vi välja spanska, tyska eller franska som ett tredje språk att läsa in. Och vad jag vet så är det så idag med.
Svar på tråden Arabiska siffror i skolan!!!!