• Anonym
    Äldre 18 Mar 10:14
    63592 visningar
    158 svar
    158
    63592

    min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!

    dumma dumma mig! jag skulle gå in och duscha plockade bort skurhink och alla farliga och vassa föremål som min bebis kunde få tag på. satte h*n sen på golvet med lite leksaker och gick in i duschen. tittade till h*n mellan schampoonering och avsköljning. i ett kort obevakat tillfälle får h*n tag i toalettborsten( som jag totalt glömde bort) och i där har jag klorin blandat med rengöringsmedel. h*n fick på händerna och i munnen..vet inte hur stor mängd. hoppade ur duschen och klädde av och satte h*n i duschen och sköljde i munnen. tror inte h*n fick i sig så mycket..men en halvtimme senare vart h*n väldigt trött och ligger nu och sover. tror ni de är nån fara?? usch har så dåligt samvete och känner mig som världens sämsta!

  • Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!
  • Anonym (uh)
    Äldre 18 Mar 23:41
    Paisley skrev 2012-03-18 23:37:10 följande:
    Det som ingen har reagerat på trots 139 inlägg är att man ALDRIG ska blanda klor med andra rengöringsmedel på grund av de farliga ångor som uppstår.
    Så tänk på det till nästa gång.
    Då har du missat ett inlägg av de 139!
  • Äldre 18 Mar 23:42

    Alltså ursäkta mig men har du en skruv lös? Nu har jag bara läst de allra första inläggen där du skriver att du inte har någon telefon. Hallå!! Det är ditt barn det handlar om!! Har ditt barn fått i sig klorin så sätter du väl inte vid datorn och undrar vad folk tror hit och dit! Åk iväg med henne eller honon till akuten då om du inte äns kan pallra iväg till grannen för att ringa!

  • Paisle­y
    Äldre 19 Mar 00:07
    Anonym (uh) skrev 2012-03-18 23:41:20 följande:
    Då har du missat ett inlägg av de 139!
    Ja det har jag kanske gjort. Men det tålde att sägas igen.
    Läs inte mellan raderna ty det finns ingenting att hitta där
  • Anonym (Mojje­)
    Äldre 19 Mar 02:03
    Anonym skrev 2012-03-18 22:38:11 följande:
    Men jösses..

    Vad dom flesta inte inser är att INGEN förälder är perfekt. ALLA gör misstag och i detta fallet var ts misstag att inte kontakta 112 med en gång. Dumt som attan. Men nu är felet åtgärdat och det viktigaste av allt är väl ändå att barnet mår bra?!

    Så lägg ner mobbningen nu. Det räcker. Er poäng har nått fram till ts (lite för många gånger)
    Instämmer!

    Hur tänker ni som ser att TS redan massvis av gånger fått rådet att ringa 1177 eller 112 men ändå ger samma råd?

    Varför ger ni samma råd även om det upprepats 100 gånger innan?

    Ska det hållas på hela natten med att TS ska ringa? Det är enkelt att trycka "visa endast" och läsa inläggen från TS där man ser att han/hon har ringt.
  • Äldre 19 Mar 09:14
    Anonym skrev 2012-03-18 11:11:37 följande:
    nej de är inget skämt!!!! nej jag är inte dum i huvudet!!!! nej jag riskerar inte mitt barns hälsa!!!! nej jag sitter inte här för att få egentid!!!( hur jävla dum är man som tror de??) och nej mitt barn kommer inte att dö!!! har pratat med 112. var sista gången jag rådfråga nått här.. herregud vilka människor de finns..jävla mobbning är vad ni håller på.med!!!

    ok

    jo
    jo

    jo
    men då så! 
    Easy cum easy go
  • Electr­oDiva
    Äldre 19 Mar 10:41

    vill bara påpeka lite såhär sent att man inte behöver något batteri i telefonen för att ringa 112.

  • Äldre 19 Mar 10:46

    Jo batteri behöver du tyvärr, telefonen dör liksom utan

    Däremot måste du inte kunna pin-kod utan 112 går alltid att ringa

  • Äldre 19 Mar 11:41
    ElectroDiva skrev 2012-03-19 10:41:42 följande:
    vill bara påpeka lite såhär sent att man inte behöver något batteri i telefonen för att ringa 112.

    hihi jo det måste man :) du är nog lite trött nu! Men ingen pinkod behövs, bara slå 112 så säger skärmen "ring" eller vad nu din telefon säger :)
  • Electr­oDiva
    Äldre 19 Mar 12:47

    jaha :o

    Om mitt batteri dött så kan jag få telefonen i startläge o trycka "nödsamtal"
    men om jag försöker starta den så slocknar den igen :) 

  • Äldre 19 Mar 13:38

    Jag tycker inte det är konstigt att olyckor händer. Det konstiga, och skrämmande i det här fallet är att förr ringde man väl läkarjouren direkt när sådant här händer. Nu för tiden verkar folk kolla  med Familjeliv så fort något allvarligt händer. Inser inte folk att man kan skriva i princip vilken skit-lögn som helst här. Hur omoraliskt det än hade varit så hade jag kunnat skriva att klorin är inte farligare än att få i sig vanligt kranvatten.

  • Anonym (Ledam­t...)
    Äldre 19 Mar 13:41

    Ledat Att läsa denna tråd. Herregud, man gör väl ALLT för ens barn och inte sätter man sig väl vid FL och skriver ett inlägg om detta när barnet ligger och kan få allvarliga skador??? Gör nåt för tusan *irriterad*

  • Anonym
    Äldre 19 Mar 13:42
    LucyStacy skrev 2012-03-19 13:38:21 följande:
    Jag tycker inte det är konstigt att olyckor händer. Det konstiga, och skrämmande i det här fallet är att förr ringde man väl läkarjouren direkt när sådant här händer. Nu för tiden verkar folk kolla  med Familjeliv så fort något allvarligt händer. Inser inte folk att man kan skriva i princip vilken skit-lögn som helst här. Hur omoraliskt det än hade varit så hade jag kunnat skriva att klorin är inte farligare än att få i sig vanligt kranvatten.

  • Anonym (Ledam­t...)
    Äldre 19 Mar 13:44
    Anonym (Ledamt...) skrev 2012-03-19 13:41:14 följande:
    Ledat Att läsa denna tråd. Herregud, man gör väl ALLT för ens barn och inte sätter man sig väl vid FL och skriver ett inlägg om detta när barnet ligger och kan få allvarliga skador??? Gör nåt för tusan *irriterad*

    Oj stavfel ser jag, Ledat ska givetvis vara ledsamt!
  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 19 Mar 15:18

    Ts har fått många tips och råd och hon säger att allt gick bra men jag hoppas hon hinner ladda mobilen skaffa telefon innan något annat skulle hända.
    Man vet aldrig nämligen plötsligt så händer det och man vinner på lotto Tyst 


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 19 Mar 16:47
    Anonym (Lär dig stava) skrev 2012-03-19 16:36:31 följande:
    Det heter DITT barn

    SkrattandeHar du inget för dig idag eller
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Electr­oDiva
    Äldre 19 Mar 19:00
    Anonym (Lär dig stava) skrev 2012-03-19 17:18:23 följande:
    Nu måste jag kommentera igen! tänk efter vad du skriver innan du kläcker ur dig saker.
    Det där skulle du fått ett minus på i en uppsats.

    Nu måste jag kommentera igen!
    Tänk efter vad du skriver innan du kläcker ur dig saker.

    Radbyte plus stor bokstav i ny ordsats! 
  • Silver­Woman
    Äldre 19 Mar 19:11

    är man orolig ringer man till 112 och frågar inte på ett forum. Klorin är giftig och egentligen tycker jag att borde inte finnas i hushåll. Din bajs är inte så hemsk att behöver massa starka rengöringsmedel, tror inte att dina golv heller blir så smutsiga att man måste ha klorin. Vill man använda medel får man använda något miljövänligare. Klorinånga är farlig. Det står även på¨flaskan att om någon förtär klorin även i småhalter ska man ringa till 112.

  • Äldre 19 Mar 20:38
    ElectroDiva skrev 2012-03-19 19:00:01 följande:
    Det där skulle du fått ett minus på i en uppsats.

    Nu måste jag kommentera igen!
    Tänk efter vad du skriver innan du kläcker ur dig saker.

    Radbyte plus stor bokstav i ny ordsats! 

    Ha ha! Underbart när folk kastar sten i glashus! Fram med rödpennan!!!
Svar på tråden min snart 9 månaders bebis har fått i sig lite klorin!!