• Anonym (Osäke­r.)
    Äldre 19 Mar 17:37
    33493 visningar
    193 svar
    193
    33493

    Han vill "pröva något nytt"

    Jag och min sambo har ett lite komplicerat sexliv. Han tror jag är supererfaren och är själv osäker åp sig själv, medan mitt självförtroende är i botten och jag är en riktig fegråtta om jag inte är riktigt pilsk dvs!

    Vårt sexliv har nu, enligt honom blivit rätt tråkigt, eller ja det är nog rätt tråkigt, men duger gott och väl för mig! Problemet kan väl vara variation att han möjligvis enligt honom kommer för fort, och ger en pinsam situation efteråt....
    Vi har väldigt svårt för att prata med varandra om vad vi gillar osv, eftersom att han inte haft något sexliv innan och mitt förra sexliv är väldigt tabu.. Men han vet att jag gillar hårda tag, strypgrepp etc, dock är detta något jag inte tror han vågar utöva... vad han tycker om är det aldrig på tal om, så jag har INGEN ANING?!?!

    Häromdagen mitt i akten säger han "ska vi pröva något nytt?" och jag står som handfallen. Ja som vaddå?! tänker jag... Jag kan inte lattja upp något nytt bara hur som helst, och han hade inte heller några idéer.  Vi har ju provat det mesta men faller ofta tillbaka på det vanliga gamla, men nu känns det som att jag har världen prestationsångest och krav på mig att tillfredsställa hans behov av "Något nytt".. vet inte alls vad jag ska göra! Har alldeles för dåligt självförtroende för att slänga upp puppilura mitt på ljusa dagen på hans lunch till exempel... men i mörker kan jag nog gå med på vad som helst....
    Så tjejer och killar!! Ge mig exempel på vad för något nytt vi kan göra! För att få igång glöden igen!!

    Jag vill inte höra något nervärderande om oss tack... :)

  • Svar på tråden Han vill "pröva något nytt"
  • Anonym
    Äldre 19 Mar 17:42
    #1

    Varför ite helt enkelt börja prata om ert sexliv? Annars kan det ju inte bli bättre?
    Känns det inte märkligt att inte kunna prata om det?

  • Anonym (behöv­er inte)
    Äldre 19 Mar 17:42
    #2

    Sådär sa min kille också "pröva något nytt". Jag vart sur och ville inte ha sex på ett tag och sen dess har han inte tagit upp det mer. Vill du inte pröva något nytt så behöver du ju inte göra det såklart! =)

  • Äldre 19 Mar 17:43
    #3

    Jag vill inte heller ha sex när det är ljust..

    Härom kvällen låg han i soffan och jag överraskade honom med ett förspel där sen gick vi upp och hade sex som aldrig förr..:)

    Vi har oxå tråkigt och enformigt sexliv annars..

  • Anonym
    Äldre 19 Mar 17:48
    #4

    Har ni provat att göra det på andra ställen som tex. på köksbordet? Det brukar kunna krydda upp sexlivet lite genom att bara byta till olika platser.

  • Äldre 19 Mar 17:56
    #5

    Eftersom ni har svårt att prata om det så skulle jag kunna tänka mig att just att prata om sex skulle vara extra spännande för er. Det är sexigt att prata om vad vad man tänder på med sin partner, inte ovanligt att det som man tror är minst intressant är det ens partner går igång på att höra om :)

    Testa spelet Monogamy 

    Gå ut från sovrummet, ha sex i hallen, på toan, köksbordet, testa er fram.

    Sätt på en sexig film, ha sex som paret i filmen?

    Överraska honom genom att vara klädd som en kåtslyna när han kommer hem, gå ner och ge honom en avsugning eller beordra honom att ge dig en orgasm genom *valfritt*

    Eller vad tusan som helst :) Sex SKA vara kul och skönt, att läsa att du tycker att ert sexliv är rätt trist men duger för dig låter inte kul.  

  • Anonym (Osäke­r.) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 18:00
    #6
    teknikfreak skrev 2012-03-19 17:56:59 följande:
    Eftersom ni har svårt att prata om det så skulle jag kunna tänka mig att just att prata om sex skulle vara extra spännande för er. Det är sexigt att prata om vad vad man tänder på med sin partner, inte ovanligt att det som man tror är minst intressant är det ens partner går igång på att höra om :)

    Testa spelet Monogamy 

    Gå ut från sovrummet, ha sex i hallen, på toan, köksbordet, testa er fram.

    Sätt på en sexig film, ha sex som paret i filmen?

    Överraska honom genom att vara klädd som en kåtslyna när han kommer hem, gå ner och ge honom en avsugning eller beordra honom att ge dig en orgasm genom *valfritt*

    Eller vad tusan som helst :) Sex SKA vara kul och skönt, att läsa att du tycker att ert sexliv är rätt trist men duger för dig låter inte kul.  
    Ja problemet med att prata om sexlivet beror mest på att han har svårt att ens tänka att jag haft ett sexliv innan, och om jag säger att jag tgillar en viss grej, tolkar han det som att jag tyckt det varit riktigt skönt med mina ex, och då känns det jobbigt för honom att utföra det, och det är ju kanske främst något vi måste lösa....

    Ja jag håller med! Ska testa något av de du föreslår! Låter som bra idéer! Tror han skulle uppskatta de mesta av de också! :D
  • Anonym (Osäke­r.) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 18:02
    #7
    gravid skrev 2012-03-19 17:43:50 följande:
    Jag vill inte heller ha sex när det är ljust..

    Härom kvällen låg han i soffan och jag överraskade honom med ett förspel där sen gick vi upp och hade sex som aldrig förr..:)

    Vi har oxå tråkigt och enformigt sexliv annars..
    haha ja jag har planerat en himla massa sånt nu i flera dagar, så kanske dags att ta tag i saken! ;)
    Känns som att allt ligger på min prestation då han vill prova något nytt men inte har något förslag att komma med! Frustrerande!
  • Anonym (Osäke­r.) Trådstartaren
    Äldre 19 Mar 18:02
    #8
    Anonym skrev 2012-03-19 17:42:41 följande:
    Varför ite helt enkelt börja prata om ert sexliv? Annars kan det ju inte bli bättre?
    Känns det inte märkligt att inte kunna prata om det?
    jo det  är skitjobbigt. vi kan ju inte läsa varandras tankar direkt..
  • Anonym (08Man­33)
    Äldre 19 Mar 18:07
    #9
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 17:42:49 följande:
    Sådär sa min kille också "pröva något nytt". Jag vart sur och ville inte ha sex på ett tag och sen dess har han inte tagit upp det mer. Vill du inte pröva något nytt så behöver du ju inte göra det såklart! =)

    Menar du att du blev sur bara för att han frågade? Det är klart att du inte ska göra nåt du inte vill, men fråga måste man ju få göra... Det är så man utvecklar sig. Fan, bara för att det är sex är det så laddat tydligen att man inte ens ska få fråga...

  • Anonym (behöv­er inte)
    Äldre 19 Mar 18:16
    #10
    Anonym (08Man33) skrev 2012-03-19 18:07:17 följande:

    Menar du att du blev sur bara för att han frågade? Det är klart att du inte ska göra nåt du inte vill, men fråga måste man ju få göra... Det är så man utvecklar sig. Fan, bara för att det är sex är det så laddat tydligen att man inte ens ska få fråga...


    Eller sur och sur, blev mest irriterad på honom och ville därför inte ha sex på ett tag. Klart man måste få fråga, men kan inte hjälpa att jag reagerade som jag gjorde. Han förstår nu att han inte ska fråga igen...hehe.
Svar på tråden Han vill "pröva något nytt"