• Anonym (Osäker.)

    Han vill "pröva något nytt"

    Jag och min sambo har ett lite komplicerat sexliv. Han tror jag är supererfaren och är själv osäker åp sig själv, medan mitt självförtroende är i botten och jag är en riktig fegråtta om jag inte är riktigt pilsk dvs!

    Vårt sexliv har nu, enligt honom blivit rätt tråkigt, eller ja det är nog rätt tråkigt, men duger gott och väl för mig! Problemet kan väl vara variation att han möjligvis enligt honom kommer för fort, och ger en pinsam situation efteråt....
    Vi har väldigt svårt för att prata med varandra om vad vi gillar osv, eftersom att han inte haft något sexliv innan och mitt förra sexliv är väldigt tabu.. Men han vet att jag gillar hårda tag, strypgrepp etc, dock är detta något jag inte tror han vågar utöva... vad han tycker om är det aldrig på tal om, så jag har INGEN ANING?!?!

    Häromdagen mitt i akten säger han "ska vi pröva något nytt?" och jag står som handfallen. Ja som vaddå?! tänker jag... Jag kan inte lattja upp något nytt bara hur som helst, och han hade inte heller några idéer.  Vi har ju provat det mesta men faller ofta tillbaka på det vanliga gamla, men nu känns det som att jag har världen prestationsångest och krav på mig att tillfredsställa hans behov av "Något nytt".. vet inte alls vad jag ska göra! Har alldeles för dåligt självförtroende för att slänga upp puppilura mitt på ljusa dagen på hans lunch till exempel... men i mörker kan jag nog gå med på vad som helst....
    Så tjejer och killar!! Ge mig exempel på vad för något nytt vi kan göra! För att få igång glöden igen!!

    Jag vill inte höra något nervärderande om oss tack... :)

  • Svar på tråden Han vill "pröva något nytt"
  • Anonym (behöver inte)
    Smecker skrev 2012-03-19 19:50:28 följande:
    Du inser förmodligen att du skall vara förbannat glad om killen väljer att stanna med dig med tanke på hur urbota tråkigt sexliv du verkar vilja ha.

    Herregud vad mycket påhopp jag har fått av er här, dig bland annat. Ja vad ska jag göra, jag kan ju inte hjälpa att jag inte gillar andra saker i sexväg, eller hur menar du att vi ska göra? Urbota sexliv tycker jag absolut inte att jag har då jag har sex på det sätt som jag tycker är skönast! =)
  • Anonym (behöver inte)
    Smecker skrev 2012-03-19 19:43:20 följande:
    Klart du kan hjälpa hur du reagerade, är du ett viljelöst våp som bara flyter med varenda känsla som råkar uppstå i din kropp?

    Det absolut minsta du kan göra är att be om ursäkt.

    Nej men jag är en känslomänniska som inte bara kan skaka av mig mina känslor hur som helst. Jag vet inte hur du fungerar, men vi fungerar troligtvis olika.
  • Tom Araya
    Smecker skrev 2012-03-19 19:43:20 följande:
    Klart du kan hjälpa hur du reagerade, är du ett viljelöst våp som bara flyter med varenda känsla som råkar uppstå i din kropp?

    Det absolut minsta du kan göra är att be om ursäkt.
  • Anonym (behöver inte)
    Smecker skrev 2012-03-19 19:50:28 följande:
    Du inser förmodligen att du skall vara förbannat glad om killen väljer att stanna med dig med tanke på hur urbota tråkigt sexliv du verkar vilja ha.
    Och sen förstår jag inte hur du kan komma och säga att vi har ett tråkigt sexliv, alla har väl olika smak och gillar olika saker. För dig kanske det är tråkigt, men knappast tråkigt för alla. Om du tycker att fisk är äckligt, tror du att alla andra också tycker det då?? 

    Märkligt inlägg alltså!   
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 19:56:37 följande:
    Herregud vad mycket påhopp jag har fått av er här, dig bland annat. Ja vad ska jag göra, jag kan ju inte hjälpa att jag inte gillar andra saker i sexväg, eller hur menar du att vi ska göra? Urbota sexliv tycker jag absolut inte att jag har då jag har sex på det sätt som jag tycker är skönast! =)
    Det enda jag ser här är "jag, jag, jag, jag, jag, jag". Du ser till att få exakt det du vill ha. Får han exakt det han vill ha? Eller är det skit samma för dig? I min värld är kärlek och sex ett samspel, man ger och tar, för att man älskar varandra och vill att ens partner skall ha det skönt. Du verkar bara ta. Du har en lista lång som ett IKEA-kvitto på saker du inte gillar, och det skall då absolut förvägras din kille. Vad han gillar och inte gillar är för dig ointressant, kommer han med något förslag så sätter du honom på plats och tjurar i ett par veckor, så han inte kommer på tanken att föreslå något. Alls. Igen.

    "Men jag skall inte behöva göra sånt jag inte tycker om".. förvisso. Det finns mycket saker här i världen som jag inte tycker om, men som jag gör ändå. Av kärlek. Sånt finns tydligen inte i din värld. Alltså, var glad om han väljer att stanna med dig.
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Anonym (?)
    Smecker skrev 2012-03-19 20:02:16 följande:
    Det enda jag ser här är "jag, jag, jag, jag, jag, jag". Du ser till att få exakt det du vill ha. Får han exakt det han vill ha? Eller är det skit samma för dig? I min värld är kärlek och sex ett samspel, man ger och tar, för att man älskar varandra och vill att ens partner skall ha det skönt. Du verkar bara ta. Du har en lista lång som ett IKEA-kvitto på saker du inte gillar, och det skall då absolut förvägras din kille. Vad han gillar och inte gillar är för dig ointressant, kommer han med något förslag så sätter du honom på plats och tjurar i ett par veckor, så han inte kommer på tanken att föreslå något. Alls. Igen.

    "Men jag skall inte behöva göra sånt jag inte tycker om".. förvisso. Det finns mycket saker här i världen som jag inte tycker om, men som jag gör ändå. Av kärlek. Sånt finns tydligen inte i din värld. Alltså, var glad om han väljer att stanna med dig.
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 19:58:05 följande:
    Nej men jag är en känslomänniska som inte bara kan skaka av mig mina känslor hur som helst. Jag vet inte hur du fungerar, men vi fungerar troligtvis olika.
    Och då är det helt okej? Det är helt okej att reagera hur som helst, säga vad som helst och göra vad som helst, för du är en känslomänniska som inte bara kan skaka av dig dina känslor hur som helst? Då behöver du inte ens be om ursäkt efteråt?
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Anonym (behöver inte)
    Smecker skrev 2012-03-19 20:02:16 följande:
    Det enda jag ser här är "jag, jag, jag, jag, jag, jag". Du ser till att få exakt det du vill ha. Får han exakt det han vill ha? Eller är det skit samma för dig? I min värld är kärlek och sex ett samspel, man ger och tar, för att man älskar varandra och vill att ens partner skall ha det skönt. Du verkar bara ta. Du har en lista lång som ett IKEA-kvitto på saker du inte gillar, och det skall då absolut förvägras din kille. Vad han gillar och inte gillar är för dig ointressant, kommer han med något förslag så sätter du honom på plats och tjurar i ett par veckor, så han inte kommer på tanken att föreslå något. Alls. Igen.

    "Men jag skall inte behöva göra sånt jag inte tycker om".. förvisso. Det finns mycket saker här i världen som jag inte tycker om, men som jag gör ändå. Av kärlek. Sånt finns tydligen inte i din värld. Alltså, var glad om han väljer att stanna med dig.

    Det här inlägget visar ju på att du inte känner varken mig eller min kille. Min kille vill heller inte att jag gör något som jag inte tycker om när det gäller sex så då går jag ju hans vilja tillmötes där och inte ställer upp på sånt som jag inte gillar. På samma sätt som att jag inte gillar att han gör saker i sexväg som han inte gillar. 

    Jag vet inte hur ditt sexliv ser ut, men i mitt och min killes sexliv så ställer ingen upp på saker som man ogillar.   
  • Smecker
    Anonym (behöver inte) skrev 2012-03-19 20:01:46 följande:
    Och sen förstår jag inte hur du kan komma och säga att vi har ett tråkigt sexliv, alla har väl olika smak och gillar olika saker. För dig kanske det är tråkigt, men knappast tråkigt för alla. Om du tycker att fisk är äckligt, tror du att alla andra också tycker det då?? 

    Märkligt inlägg alltså!   
    Uppenbarligen är din kille inte helt nöjd med sexlivet, eftersom han tycker att ni skall prova något nytt. Men det bekymrar inte dig, bara för att du älskar fisk, och BARA fisk, så tror du att alla andra också BARA älskar fisk?
    I like the way you say please while you're looking up at me...
  • Anonym (behöver inte)
    Smecker skrev 2012-03-19 20:07:09 följande:
    Och då är det helt okej? Det är helt okej att reagera hur som helst, säga vad som helst och göra vad som helst, för du är en känslomänniska som inte bara kan skaka av dig dina känslor hur som helst? Då behöver du inte ens be om ursäkt efteråt?

    Men herregud, vaknat upp på fel sida idag eller? Eller har din partner slutat att ställa upp på saker som h*n ogillar när ni har sex? Eller vad är ditt problem?
Svar på tråden Han vill "pröva något nytt"