• Äldre 23 Mar 11:16
    19536 visningar
    181 svar
    181
    19536

    Ser du yngre ut än vad du är?

    Jag är nyfiken på det här, därför att jag själv ofta blir tagen för att vara mycket yngre än vad jag är. Tycker själv att jag ser ut som en ganska normal 30-åring, men tror att rösten påverkar. Har hört mig själv och låter som en flicka 15-års åldern.

    Hör ganska många som ofta blir tagna för yngre än vad de är och undrar om det kanske är så att folk generellt inte åldras utseendemässigt på samma sätt idag, tack vare att de flesta tränar och tar hand om sig, pluss alla produkter och dylikt som finns att ta till.  

    Vad tror ni? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?
  • Khalee­si
    Äldre 23 Mar 11:18
    #1

    Ja, folk brukar tro att jag är 5-10 år ungre än vad jag är. Så sent som ifjol fick jag visa leg på systemet vid 37 års ålder, och när jag var nybliven mamma som 27-åring fick jag åka med bussen på barnbiljett. Jag hade tänkt spara biljetten och rama in den, men blev för lat.


    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Äldre 23 Mar 11:23
    #2

    Jag är 20 år (fyller 21 i år) och många tror att jag är 14. Jag vet egentligen inte om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning..

    Jag tror att många ser yngre ut av samma anledningar som du tog upp i TS.

  • Äldre 23 Mar 11:23
    #3

    Jag är 27 och har 2 barn.
    Får visa leg på systemet (fast mina barn är med mig)

    Igår köpte jag tändare på Claes Olssons och hon bad dock inte om leg men frågade hur gammal jag var....

    Pust

  • Äldre 23 Mar 11:25
    #4

    32... Jag får alltid visa leg på systemet vid köp av lotter och häromsistens frågade bibliotikarien på närmsta bibba om jag pluggade på deras gymnasie... 

  • Äldre 23 Mar 11:27
    #5

    Vad roligt!

    Jag brukade bli arg när jag var runt 20 och folk trodde jag var 16, särskilt när det var jämnåriga, men nu blir man ju bara glad.

    På Systemet och om man köper folköl/tobak i mataffären ska de be om leg ifall man ser ut att vara under 30, så där har jag slutat att se det som en kompling. När jag är 37 däremot, då blir jag glad om de fortfarande ber om leg *ler*

  • Äldre 23 Mar 11:28
    #6

    När jag var 13 år såg jag ut som 15-16år
    När jag var 15 år såg jag ut som 18 år
    När jag var 18 trodde folk jag var kring 22-25 år.
    När jag var 30 år trodde folk jag var 24 år.
    Nu är jag 37 och vissa tror jag är runt 28-30 år.

    Sen är det ju skillnad på dagsform och styling. Är jag trött och osminkad tycker jag att jag ser ut som 45 i badrumsspegeln..       


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
  • Äldre 23 Mar 11:44
    #7

    Jag får alltid visa leg om jag ska handla apoteksvaror eller skraplotter, så jag antar att folk inte tror att jag är över 18 Flört

    Själv tycker jag inte heller att jag ser ut att vara snart 30. Möjligtvis 24, det kan jag gå med på.


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Äldre 23 Mar 11:45
    #8

    Gjorde förresten praktik och besökte ett högstadie när jag var 23 år och då frågade några av eleverna som gick där om jag var ny på skolan, hähä.


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
  • Äldre 23 Mar 11:52
    #9

    Jo, jag har fått höra att jag ser yngre ut men kanske inte hela 5 år så jag röstade inte. Är 37.

  • La Lola
    Äldre 23 Mar 11:55
    #10

    Ja, jag får ofta höra det men jag får inte alltid specificerat hur många år yngre.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Ser du yngre ut än vad du är?