• Äldre 30 Mar 16:15
    40635 visningar
    57 svar
    57
    40635

    Sexkurs, cirkus eros

    Om ett par veckor skall jag och sambon gå en sexkurs i Stockholm. Har läst en del recensioner på cirkus eros hemsida men skulle vilja veta om någon här gått en sådan kurs och vad ni tyckte om den?

  • Svar på tråden Sexkurs, cirkus eros
  • Äldre 7 Dec 15:33
    #41
    Jojohanna skrev 2012-12-07 13:57:54 följande:
    Detta är faktiskt ett syndrom vi träffat på så många gånger, dvs att kvinnan i förhållandet säger: -Åh, det låter kul, det vill jag prova medan mannen säger blankt nej.
    Vad beror det på tror ni? är män rädda? Ser inte behovet? Helt enkelt inte intresserade och isåfall hur kommer det sig?

    Kan säga att för mig och min sambo var det en fantastisk helg, att få gå in i en bubbla och bara fokusera på varandra var fantastiskt och hur ofta gör vi egentligen det? Alldeles för sällan skulle jag vilja påstå. 

    Hoppas du kan övertala din sambo, det hade mer än hälften av kvinnorna på kursen gjort. Efteråt sa männen att de var glada att de hade blivit övertalade  

    Jag tror det kan bero på att fler män är rädda att känna sig otillräckliga, dvs rädda att partnern ska tycka att "läraren" är en sexguru, "jag kan ingenting". Eller att partnern ska tycka att de andra männen på kursen är snygga och skickliga eller ha större kukar eller nåt. Mindervärdeskomplex helt enkelt.

    Kvinnor kanske har en mer avslappnad inställning?
  • Äldre 7 Dec 15:46
    #42
    JockeL skrev 2012-12-07 15:33:19 följande:

    Jag tror det kan bero på att fler män är rädda att känna sig otillräckliga, dvs rädda att partnern ska tycka att "läraren" är en sexguru, "jag kan ingenting". Eller att partnern ska tycka att de andra männen på kursen är snygga och skickliga eller ha större kukar eller nåt. Mindervärdeskomplex helt enkelt.

    Kvinnor kanske har en mer avslappnad inställning?
    Kanske är det så, nu är det ju ett par som håller kursen och de är väldigt avslappnade. men jag tror du kan ha rätt.
  • Äldre 7 Dec 17:47
    #43
    Jojohanna skrev 2012-12-07 15:46:46 följande:
    Kanske är det så, nu är det ju ett par som håller kursen och de är väldigt avslappnade. men jag tror du kan ha rätt.
    Tror att ni har rätt i det ni skriver. Så finns det också de som blint bara vägrar. Typ har han satt ned foten så har han, liksom. 

    Måste man vara par då? Eller tja... det kan kanske te sig lite lustigt om någon ligger alldeles allena  på sin madrass, hahaa 
    128
  • Äldre 7 Dec 22:49
    #44

    Ja just den kursen går inte att köra själv. Men de har andra kurser för individer.

  • Äldre 8 Dec 01:30
    #45

    Sen är vi män ju väldigt duktiga av oss - vi kan själv! Vi är rörmokare, bilmekare, elektriker och snickare. Ingen ska väl tro att de ska kunna lära oss hur man knullar? Att rörmokaren säger "men vad har hänt är?" kan vi kanske acceptera, för vi är ju trots allt inte rörpulare själva - men knulla kan väl alla?

    Jag tror det kan vara väldigt nyttigt att gå en sån kurs och bryta invanda tankemönster och beteenden. Det är väldigt lätt att fastna i sin egen mall.

  • Äldre 8 Dec 08:45
    #46

    Som en god vän till mig sa:
    Man går kurs för allt möjligt i livet men knulla förväntas man bara kunna?

  • Äldre 8 Dec 12:17
    #47

    Det verkar vara tantrarelaterat.

    Jag har varit på några föreläsningar ang detta.

    Det är ganska tydligt att det är ett visst klientel som besöker sådana tillställningar.
    Det är i huvudsak "sökande" personer folk som tänder lite rökelse då och då..

     

  • Äldre 8 Dec 12:24
    #48
    Jojohanna skrev 2012-12-07 13:57:54 följande:
    Detta är faktiskt ett syndrom vi träffat på så många gånger, dvs att kvinnan i förhållandet säger: -Åh, det låter kul, det vill jag prova medan mannen säger blankt nej.
    Vad beror det på tror ni? är män rädda? Ser inte behovet? Helt enkelt inte intresserade och isåfall hur kommer det sig?

    Kan säga att för mig och min sambo var det en fantastisk helg, att få gå in i en bubbla och bara fokusera på varandra var fantastiskt och hur ofta gör vi egentligen det? Alldeles för sällan skulle jag vilja påstå. 

    Hoppas du kan övertala din sambo, det hade mer än hälften av kvinnorna på kursen gjort. Efteråt sa männen att de var glada att de hade blivit övertalade  
    Förvisso men att knulla inför publik är ett ganska stort steg för de flesta... att gå en så gränsöverskridande kurs är lite av samma sak som att ta upp frågan om swingerklubbsbesök.

     En början är väl att gå en kurs där man behåller kläderna på, en hel del av övningarna är meditationsövningar och annat som går lika bra att göra med kläderna på 
  • Äldre 8 Dec 12:27
    #49
    Flickanx2 skrev 2012-12-07 14:03:55 följande:
    Ja... du det tror jag är totalt omöjligt i vårt fall. Men... man kan ju alltid försöka. Trots att jag vet att det blir ett blankt nej
    thenewtantra.com/  

    Mycket handlar om hur man presenterar produkten
  • Äldre 8 Dec 20:31
    #50

    Micke N, har du gått kursen? Man knullar inte inför publik och tantra är det väldigt lite av. Nakenheten är frivillig och en del hade typ en morgonrock under de övningar som inte krävde nakenhet.
    Skulle också vilja påstå att det var helt vanliga människor som deltog av alla de sorter. Inga rökelser eller sökande personer. Om du faktiskt gått kursen är jag förvånad för jag känner verkligen inte igen mig.
    För er som funderar kan jag bara varmt rekommendera kursen!

  • Äldre 8 Dec 21:07
    #51
    Jojohanna skrev 2012-12-08 20:31:19 följande:
    Micke N, har du gått kursen? Man knullar inte inför publik och tantra är det väldigt lite av. Nakenheten är frivillig och en del hade typ en morgonrock under de övningar som inte krävde nakenhet.
    Skulle också vilja påstå att det var helt vanliga människor som deltog av alla de sorter. Inga rökelser eller sökande personer. Om du faktiskt gått kursen är jag förvånad för jag känner verkligen inte igen mig.
    För er som funderar kan jag bara varmt rekommendera kursen!
    Nej jag har inte gått kursen.
    Mitt intryck är att man göra ganska mycket utav nakenheten.

    Men det är lustigt att man skriver att alla typer går kursen tex fattiga... 
    Det krävs trots allt att man har råd att betala 5900 kr  
  • Äldre 9 Dec 00:40
    #52

    Man (

  • Anonym (Kalle­)
    Äldre 9 Dec 20:47
    #53
    Jojohanna skrev 2012-12-06 09:02:31 följande:
    Det ingår övningar där man skall ge alla i gruppen bekräftelse men fokus och större delen är enbart paren emellan. Jag rekommenderar kursen varmt, det finns få tillfällen då man ägnar sin relation och varandra fullkomlig uppmärksamhet en hel helg, vi kom hem med stor känsla av samhörighet och värme i magen.
    Jag var mycket nöjd med den erotiska delen, lärde mig en hel del nya tips och trix som min sambo kan intyga att även han är glad att vi lärde oss
    Vi är också swingers. I vår kurs var ingen annan det så det blev ingen efteraktivitet så att säga. Sen håller man ju på till klockan 21.00 både fredag och lördag så man är ganska mör efteråt.
    Man är naken nästan hela tiden även på rasterna om man vill. de flesta hade dock en morgonrock eller sarong på sig under rasterna. Hoppas ni får en lika bra upplevelse som vi!
     

    Jojohanna skrev 2012-12-06 09:02:31 följande:
    Det ingår övningar där man skall ge alla i gruppen bekräftelse men fokus och större delen är enbart paren emellan. Jag rekommenderar kursen varmt, det finns få tillfällen då man ägnar sin relation och varandra fullkomlig uppmärksamhet en hel helg, vi kom hem med stor känsla av samhörighet och värme i magen.
    Jag var mycket nöjd med den erotiska delen, lärde mig en hel del nya tips och trix som min sambo kan intyga att även han är glad att vi lärde oss
    Vi är också swingers. I vår kurs var ingen annan det så det blev ingen efteraktivitet så att säga. Sen håller man ju på till klockan 21.00 både fredag och lördag så man är ganska mör efteråt.
    Man är naken nästan hela tiden även på rasterna om man vill. de flesta hade dock en morgonrock eller sarong på sig under rasterna. Hoppas ni får en lika bra upplevelse som vi!

    Undrar hur många gånger som ni gick hela vägen, alltså som ni fick orgasm. Hände det en gång per dag eller var det bara på på de fria stunderna eller var det på söndagen som man knöt ihop kursen och fullföljde.
  • Anonym (Kalle­)
    Äldre 9 Dec 20:48
    #54
    Jojohanna skrev 2012-12-06 09:02:31 följande:
    Det ingår övningar där man skall ge alla i gruppen bekräftelse men fokus och större delen är enbart paren emellan. Jag rekommenderar kursen varmt, det finns få tillfällen då man ägnar sin relation och varandra fullkomlig uppmärksamhet en hel helg, vi kom hem med stor känsla av samhörighet och värme i magen.
    Jag var mycket nöjd med den erotiska delen, lärde mig en hel del nya tips och trix som min sambo kan intyga att även han är glad att vi lärde oss
    Vi är också swingers. I vår kurs var ingen annan det så det blev ingen efteraktivitet så att säga. Sen håller man ju på till klockan 21.00 både fredag och lördag så man är ganska mör efteråt.
    Man är naken nästan hela tiden även på rasterna om man vill. de flesta hade dock en morgonrock eller sarong på sig under rasterna. Hoppas ni får en lika bra upplevelse som vi!
     
    Undrar hur många gånger som ni gick hela vägen, alltså som ni fick orgasm. Hände det en gång per dag eller var det bara på på de fria stunderna eller var det på söndagen som man knöt ihop kursen och fullföljde.
  • Äldre 10 Dec 08:52
    #55
    MickeN1973 skrev 2012-12-08 21:07:36 följande:
    Nej jag har inte gått kursen.
    Mitt intryck är att man göra ganska mycket utav nakenheten.

    Men det är lustigt att man skriver att alla typer går kursen tex fattiga... 
    Det krävs trots allt att man har råd att betala 5900 kr  
    Jojohanna skrev 2012-12-09 00:40:42 följande:
    Man (
    Blev fel när jag försökte svara från mobilen.

    Att man är naken är helt frivilligt och en del på kursen hade som jag skrev tidigare en morgonrock eller sarong på sig. Att vara naken var mest praktiskt och det var också ett sätt att komma nära varandra och att inte sätta upp några gard. Svårt att vara svår när man är naken.

    Alla typer menade jag att det var människor med vitt skilda yrken och bakgrund. Jag förstår att om man är i ett ekonomiskt ansträngt läge så kanske inte en relationskurs är högsta prioritet men även fattiga kan ju få en present?
    Anonym (Kalle) skrev 2012-12-09 20:48:43 följande:
    Undrar hur många gånger som ni gick hela vägen, alltså som ni fick orgasm. Hände det en gång per dag eller var det bara på på de fria stunderna eller var det på söndagen som man knöt ihop kursen och fullföljde.
    Vi gick hela vägen två gånger, en del gjorde det inte alls. Det var väldigt olika vad de olika paren kände sig bekväma i. Vi är swingers så vi är ju vana både med nakenhet och att ha sex tillsammans med andra. Man hade också tjej- och killstund där vi diskuterade orgasm med varandra och gav varandra tips.


  • Anonym (Kalle­)
    Äldre 12 Dec 22:47
    #56
    Jojohanna skrev 2012-12-10 08:52:17 följande:
    Blev fel när jag försökte svara från mobilen.

    Att man är naken är helt frivilligt och en del på kursen hade som jag skrev tidigare en morgonrock eller sarong på sig. Att vara naken var mest praktiskt och det var också ett sätt att komma nära varandra och att inte sätta upp några gard. Svårt att vara svår när man är naken.

    Alla typer menade jag att det var människor med vitt skilda yrken och bakgrund. Jag förstår att om man är i ett ekonomiskt ansträngt läge så kanske inte en relationskurs är högsta prioritet men även fattiga kan ju få en present?
    Vi gick hela vägen två gånger, en del gjorde det inte alls. Det var väldigt olika vad de olika paren kände sig bekväma i. Vi är swingers så vi är ju vana både med nakenhet och att ha sex tillsammans med andra. Man hade också tjej- och killstund där vi diskuterade orgasm med varandra och gav varandra tips.
     
    När ni fullföljde till orgasm triggades då andra par att också göra de samtidigtt eller valde paren att göra det vid olika tillfällen. Kan tänka mig att man vid olika moment att man inte klarar att hålla sig utan behöver få orgasm. Rent praktiskt hur funkar det om har fullföljt, smiter man iväg och duschar och kommer tillbaka ?   
  • Äldre 13 Dec 08:14
    #57

    Kommer inte riktigt ihåg hur det var med orgasmerandet. Fokus var inte riktigt på det. Dusch fanns och det var bara att gå ifrån om man behövde det.

Svar på tråden Sexkurs, cirkus eros