• Anonym (sofie­)
    Äldre 8 Apr 12:06
    130826 visningar
    263 svar
    263
    130826

    Vilket jobb ger 27.000 utan utbildning?

    Finns det något jobb som ger 27.000:- /mån utan utbildning? Jag har tidigare jobbat inom ekonomi(gymansienivå) och läst två år på högskolan men är såpass nischat att jag har svårt att se att jag kan använda den till något annat än just det (lönen där är extremt låg). Vill köpa en br där jag behöver ha en inkomst på 27.000:- för att få låna. är jag orealistisk i mina tankar? Finns det något yrke utan utbildning eller med erfarenhet kan komma upp i 26000- 27.000:- funderar även på nattskift osv. Funderar på att läsa vidare men då är jag klar om 4-5 år. Så planen är att jobba och köpa bostad emellan isåfall.

  • Svar på tråden Vilket jobb ger 27.000 utan utbildning?
  • Anonym
    Äldre 1 Jul 22:56

    Min gubbe har 30 tusen han jobbar som takläggare ingen utbidning, själv jobbar jag som uska, har 19 tusen innan ob osv, 113 kr/timme ialf

  • Äldre 2 Jul 19:17
    Anonym skrev 2012-06-21 20:56:06 följande:
    Gick konsumtionslinjen, typ förberedande hemmafru linje på gymnasiet, gick ut 1987. och jobbar nu inom tillverkningsindustri (trä) och konsumtionslinjen har ju inte det minsta med att göra med träindustrin. Har fått lite interna utbildningar men det mesta har vi, jag och mina kollegor lärt oss själva.
    Åh, konsumtionslinjen! Trodde det bara var jag som gått den.... :)

     
  • Anonym (Manpo­wer)
    Äldre 7 Jul 00:04

    Precis skrivit på för manpower, en administrativ tjänst, har många år inom samma område. Förhandlade upp lönen något så jag ligger på ca 24 000 innan skatt. Skulle vara en dröm att ha 27000 innan skatt..

  • Anonym (Spärr­is)
    Äldre 7 Jul 00:23

    26-32k före skatt.."spärrvakt" för tåg..brukar få ut 21-23 000 jobbar en hel del obekväma arbetstider Men däremot inte 100%har mycket fritid..perfekt jobb på många sätt.

  • Äldre 16 Jan 22:19
    Anonym skrev 2012-04-08 22:57:33 följande:
    Suck. Är så trött på att höra om ert gnäll år efter år. Byt yrke då om du är så jäkla missnöjd. Varför ens börja studera till ett yrke där ni från början tycker att ni tjänar dåligt. Innan ni ens gått klart er utbildning? Sen är svensk sjukvård inte mycket att hurra för, så vad exakt är det du vill ha mer för? Sjukvården är hemskt dålig, kunskapen låg och kvaliteten hemsk. 

    Ja precis, det är ju ett så sjukt bra argument - byt då. Det gör väl inget att det inte skulle finnas någon sjukvård kvar?


     


    All vårdpersonal är de största hjältarna som finns i min värld.

  • Äldre 16 Jan 22:29
    Zixi skrev 2012-04-10 11:47:22 följande:
    Om man är beredd att flytta kan man tjäna stora pengar utan någon formell utbildning. Vad sägs om 28 000 efter skatt inklusive gratis boende? (www.gumtree.com/p/jobs/live-in-french-speakin...) eller (www.gumtree.com/p/jobs/fabulous-nanny-job-in-...)

    Om man kan tänka sig att vara livegen i Dubai kan man tjäna 50 000kr+/mån EFTER skatt!
    jag vill vara livegen i dubai!!! men länkarna fungerar inte längre! hur hittar jag dessa jobb??
  • Äldre 10 Feb 15:16

    Favorit

  • Äldre 1 May 18:04
    Anonym (degår) skrev 2012-04-08 20:42:59 följande:
    Min man är it-chef på ett stor jävla företag här i sthlm, han är 27 år gammal och drar in 30.000, inte så värst mkt kanske, han kommer få gå upp i lön snart...men för att knappt ha gått ut gymnasiet är det en stor grej tycker jag, han är självlärd, otroligt social kompetent, är en ledartyp och kan det mesta...
    man behöver ingen utbildning, bara allt sitter i huvudet så... 

    hans bror är också chef på ett stort företag här i sthlm, endast 24 år gammal. han har bara gått gymnasium, han drar in 40.000 i månaden. 

    Båda fast anställda sen länge tillbaka.

    är jätte stolt över dom, och det är otroligt att de har kunnat lyckats så här.

     
    Vad var deras första lön som chef? hur länge har de jobbat som chefer? Vilket område är hans bror chef inom?
  • Äldre 1 May 18:06
    Anonym (degår) skrev 2012-04-08 20:42:59 följande:
    Min man är it-chef på ett stor jävla företag här i sthlm, han är 27 år gammal och drar in 30.000, inte så värst mkt kanske, han kommer få gå upp i lön snart...men för att knappt ha gått ut gymnasiet är det en stor grej tycker jag, han är självlärd, otroligt social kompetent, är en ledartyp och kan det mesta...
    man behöver ingen utbildning, bara allt sitter i huvudet så... 

    hans bror är också chef på ett stort företag här i sthlm, endast 24 år gammal. han har bara gått gymnasium, han drar in 40.000 i månaden. 

    Båda fast anställda sen länge tillbaka.

    är jätte stolt över dom, och det är otroligt att de har kunnat lyckats så här.

     
    hur mycket tjänar de nu? vilket gymnasieprogram gick de i? hur länge har de jobbat som chef? 
  • Äldre 1 May 19:33
    Loriyana skrev 2012-04-09 08:48:29 följande:

    Jag känner en kille som jobbar skift inom industrin, han tjänar 27 000 i månaden. Det han gör är att byta ut pappersrullar samt övervakar pappersmaskinen.


    Finns det något namn för yrken? Gick han på gymnasiet? Vad tjänar han nu? Hur lång erfarenhet har han inom det yrket? 
    Vart i Sverige bor han? Vad var hans ingångslön?
    Anonym (degår) skrev 2012-04-08 20:42:59 följande:
    Min man är it-chef på ett stor jävla företag här i sthlm, han är 27 år gammal och drar in 30.000, inte så värst mkt kanske, han kommer få gå upp i lön snart...men för att knappt ha gått ut gymnasiet är det en stor grej tycker jag, han är självlärd, otroligt social kompetent, är en ledartyp och kan det mesta...
    man behöver ingen utbildning, bara allt sitter i huvudet så... 

    hans bror är också chef på ett stort företag här i sthlm, endast 24 år gammal. han har bara gått gymnasium, han drar in 40.000 i månaden. 

    Båda fast anställda sen länge tillbaka.

    är jätte stolt över dom, och det är otroligt att de har kunnat lyckats så här.

     
    hur mycket tjänar de nu? vilket gymnasieprogram gick de i? hur länge har de jobbat som chef?
Svar på tråden Vilket jobb ger 27.000 utan utbildning?